lördag, november 14, 2009

"Stort långt streck från öra till öra"

Idag så satt jag och pratade med Sverige. Simon var inloggad och vi pratade en lång stund.
Tracy kom hit och när jag kommer tillbaka till datorn så ser jag en länk skickad till min msn. Öppnade den... och jag blev så glad! http://poeter.se/viewText.php?textId=1022193
Hans dikter är helt otroliga. Läs dem! (Hoppas det var okej Simon, annars får du säga till)

Tracy och jag gick ut och gick, vi hade lite svenska lektion och vi hade hur kul som helst. Tills vi ser hennes pappas bil...hon är tydligen inte tillåten att gå ut och gå. Vi var så körda. Han var arg men vi försökte göra det bättre, men hon var tvungen att åka hem och hon skrev ett ledset meddelande till mig på facebook och loggade ut. Orolig.

Jag gillar inte att gå bakom ryggen på vuxna, men han stänger in henne...och när jag berättade Beth så förstod hon oss. (Det är förövrigt riktigt bra här just nu.)

6 kommentarer:

Simon sa...

Haha :D

Michaela sa...

Så skönt att höra att det har blivit bättre :D Va så orolig när du inte hade det så bra :( JAG SAKNAR DIG PYTTEPÖRR<3

Emilie Pyrén sa...

Simon: Jag önskar att jag kunde skriva som du!

Michaela: Haha Goding! Jag hade det ju iallafall väldigt bra förövrigt! :D En liten sak förstör inte mitt underbara äventyr. Men jag saknar dig! <3

modern sa...

Ja verkligen fint skrivet. Undrar om Simon är ett Winnerbäck-fan...

Det där med Tracys pappa...är han rädd att något ska hända er eller vad är det?

Väldigt skönt att det är bra hemma hos dig just nu. Hoppas bara att det står sig.

I går skulle jag ringa till Maddes Lina men hamnade hos din Lina och väckte henne...pinsamt! Vet inte om hon hann fatta vem "Emilies mamma" var...

Idag regnar det smått hela tiden. Dan har satt upp ännu en lampa vid ytterdörren ( blir fint!) och jag har äntligen bäddat i gästrummet. Mycket har stått still för mig utan dig...
Men snart har jag nog energi för att t.o.m. städa i matkällaren och i mina pärmar.:D

Och på torsdag ska vi träffa Andréns! Det blir roligt!!!
Puss o kram!

Johan sa...

Hon kanske har gjort nåt dumt bara. I USA brukar man ju bli "grounded" dvs få utegångsförbud av sina föräldrar i så fall.

Jonatan sa.... sa...

Hej!!!
Shit vad cp? Men är han alltid sådan? sådan... hmm så brukar jag inte skriva. Din mobil är helt totalt yber död. Jag måste såva straxs. Jag och jakob ska upp lite tidigare och träna imorgon. Vi har fixxat matta till golvet i nya reploalen med. Så nu är det gula dammet gömt. Fast det var bara ett vanluigt tyg inte en riktig golv matta men det funferar as bra. Man får typ dechavu när man går in där för golvet är blott nu ioch det är det ju i garaget med. Det är nice:) Sen så har vi utfört uppdrag mixat godis. Det var roligt. Men det blev eppic fail. Vi förökte mixa det men det hände typ ingenting. Sen så m,ikrade vi det och mixade och det blev en gegga som ägde mixern. Sedan rullade vi degen till en bollar som smakar som mystiskt tuggumi. Fast fredrik slickade på hälften av dem. Vi mochpittade till när jakob spelade sånt är livet på gittar. Det var as ironisk för jag fick daniels armbåge på hakan och så la jag mig på golvet och hadde ont. Och jakob bara fortsatte: sånt är livet, sånt är livet... haha det var tokigt. Sen på kvällen blev det parkaden och encore on demand vilket var grymt. Ännu mera moch och mina gröna byxor sprack i rompaaaan.
Jag älsar di mest i världen!!!!!! Din jonatan. Glöm alldrig att jag bryr mig ioch om du hör av dig och vill prata så ska jag göra allt jag kan föt att kunna! JÄDI!!!!!