lördag, september 05, 2009

Tjobilobi ingen fara på taket!

Imorse när jag vaknade insåg jag att jag kanske inte borde lämna bloggen med sista inlägget med ett; "Jag vet inte.... " . För att förklara det snabbt så var jag bara så stressad, och så trött. Vissa av er vet att jag är lite vimsig ibland och här är det som att jobba på en bilindustri-fabrik. Det ska gå snabbt, effektivt och resultatet ska vara intill felfritt. Jag hade suttit uppe och pluggat från klockan 20 till 00:30 och allt kändes så segt på morgonen bara. Men det lönar sig verkligen när dagen är slut. Mina betyg ser ganska bra ut (Förutom i kemin där jag har ett C vilket innebär G+/VG- ungefär.) och jag hänger med i allt snabbt engelska-prat. Börjar förövrigt märka att jag börjar byta ut svensk amerikanska till kentucky-amerikanska, ha ha.

Iallafall, tack till alla som kommenterade på det dystra inlägget. Det var, även om jag läste det lite senare, väldigt uppmuntrande. Värmer så gott att höra från er på andra sidan atlanten.

Och ett SUPERSTORT grattis till Andrén som fyllde 18 igår (Förrgår för er) ! Ville så gärna ringa men det var svårt att passa in. Hoppas verkligen att du hade en toppen-födelsedag, och du måste allt ta och skriva efter lördagen hur du hade det, hehe.

Fick en fråga hur jag gör med skolan hemma i Sverige. Om jag arbetar in året eller om jag måste börja om.
Jag läser in min Svenska foto-inriktning här i Usa men de andra ämnerna som mina klasskompisar läser just nu, tar jag igen när jag börjar 3:an på LBS. Inte många skolor som tillåter det, men som ni vet är Ljud och Bild...bäst.

Jag trivs så bra här i familjen. Det är min lugna oas mitt i allt. Idag ska vi sitta och ha en riktigt amerikansk kväll framför tv:n. Med pizza och annat gott.
Sen så älskar jag att vara storasyster, och vi hade våran första systerfajt häromdagen, ha ha. Det var ganska kul nu i efterhand. Madison var jätteuppskruvad och sprang runt och hoppade i min säng medan jag satt och pluggade. Jag bad henne att lugna ner sig tre-fyra gången snällt, för jag hade ett vattenglas brevid datorn. Lugnade hon ner sig? Nej! Ha ha. Och "Splash!" ... glaset vältes. Som tur var inte över datorn och istället i mitt knä men jag blev inte så glad. Gjorde inte så mycket åt det mer än att säga arg åt henne att gå ut ur mitt rum. Då tog hon min mobil och sprang iväg. Jag brydde mig inte, men när jag hittade den så hade hon skrivit "I love you" Till en massa killar i min mobil, ha ha. Jag hade ett himla shå att förklara det sen.

Skolan idag var riktigt trevlig. Träningen var riktigt hård i 85 Degrees och vi måste göra 50x50 innan vi går och lägger oss idag. Jag är usel på pushups, hehe. Träning imorgon 7:30, sedan ska jag fota på ett bröllop på kvällen. Första riktiga betalda foto-sessionen.


Har så mycket jag vill fråga er , men jag får ta en telefondag här snart och försöka få chansen att prata med er lite mer. STOR KRAM!


Här är en av mina bästa vänner här, till höger. Tracy Carnmicle. Hon påminner mig lite om någon, jag vet inte riktigt vem. Till utseendet. Till Fristad-folk: Funderar på om det kan vara en brunett-evelina wiklund?

7 kommentarer:

Fredmeister sa...

jag är inne på skype titt som tätt för att kolla om du e inne, men det har inte vart någon gång mer än andra dagen eller va va det?:P
Imon ska vi till trägårn o röja;)
Tycker inte att hon va speciellt lik viklund, viklund e mkt fräshare:P

mamma sa...

Hej pyret!
Vi skrattade båda högt när du skrev om lillasyster...båda är vi storasyskon och minns hur det var att vara äldst.
Kul idé hon fick! Ha ha! befarar dock att hämnden är ljuv? :)
Idag kämpar vi med församlingsbladet. Hittills går det bra. Charlotte har skrivit en hälsning från USA. Nästa gång är det din tur om du vill!
Om några timmar ska vi på kräftskiva i Herrljunga. Puss! Och LYCKA TILL med bröllopsuppdraget! Bra övning! Kom ihåg blixt!

Manda sa...

haha, du verkar trivas som fisken i vattnet! :) Det glädjer mig! Guu så rolig att fota på ett bröllop, jag vet ju vem jag ska anlita på mitt, haha;) Sitter i grafiskadatasalen i skolan.. jag trivs också som fisken i vattnet på skolan:) Men vissa lektioner är lite långtråkiga.. 3timmars lektionerna är vääääligt sega... ;P Har skaffat skype! Vi får bestämma en dejt sen när det passar:) pussar o kramar från sverige:)

Johan sa...

Det vore coolt om du inte hade nån kontakt med Sverige alls utan bara pratade engelska hela året :P Jag har börjat mina engelskakurser på högskolan nu. Jag är typ bättre än läraren igen... Lektionerna är rätt tråkiga :/

Emilie Pyrén sa...

Fredmeister: Jag hinner bara gå in på kvällarna så oftast är det bara min mamma som är inloggad framåt 6 på morgonen tiden. Men idag har jag haft skype på ganska länge :) Vi måste prata snart, saknar det!
Hade ni det kul på trädgårn?
Jag tycker inte viklund är så himla snygg dock. Fast det är nog bara för att jag inte gillar henne.

Mamma: Haha, jag har alltid velat ha en lillasyster. Hämden än ljuv som sagt ;)
Jag har fortfarande lite problem med det hela brev-skrivandet här. Internet är enklare ;) Men jag har iallafall skickat ett födelsedagskort till Amanda.

Manda sötnos: Jag trivs väldigt bra absolut! Haha ja det var kul, men jag som hoppades på att få vara brudtärna på ditt bröllop ;) <3 Vad har ni just nu på 3 timmars lektionerna? Ni får ju prova på alla tre i några veckor var nu. Hur var din födelsedag? Fick du kortet från mig i tid ? :D Kan hända att jag skickade lite försent :/
Älskar dig! <3

Johan: Så, du vill att jag lägger ner bloggen eller vadå? :P
Haha shiligt. Åk utomlands och studera :)

Johan sa...

Nej nej, det vore jättetråkigt om du gjorde det! Jag säger bara att det vore coolt ;)

Manda sa...

MIN LILLA ÄLSKLING!:D har du skickat ett kort?? Ne, jag har inte fått det... åh, vad rörd jag blir!:') älskar dig massvis! längtar så tills du kommer hem:)<3<3<3<3<3<3

hihi, made of honor får du bli:) fixar en annan fotograf;) hallå, lixom LBS är fullt av sånna:)
Min födelsedag var som alla andra dagar i stort sett:) På söndagen hade vi släktkalas. Det var faktiskt, tro de eller ej.. SKIT KUL:D Fick en liten porrig kortlek, barnförbjudet;) Den hade ALLT och LITE till:) Ska ta me den till skolan imorgon^^ haha, får se om de går att koncentrera sig, finns så mkt annat att titta på... If you know what I mean:)<3