söndag, september 13, 2009

FREDAG

Jag tänker vara lite depressiv och börja med det tråkiga. Igår eftermiddag var fruktansvärd. De flesta av er vet nog att jag är allergisk mot koffein. Det jag på något konstigt sätt förträngde var att 99% av alla drickor här har koffein i sig. Jag har ju inte druckit mycket läsk sedan jag kom hit så när min kompis på min lunch höll i en läsk jag aldrig hade sett förr så blev jag nyfiken. Jag smakade ungefär 2 klunkar och den var jättegod. En dryg timma senare började det krampa i magen. Beth hämtade upp mig efter skolan och i bilen ringde Jonatan som tur var. Det fick mig lugn. Kramperna gav sig inte och jag gick ner på mitt rum och lade mig i sängen för att jag inte ville vara till besvär. Men jag förstod ju att de blev oroliga även om jag sa att jag mådde bra. För jag grät. Och de hämtade upp mig till övervåningen för att jag inte skulle vara själv och bla, bla, bla. Kramperna höll på i 5 timmar så tillslut gav de mig medecin så att jag somnade. Det var skönt. Vaknade upp och mådde prima. Bara öm och trött.

Nu...till lite muntrare saker! Bra dag idag och helgen känns som om den kommer bli väldigt lyckad. Imorgon ska jag spela match och sedan raka vägen till Paiges "Sweet 16 party" för att också spendera natten där. Söndag ska jag förmodligen ut och rida med Bam vilket ska bli spännande för den hästen är ett energiknippe.
Vi fick våra Midterms Report-cards idag (Betygpapper) och det såg ganska bra ut. Sen under dramalektionen så kom min dramalärare fram till mig medan vi kollade på en musikal-film och sa lågt ; "Can I talk with you for a minute, Emily?" . Och jag tror alltid att jag har gjort något fel när någon säger så... Mitt hjärta dunkade och jag tänkte att det skulle vara något om att jag alltid äter något litet på den lektionen, haha. Men väl inne på hans kontor:
Mr. M : I see that you haven't signed up for the audition?
E: No... I really, really want to...But soccer... My coach are gonna say no..
Mr. M: I think that soccer is gonna be over by then, so you'll be fine. So I really think that you should sign up.
E: Okay! I'll do it!
Så nu står jag uppskriven på audition till en musikal. Och jag är pirrig.

4 kommentarer:

mamma sa...

Magen: Å mitt pyre! hade velat vara hos dig. Hålla om dig och trösta dig. Puss. Skönt att det gick över.

Audition: Himmel vad spännande!!! Vad är det för roll/musikal? Han måste tycka att du är duktig. Och det är du ju! Kommer just på att jag inte gjort något åt Änglafilmen...fy på mig!

Du ringde nyss...härligt att höra din röst mitt lilla frö!
God natt!

eLin sa...

ååå... inte kul! vet ju inte riktigt hur det känns men kan tänka mig! :(

Meeeeen vad kul! Det har jag alltid velat prova! :) Du måste berätta allt om det sen! :D och hoppas du får den! <33

Manda sa...

haha... påminde lite om High School Musical;) Dramafröken vill att du ska skriva upp dig, men det krockar med fotbollen och coachen tycker inte om drama och musikaler!:P haha, lycka till!!(Y) håller tummen för dig:) pussar o kramar

Emilie Pyrén sa...

Mamma: Haha , fåntratt :)
Änglafilmen ska bli kul att se igen när jag kommer hem! Önskar att jag tagit med mig videokameran hit. Kanske är en bra idé att investera i till jul, en billig digitalkamera eller videokamera här.

Elin: Ja det var en tuff kväll, men jag får ju det i Sverige ibland också så jag känner mig ganska van haha :) sötnos<3
Hur går fotbollen? Och vad är det för dans jag läst om på din blogg? :)

Manda: Haha, jag har inte sett den. Är det den med han killen Zac Eftron eller nåt? :) <3