onsdag, september 02, 2009

Ojski pojski, det är knapert med tiden till att blogga just nu. Men jag vill tacka er som hurtigt läser mina små avtryck tusentals mil ifrån vårat kära avlånga land.
Skolan rullar på och jag jobbar på med alla läxor. Fick inte byta kemin idag så Beth ska försöka prata med dem. Det finns en klass som jobbar med handikappade barn på skolan och av någon anledning sa jag till Beth att jag skulle vilja byta till den. Jag har ingen aning vart den tanken ploppade upp ifrån men, jaja. Kan nog bli intressant. Och mor, du kan ju ge mig en massa tips, hehe.
I söndags åkte vi till state fair i Louisville som hade sin sista dag där. Helt underbar dag! Vi kollade inte så mycket på det bonniga med alla djuren och så utan höll oss mest till nöjesparken som var sjukt kul! Förresten, har ni hört den historien om kvinnan som fick sina fötter avkapade av en kabel i en åktur liknande höjdskräcken? Det var på den här nöjesplatsen tydligen haha, de tog bort attraktionen efter det, vilket är förståeligt. Iallafall... Madison var en perfekt åkattraktion-partner , för hon var helt orädd och var precis över alla gränser i längden. Beth tog tusentals foton så kommer lägga upp en hel del. Vi träffade Ane & Connie en stund och senare kom också Amy och gick med oss en stund vilket var väldigt trevligt. Mat och onyttigheter gjorde också sitt för en jättetrevlig dag.

Igår hade vi fotbollsmatch i John Hardin County och vi vann med 3-0. Men ni som känner mig vet att jag alltid lyckas skada mig på något sätt. Fast det var inte så illa den här gången. Mest roligt för ögat. Jag fick en rak armbåge i ansiktet, och min läpp, tunga och tand tog stryk. Jag fick stå och spotta blod ett tag och min läpp såg ut som en bulldog läpp. När jag kom hem hade jag väldigt roligt åt hur den stora klyftan i tungan såg ut.

Idag hade jag en riktigt rolig dag i skolan. Jag älskar min matteklass (vilket jag sagt tjatigt många gånger, jag vet) men jag har alltid en tendens till att bli lite pratig på mattelektioner av någon anledning. Tur att våran mattelärare har lite humor.

Imorgon har vi en hemmamatch (Yes!) och vi måste gå uppklädda till skolan. Det är alltid så, på matchdagarna ska laget ha ett visst "tema" . Oftast är det våra lagtröjor men den här gången uppklätt. Tar en bild imorgon bitti...Jag ser ut som en affärskvinna.



Jag och Madison i Lousville.

Jag älskar verkligen att vara storasyster även om det är påfrestande ibland. Får nog ta och kidnappa med mig henne hem.
Min lilla prinsessa!



Första åkturen vi åkte. (Vilket var c:a 4 gånger) Det var så gött, det var inga köer till någonting bara för att det var söndag. Vi kunde åka vad som helst, hur många gånger som helst. Så vi kunde sitta kvar om vi ville åka igen. Det var en härlig känsla! Denna gröna saken åkte loop baklänges också, vilket jag aldrig gjort tror jag.


Även om Ben&Jerrys inte är en av deras bästa glassar så ville jag ändå visa hur det ser ut med ben&Jerrys här. De har små hus som är väldigt söta.

Här sitter vi i den gröna "berg och dalbanan" Helt själva i bakre delen haha.

Här är en liten del av parken. Vattenrutchkanor och vissa vattenattraktioner var tyvärr inte öppet idag, men vi ska åka tillbaka någon annan dag för jag hann inte åka allt. Sedan så gjorde State fair nästan parken dubbelt så stor så nästa gång kommer det nog vara mycket mindre åkturer. Här är en bild på attraktionen Chang. Den är väldigt lång och det speciella med den är att du står upp i den. Kändes jättelustigt när du gjorde massa looper.


Underbar! Massa sådana snurrar som jag gillar. Påminde lite om kanonen förutom det underbara iväg-skjutet. Stod på lappar överallt "Put your head against the headrest" och då saknade jag Lisebergs mörka röst ; "Luta huvudet mot nackstödet...Put your head against the headrest" Du-dunk...du-dunk.

Haha amerikaner. De kommer på mycket men det här var faktiskt en riktigt smart idé. För en ganska billig summa fick du din elektriska apparat fulladdad på femton minuter. Kolla hur många olika sladdar det är.

En av vattenkanorna.
Haha, Ane var så rolig! Hon gillar inte riktigt de stora åkturerna, så vi åkte en barn-åkattraktion med henne. Vi var själva och snälla kolla närmre på bilden. Hon håller för munnnen. Söta flicka!

Underbart! Du hänger där uppe och sedan släpper dem. Det är som en bungy-jump gunga.
Haha denna bilden är klockren. Hår+mun och så Madison. Älsade denna åkturen. Du hängde uppochner så länge!
Wie!

Nu blir bilderna små för det tar så mycket plats. Knepig åktur. Inlåst i en liten bur som snurrar och har sig. Inget för den med klastrofobi.

Så soft barnattraktion. Du ligger ner och det känns som om att du flyger. Riktigt avkopplande!




Stacy med diadem?!




Så fruktansvärt gott! Och där inne är det riktigt cowboy-igt.

7 kommentarer:

jonatan sa...

´jag tar den första komentarnn!!! mohahahahhaahhiiii..... måste skynda mig nu pössss ...
// tanatan

Fredmeister sa...

haaaj du! Det ser riktigt roligt ut!!! Hoppas verkligen jag vinner på stryktipset snart så jag kan komma o hälsa på:P skulle ju vara förbannat dumt om man inte kan åka till usa som jag så gärna vill till när du ändå e där. hade ju liksom passat bra om man säger så...
får ni höst snart eller har ni sommar några månader till?

Dento sa...

Hääärlliiggt!
Kul att Du fått en riktig åkkompis i Madison.
Helt klart har vi ett resmål klart när vi kommer över vid påsk. Verkar vara ett ett riktigt skönt ställe.
Vore kul om Du var två när Du kommer tillbaka.
Lycka till med "kemibytet"!

Kram/Dan

mamma sa...

Skriver på arbetstid...hinner bara säga att jag stödjer ditt byte till 100 % !!! Det blir en ny dimension! Jag ska ju läsa om funktionshinder på högskolan i höst så det blir lite att prata om! Kram! Måste rusa....

Emilie Pyrén sa...

Otto: Ja, vinn, vinn , vinn! Jag vill att du ska komma hit. Ska nog ta några lotter jag med och försöka vinna åt dig.
Jag vet inte riktigt, det är meningen att september ska vara våran varmaste månad tydligen men det verkar som om det börjar kyla ner sig nu. Mornarna och nätterna är väldigt svala. Hur är det hemma hos er?

Dan: Ja, kan inte vänta tills ni kommer! Haha, ja "jag" kommer ju faktiskt att vara två eftersom Ashly kommer med
Tack så mycket! Ha en fin dag!

Mamma: Haha, knäppis! Ha en bra dag:)

Johan sa...

Hallå! Det där med nöjesfältet påminde mig om när vi var på Liseberg några veckor innan du åkte :) Snart fyller Daniel år med, du får gratta honom om du är i telefon med Tantan i helgen. Vi ska dra till trägårn med honom för första gången på lördag ;) Kommer vara ett kalas hemma hos dem också som nog kommer påminna om hans överraskningskalas :P Fast han vet ju om det, det är han som håller i det. Jag är arbetslös och har jättetråkigt nu. Hade jag haft lite mer pengar kunde jag kommit och hälsat på precis som Otto aspirerar till för jag har jättetråkigt just nu. Går inte att beskriva men att inte ha nåt att göra på dagarna när alla andra går i skolan suger... Man har ingen anledning att gå upp på morgonen typ... Blir deppig och sånt. Här är ett kul klipp som jag och Tantan bröt ihop till när jag visade honom det :P Dog nästan av skratt! http://www.youtube.com/watch?v=B-Wd-Q3F8KM
Ha det fint! Kram

Emilie Pyrén sa...

Johan: Åh ja, det var trevligt på Liseberg. Mådde visserligen väldigt dåligt där ett tag. Men det var tillsammans med er och det är det som gör allting så bra!
Fira Andrén från mig också! Jag skrev ett sms lite över 12 och grattade. Önskar att jag kunde varit med och firat honom hemma i Sverige.

Förstår att det måste kännas konstigt. Jag vill inte att du ska vara deppig. Kom ihåg att om du vill prata av dig så är det bara att höra av dig, jag finns här och lyssnar gärna!

Hahaha, så himla skön video. Jag har kollat på den 7 gånger nu XD

Stor kram!