tisdag, november 03, 2009

Far&Dotter prat

Igår hade vi musikalträning på scen. En av våra ledare jobbar på DisneyWorld som koreograf/teaterledare, det blir petigt och detaljrikt men resultatet kommer nog att bli riktigt bra. Fick min kostym också, trodde det skulle vara puffiga klänningar för det årtiondet men den var tunn och rak i formen. Fin var den iallafall.

Hemma igår; vattnet rann över bägaren, eller vad man säger. Jag gick ut till ladan/garaget igen där Stacy var och jobbade på något. Visade sig att han bara gjorde något helt utan större mening, antar att han drog sig för att gå in. Jag satt på en stol och iakttog till jag hulkade ut; "Stacy, vad gör jag för fel?" och gjorde allt för att hålla tårarna borta. "Om jag bara visste det, så skulle jag nog hjälpa både mig och dig". Han tog en stol och satte sig ner, och jag berättade allt om hur jag kände. Han förstod, och han förklarade så gott han kunde. Men jag förstod att han hade lika lite koll som jag hade vad som stod på. Men han kunde hålla med om att av någon anledning är det jag som får ta skulden för saker och ting. Jag berättade till och med om att Krystal och Bam hade erbjudit mig att bo där, men att jag så klart i första hand hoppades på att det skulle fixa sig. Vi pratade en lång stund tills Beth kom ut och "hämtade" oss. Det känns som jag har kommit ett stort steg på vägen nu iallafall, vi ska ha ett stort samtal alla tre antar jag, och blir det förändring, stannar jag glatt. För bättre värdpappa och värdsyskon kan jag inte få någon annanstans.

Vi har förövrigt en ko som ska kalva och vi måste kolla till den var fjärde timma så klockan 3 på natten ringde mitt alarm och jag tog mig ut i mörkret. Insåg att jag var mer mörkrädd än jag trodde, ha ha. Jag sprang mellan lampknapparna.

Nu ska jag sätta mig ner och skriva klart artikeln till Borås Posten. Ha en fin dag! Och om ni olyckligtvist inte har/hade det, tänk då på att allt jobbigt oftast för något bra med sig. Stor Pyrén-kram!

7 kommentarer:

Dento sa...

Ja hoppas det ordnar sig. Skönt att höra att det inte bara är Du som undrar vad som är fel.
Det fixar sig säkerligen på något sätt.

Skall tippsa Sture om han behöver hjälp med korna i sommar.....

Här i Börst blir det mera och mera ljus runt huset. Får akta oss så vi inte får en massa folk som stannar och tittar. Men det är klart, då kanske vi kunde ta inträde..ha ha

Ser fram mot BP i brevlådan...

Hoppas kylan i huset ger med sig...
Natti natti
Kram/Dan

Fredmeister sa...

jag älskar Stacy, grymt skön snubbe liksom!

Johan sa...

Jag har alltid känt på mig att Stacy är en hyvens kille. Den där minen när han åt Marabou... Det kräver sin karl för att njuta så mycket ;)

Emilie Pyrén sa...

Dan: Tack så mycket! Jag hoppas verkligen på den här gången att något ska ske.

Nja...kan hända att jag skippar den du! Haha

Åh det låter fint! Ta ett kort och lägg ut på mor mins facebook så att jag får se.

Skickade texten idag till honom, jag hoppas han blir nöjd. Mamma uppmuntrade iallafall.
Kram!

Fred: Ja, Stacy är så himla go! Oftast alltid oseriös och rolig, men om det gäller så kan han bli riktigt seriös. Typ som du då, hehe ;P

Johan: Det har du banne mig rätt i Johan! Precis som det krävs en riktig karlakarl för att vara en sån trogen läsare som du, hehe.

issa * sis sa...

Hade de varit jag så hade jag säkert gett upp för längesen... men det är skillnaden mellan oss, att du är så HIMLA stark Mlisan! Han dära Stacy verkar bra! och din "lillasyster" verkar ju helt underbar.. Stå på dig för allt i världen! för jag VET att du klarar det:)


STOR STOR STOR KRAM!

Ellinor sa...

Lilla gumman, hoppas du inte har för jobbigt <3. Låter inte roligt det här vännen. Jag hoppas det löser sig..:). Tur att Stacy är så snäll.

Saknar dig, är inte kul att läsa att du är nere och ledsen. Vill läsa om deras glada dagar, och roliga hndelser.

Puss på dig Pörr <3. Finns här på skogen <3

Emilie Pyrén sa...

Stjärnsyster: Åh.. Tack så mycket för de värmande orden Bobsan! Men du om någon är ju väldigt stark! Så det är nog snarare en likhet mellan oss två :).

Jag saknar och längtar efter dig!

Ellinor: Goding, goding, du får mig alltid på gott humör! Inte mening att få det att låta ledset, allt annat är SUPERBRA. Så jag ska inte klaga för mycket. Nu ska jag gå och klämma en finne, puss och kram! ;) <3