lördag, september 19, 2009

Fotbollsturnering för bröstcancer

Hallå hallå! Har precis kommit hem för att ta det lite lugnt mellan matcherna. Vi vann så nästa match är inte förrän klockan två vilket är gött. Så jag sitter gött i soffan framför tv:n som visar ett the 70's show maraton och somnar mellan varven haha.
Igår var det fotball-game och lite sånt. Trevligt!
Gick upp klockan 6 imorse för att spela första matchen. Det var ganska segt.
Blir mer bilder idag istället. Adios!

(Bourbon festivalen håller på just nu den här helgen och det är massa kändisar som åker hit av någon anledning, så stan kryllar av limousiner och turnébussar. Trafiken är dock så jobbig just nu.)

Skolans mest fantastiska skor!

Jag och mina drama-flickor! Vi har en speciell, knepig grej för oss som jag inte orkar förklara men man kan se ena sidan av våra målade händer.

Haha, mattelektionen. Alla Softmores hade ett stort test så vi var nog bara 6 st på mattelektionen vilket blev till att vi spelade hänga gubbe och lite sånt. Killen på bilden är så sjukt skum och troligtvis den mest smartaste killen jag någonsin träffat. Han går en mattekurs för "2:or" och går i.. öh, 8:an? Kolla min "fina" bild i bakgrunden. I Sverige skriver man ju "Låt stå" på tavlan. Men min översättning gick inte riktigt hem här, haha.



Homecoming game/dance den här helgen. Tiffany, Jag, Kate och Kimberly. Träffade Lindsay också som var riktigt full , haha. "Tack vare det" så fick vi en av football-killarna och moona och så gick hon runt och sa till alla hon mötte; "Du är fin!" med sin brutna amerikanska-svenska.


Savanna var kandidant för Home-coming queen.

Och hon blev homecoming-prinsessa!

Madison har en kompis här över hela helgen. Innan jag åkte iväg igår hade jag städat mitt rum. När jag kom hem...var det inte lika städat längre. Haha! Här är garderoben.


Och de små förbrytarna hade fortfarande på sig lite bevismaterial. Men har jag sagt att jag är en awesome storasyster? Haha. Jag lekte med dem i några timmar innan jag gick och lade mig.


Jag tror de var vakna till 02 och stojjade. Men jag somnade som en stock iallafall.



Här var de döda och sen kom de upp som zombies och jagade mig runt i hela huset
Här kommer några få bilder från bröllopet som jag förminskade så att ni skulle kunna se dem.

4 kommentarer:

Johan sa...

Haha, du skrev ju snarare ett Beatles-citat på tavlan "Let it Be" :P

Fredmeister sa...

det låter som en bra helg!!

mamma sa...

Vilken underbar bild på den "lilla tärnan"!!! Kanon!

Mormor sa ja direkt, du vet till vad! Hälsa Lina att hon får ringa och bestämma.

Idag är det sol och ljummet ute. Ätit mat på altanen, tvättat fönster, tagit kort med min nya kamera ( är jätte-nöjd, den är superenkel...passar mig! Bronsfärgad - snygg! Trodde jag köpt en silver, men men..)

Glömde ringa till Johnny igår...synd...vi tittade på Pinocchio och sen var det sent. Ringde du?
Puss! Puss!

Emilie Pyrén sa...

Johan: Haha, ja eller hur! Men ingen där hade hört den låten. Jag var i ett chocktillstånd ett antal minuter.

Fred: Ja det var absolut en bra helg. Men idag är det Borås-väder. Regn... Det är ovanligt.
Hur var din helg? Var håkan bra eller? :D

Mamma: Tack! Hon var jättesöt!

Toppen! Ska hälsa henne detta! Tack!

Åh va härligt, här är det faktiskt regn idag, vilket förstörde mina rid-planer. Gött att kameran var till dina förväntningar. Färgen berättade du om i telefonen om du kommer ihåg ;)