torsdag, november 12, 2009

Sporadic Downfall

Superbra dag! Veteranernas dag idag så det var massa gamla soldater på besök och hela skolan satt i hallen och lyssnade på olika berättelser och skolans egna militärgrupper visade lite av vad de har lärt sig. Slapp en hel lektion iallafall, så det var gött. Efter skolan så var det då dags för audition. Jag och Tiffany satt utanför rummet och var nervösa medan vi hörde massa bra sångare/sångerskor sjunga upp inför juryn. Ett par killar kom och ville höra vad jag skulle göra så jag sjöng min sång och de sa att jag absolut skulle komma med. Det visade sig sedan att killarna var medlemmar i Alfreds band som jag också skulle fota denna dagen, men det hade jag inte aning om. Jag gick in till juryn bestående av tio personer och sjöng och spelade Hallelujah. Jag har ingen aning om hur det gick, men det kändes bra och jag var iallafall hyfsat nöjd.
I väntan på Alfred och hans band gick jag ut och spelade gitarr i solen, var riktigt chill. Så när Sporadic Downfall skulle ha sin audition så ser jag att killarna som satt vid mig innan min audition går in. De var helt okej, jag hoppas att de kommer med.
Sen så åkte vi och fotade. Vi hittade en sån häftig grotta mitt i ingenstans! Den var superlång och det rann vatten där inne, dock kunde vi inte krypa igenom hela grottan för vi hade inget ordentligt ljus, bara min blinkande kamera blixt när jag tryckte för fokus, och en av bandmedlemmarna hade klastrofobi. Vi tog lite bilder och sedan åkte vi tillbaka till skolan där Beth plockade upp mig. Nu sitter jag hemma och ska nog faktiskt redan gå och lägga mig, är riktigt trött. Väldigt bra dag iallafall!

Veteranernas dag. Fina tal.

Jag älskar unika stilar. Men denna tjejen är bara väldigt, speciell. Idag hade hon en svamp på huvudet.


Kaxproppen visade en ny sida idag. Jag hade ingen jacka så när jag fotade tog han av sig tröjan och var i t-shirt. "Alfred är omtänksam?! Jösses!" tänkte jag, innan jag insåg att det nog mest var för att han tyckte det var fult med jacka på korten och att han inte ville lägga den på marken, haha. Nä, men han är riktigt snäll när han vill.

Sporadic Downfall

Sporadic Downfall
Tracy & Ryan. Stackars Tracy har kanske fått svininfluensan.


Min underbara Tiffany börjar iallafall bli lite glad igen. Men så bräckligt just nu.

4 kommentarer:

Dento sa...

Håller tummarna för att det går bra med audition.
Bra gick det ju, men hoppas jurin fattade det också.

Bra bilder!

Ha dé
Kram/Dan

mamma sa...

Läckra bilder på gruppen, speciellt den med bergsväggen. Oj har Tracy fått svininfl....var det inte hos henne du var i helgen? Hälsa henne! Var rädd om dig pyret! Love you!
( Lise-Lotte heter jag i Vårgårda kommun för på skolan finns redan en Lotta! Så nu svarar jag Lise-Lotte även i vår telefon... ha ha ovant!)

Fredmeister sa...

shit va nice eller?! jag trodde veterans day va nåt som red forman bara hade för att träffa sina kompisar typ:P men där ser man, lär sig något nytt varje dag:)

Erika sa...

gillar verkligen den bilden du tog där de står och sitter på bergsväggen! kanoners! jag saknar dig pyrén!