onsdag, september 23, 2009

Förvaras oåtkomligt för barn...och utbytesstudenter

Jag är 17 år och jag kan borsta tänderna. Nämen wow! Gött! Wiii! Yihaa! Hmm...Det trodde jag iallafall...tills idag. Jag köpte en ny tandborste efter skolan och jag vet inte riktigt varför, men det är något med nya tandborstar som får mig att vilja prova dem med en gång. Så jag letar förbrilt efter min lilla tandkrämstub i ena lådan och upptäcker den lilla vita tuben längst inne i hörnet. "Värst vad den låg långt in , för att ha varit använd samma morgon" tänkte jag medan jag snabbt drog på en stor vit klick på tandborsten. Och för första gången önskade jag nog att jag var lite snålare.
" *Borstar* Hmm... amerikansk tandkräm är verkligen så klen...*Borstar* ... smakar ju inte pepparmint alls.. *borstar* ..undra om det var för att jag tuggade tuggummi alldeles nyss *borstar* ... * Kollar på tuben på bordet* " "Gaaah!"
Och de kommande, säkert 10, minuterna spenderas över sinken i ett febrilt spottande och gurglande. Hydrokortison-salva är tydligen inte med pepparmint-smak, haha. Fy sjuttsingen! Och så står det på baksidan, "Förvaras oåtkomligt för barn" haha, tydligen kan tonåringar ha problem med det där också.
Är man en Pyrén så är man...




9 kommentarer:

Andén sa...

Hahaha. klockrent:D men hur lyckades du, de är ju inte ett dugg lika. men det är sant, jag tog tvål på min en gång. lyckligtvis väjde jag från munnen i sista sekund. hehe kram

Lina sa...

HAHAHAHA xD Vi garvar högt åt dig här i grafisk design! Du, jag ska bo hos din mormor nu :) Hihi

Michaela sa...

hahahaha! fyfan va skön du är asså, detta va ju så du emilie! :D lina, ellinor och jag satt och läste detta samtidigt och så hör man hur alla bara brister ut i ett asgarv, haha! du gjorde nog både min, lina och ellinors dag :D<33

Ellinor sa...

Haha, det är så typiskt dig!Klantigt Pyren, klantigt ;:). Jag, Michan och Lina skrattade i kör när vi läste detta :D.

Fredmeister sa...

haha, de låter kanon! e inte kortizon till musklerna typ?

Tanitoson sa...

hahaha HOHOHHOHO hihihihi .. hahahaha. mmmmmmmmmmmmmmmmmm! smack! HU! HU! HU!
Min coh johans sak du vet. Shit vad typiskt dig eller. hah! men det är ju inte bajs i alla fall...
Nu ska jag plugga lite eos och skriva klart min novel tioll svenskan., Saknar dig sjukt mycket!<3 på fredag blir det mixad pizza!
Ska bli spännande.
Älskar dig mest !! <<1<2<3<4<5<67<8<9

morsan igen sa...

Ja just det....dina tandkrämsäventyr påminde mig om att du ska gå och ta din sista spruta. VIKTIGT!!!
Hoppas Beth kan hjälpa dig att få en tid. Kolla vad det kostar så får jag sätta in pengar.

Tur att Tantan slipper cortisonpussar nu :)

eLin sa...

hahahaXD Du är för rolig kära kusin! Det är bara du som kan göra sånna saker! älsk<33

Anonym sa...

Fanny.
Lätt hänt du! ;) Var nära på att göra precis samma misstag än gång. Hoppas allt är fint med dig! Din gamla klassis på Bäckäng.