onsdag, november 25, 2009

Bästa dagen någonsin!

Nä, det ska jag väl inte säga, men jag är i ett glädjerus just nu. Dagen var så underbar. Även om det bara var för en dag, så har jag verkligen känt mig som en mini-kändis.
Den började inte lika fint, först försov jag mig till kvart över 7 vilket är tiden vi lämnar huset. Som tur var så var det Stacy som skulle skjutsa oss och för honom spelar det ingen roll vilken tid vi åker så länge vi kommer i tid till skolan.
Sen så vaknade jag upp med en hosta och sprucken röst. "Perfekt!", tänkte jag och var ju inte riktigt talangjakt´s redo.
Men väl i skolan och efter äckliga mängder av honungsvatten (Det är nog den värsta kombinationen av vanlig dryck människan kommit på) så satt jag i körrummet med massa andra nervösa kandidater. Vi började prata och jag försökte sätta igång allihopa till att sjunga tillsammans. Det gick inte så bra.
Vi hade två uppträdanden. Först en på morgonen för Seniors och Sophmores och sen en show efter lunch för Juniors och Freshmans. Folk var så sjukt duktiga och jag kände mig så fruktansvärt utländsk, haha. Fick iallafall mycket nya vänner.
De kallade in mig som nummer 7 och mina ben darrade där jag stog backstage medan de satte på mig sändare och mick. Ryan räddade mig med en stor kram och jag var redo. Så fort gardinerna drogs bort så...åh. Jag älskar det. Jag älskade att få ögonkontakt med den publik jag kunde se utanför strålkastarna och jag älskade att "höra" tystnaden. Jag sjöng inte jättebra, jag träffade inte ens alla toner här och var, jag sjöng inte verserna rätt... men jag älskade det. Det var så sjukt kul.

Sen till min lilla kändis-del. Efter första showen var folk jättetrevliga och folk kommenterade, men så kommer det fram tre tjejer till mig som jag aldrig sett tidigare och säger att det var jättebra. Inget konstigt med det, jag blev ju såklart glad, men...tjejerna kommer tillbaka till andra showen (vilket innebar att de skolkade eftersom varje årskurs bara går en gång) och Tracy fångar ett kort på dem. De har plakat med sig. Och sen blev det många sms i inkorgen, vissa nummer hade jag inte överhuvudtaget och överallt hade någon okänd människa något trevligt att säga.
Sen så vann en helt otrolig tjej som heter Brooke! Hon var verkligen värd platsen, även om jag önskar att de andra kunde få dela den också... för alla var verkligen så fantastiskt bra. Jag var inte alls en utav de bästa, men jag var nog den gladaste iallafall.

Efter skolan hade jag och Tracy ett äventyr som jag inte kan berätta om på bloggen. Det var iallafall panik, men det löste sig. Klockan halv sex åkte jag iväg för att vara med i ett kort inslag på tv. Det var väldigt fjuttigt och onödigt , och jag råkade uttala min värdfamiljs efternamn "Faulkner" väldigt fel under sändning och.. ja, ni kan ju räkna ut själva.

Sen träffade jag Whitney, Krystal och Heather för att gå på bio. Vi såg New Moon igen och det var i stort sett bara tjejer där inne i salongen, hmm... Kan det vara för killarna utan tröjor och sexpack måntro? Jag var hyper och det var svårt att få tyst på mig. Vi skrattade hela vägen hem i bilen och vi stod 15 minuter på min gårsplan och kiknade av skratt.

Jag är bara så glad. För en gångs skull är jag riktigt stolt över mig själv. Och sen är jag så lycklig över att jag har så fantastiska människor runt omkring mig. Underbar dag!

Lägger upp bilder imorgon, är på tok för trött nu.

8 kommentarer:

mamma sa...

Vad härligt! Du riktigt bubblar när du skriver! Ser fram mot bilderna. Många, många kramar från mig!
Ha en skön thank´s giving ( eller hur det stavas...)
Det blir traditionell kalkon antar jag :)

Fredmeister sa...

shiieet va gött! LÅTER FANTASTIC!!!
påminn mig sen att jag ska lära dig ta toner rätt;) hahaha
Hänger du typ bara med tracy nu?
New moon tror jag inte är värd att betala för att se:O:O:O

Erika sa...

Allting låter så himla underbart. Jag önskar jag kunde få komma bort lite igen.

Men vad härligt ändå att du var glad trots att du inte vann. Det visar ju riktig kämparglöd! :D Jag är stolt över dig Mli. Tycker dock att du ska komma hem snart. Jag saknar dig på tok för mycket.

Dento sa...

Vad härligt det låter!
Det är nog tur att det är i text, annars hade jag nog inte hunnit med att höra mer än hälften.
Trodde aldrig annat än att det skulle gå bra och bli en upplevelse för livet.

Man blir riktigt glad av att läsa. Nu går dagarna här uppe i Kungliga huvudkommunen lite lättare.

Så Tv-framträdande var ingen höjdare. Det blir mera av scenframträdanden i stället kanske?

Kungen och jag hälsar!

KRAM /Dan

Maaliin sa...

Va braa :D.. Vad sjöng du ? :O :D..

Är sååå stolt över dig ska du veta !!.

issa sa...

visste att du skulle prestera bra! förstår att så många berömde dig! det är du värd! :) <3

Jaonatan A. sa...

Hej!
Shise vad kul! HAdde vart kul att se dig:) Du får helt enkelt göra igen när jag kommer:) Idag har jag varit på teater fast det vet du redan. En handelsresandes död. den var bra men den var lite seg. ´MEn värld att tänka på. Fast inte bätre än två änglar förstås! Jag åt den underbara campinio special idag. Den såsen slår allt :) Den är typ vitlökig fast ändå söt och fin på något magiskt sätt... mmmMMMmm. Nu är det snart läggdags. Får se om du svarar först.
Natti natti! Älskar dig!!!!

Emilie Pyrén sa...

Mamma: Haha! Jag gjorde nog verkligen det, bubblade när jag skrev.
Det var trevligt att få prata med dig lite ikväll. Får se hur det går med kalkonen. Jag tänker bara på Mr.Bean när jag ser dem. Och de vet inte vem han är, men jag kommer att skratta. Älskar dig!

Fred: Haha! :D Det var så kul Otto, jag önskar att jag kunde få göra det en gång till. Och ser fram emot lektionerna, helt så snart som möjligt så att jag får träffa dig igen.
Haha nej absolut inte, men på vardagarna är det svårt att vara med mycket kompisar för man bor ganska långt ifrån varandra och man har mycket plugg. Men eftersom Tracy bor några minuter ifrån mig så är det enklare. Och sen att hon är min bästa vän är ju ett plus haha.
New Moon var faktiskt riktigt bra. Men killar verkar inte gilla den, tror det är för lite bröst och klyftor . Men för tjejer, äntligen en film med bara magar och sexpack. Vår tur att vara sexistiska, hehe.

Erika: Det är verkligen underbart! Man upplever så otroligt mycket helt plötsligt! Och tiden går så fort, kommer bli svårt att åka härifrån men härligt att se alla igen. Fast jag har massa månader kvar :)

Och tack så mycket! De orden värmde. Sen så saknar jag dig också, men det gjorde jag redan efter att jag slutade Bäckäng :(

Dan: Haha, jag tror absolut att du har rätt. Jag kan riktigt höra mig själv säga det tusen gånger för fort.

Skönt att det går bra, och hälsa kungen!

Malin: Hej älskling! Jag sjöng Hallelujah. Låter lite tjatigt men det är faktiskt många här i Bardstown som inte alls har hört den mer än från Shrek. Så inte alls tjatigt här :)
Saknar dig!! <3 Måste prata med dig snart! Ska försöka ringa dig nu när du vaknar. <3

Issa: Åh tack Bob! Tack så jättemycket för att du kommenterade, jag blev glad! :D

Jonatan: Haha, gulligt :) Vi får spela massa tillsammans när du kommer hit. Åh!!! Jag saknar 2 ënglar. Ska så lätt spela teater när jag kommer tillbaka till Sverige.
Haha! Nu har du blivit en riktigt Bäckängit , äter på Campino och allt. Vet förresten inte om du ens läser svaren på kommentarerna så jag tänker inte skriva mer, men om du läser... Adjö :D