torsdag, september 17, 2009

"It's a wonderful life"

Howdi! Klockan är lite mycket igen, men jag har suttit och redigerat klart alla bilderna från bröllopet vilket är väldigt försenat. Tur för mig att de var borta på en lång smekmånad.
Idag...hade jag min Auditon! Gah. Det var pirrigt men folk gav mig mycket beröm så jag tror väl att det gick bra. Jag kommer såklart inte få någon huvudroll för min brytning förstör nog lite på den fronten plus att jag har fotbollen också, vilket ses som ett störningsmoment från båda parterna. Jag satt där i auditorium-stolen med ett sjuttiotal människor runt mig och höll min vän Tiffanys hand krampaktigt. Vi båda var nervösa även vi inte riktigt visste varför, så vi satt där och viskade Nevershoutnever´s sång "Happy" tills mitt namn ropades upp. Min motspelar-kille var riktigt trevlig och när jag kom upp på scen sa lutade han sig mot mig och sa; "I'm with Emilie, I'm the luckiest guy in here" och gav mig ett stort leende. Självklart sa han det bara för att vara snäll , men när han sa det var det som om han tog all min nervositet, slängde det långt ut i publiken och gav mig ett leende som betydde; Go girl! Så jag spelade ut min karaktär, försökte göra min dialekt så passande redneck som möjligt och ja... försökte göra mitt bästa helt enkelt. Imorgon efter skolan får jag veta om jag kom med eller inte.

Igår var mitt lag med på tv; inget speciellt men de intervjuade lite och så. Vann 4 biljetter som jag inte har en aning om vad jag ska göra med, men men. Haha.

Fick prata med världens finaste pojk idag också. Kunde inte bli bättre! Eller jo, om han var här just nu.

Natti natti!

4 kommentarer:

mamma sa...

(Å vad glad jag blev över att Jonatan ringde dig!!!)
Önskar att jag varit med på audition-en (?)...hade nog känts lika starkt som den första gången på Hönö ( Du lilla solsken som tittar in... :) Minns du?)

Lägger du ut bröllopsbilder så småningom? Vore roligt att få se några!

Natten mellan tisdag och onsdag vände min förkylning, så jag var i Asklanda igår em och kväll. Skönt!

Idag är det full dag med chefsmöte där jag ska redovisa ett par saker, intervju av ev ny personal, personalmöte och till sist föräldramöte. Räcker för en dag, eller hur? Kul!

Igår fick jag kryapådigrosor med bud...gissa från vem :)

Vi har dom bästa guysen eller hur? :)

Och jag har den bästa dottern! Puss!

Fredmeister sa...

de va inte snällt mot jonatan, behöver ju inte berätta för alla att du pratat världens bästa kille, han kanske mår sådär av det;)

Manda sa...

ÅH, så spännande!:D hoppas, hoppas du får rollen!:D kan du inte lägga ut bilder på era "uniformer" ni har på er på matchdagarna? :)

Emilie Pyrén sa...

Mamma: Ja det var härligt att få prata med honom igen.
Och sluta med massa gulligullande :P Ja jag minns. Och Auditions är inte för anhöriga.

Lite bröllopsbilder är uppe.
HOppas din förskyldning blir bättre.
Fint med rosorna. Kram!

Fredmeister: Livet är tufft ;)

Manda: Tack sötnos! :D Ska försöka få ett kort på det! Hur är det med dig? :) <3