måndag, november 16, 2009

Läser igenom min blogg. Haha, hittade något från ungefär precis 2 år sedan som fick mig att sakna familjen Andrén så väldigt.

"23:10 - Jag ser att det lyser i det röda huset på bokvägens fönster och jag blir lugn. Mitt blanka blad fylls omedvetet av en stor gul,leende smiley. Om kanske en minut öppnar jag dörren och möts av det välbekanta Guitar hero ljudet och en trevligt leende Johnny eller Lena vid skärbrädan i köket som frågar hur det är. Om någon minut så kanske Daniel kommer från sitt rum och säger ; "Hej Pyrén" och jag får en kram. Om någon minut kommer Jonatan från vardagsrummet och kollar mig i ögonen, frågar hur det är och kramar mig hårt. Om någon minut kommer alla problem kännas långt bort. För där är jag lycklig. Bokvägen. Familjen Andrén. Något som satt spår i mig resten av livet. "

5 kommentarer:

tantan sa...

god morgon på dig:) eller nattt eller vad det blir för dig... Det var ett fint inlägg... shit vad längesedan det inte käns ändå... hmmm. ´jag undrar vad pappa hittar på för yberkomentar till detta :) haha, nu ska jag väck jakob .
Jag saknar dig. saknar ditt hus lite med fakiskt. din säng. man blir lugn av borgstena,... älskar dig!!!

Johan sa...

... och Johan och Robin som kommer fram ur vardagsrummet. Robin som berättar om något snudd-på-gay vi har gjort tillsammans och Johan som kommer och säger något lustigt samtidigt som han kramar dig men tar på Tantan i smyg bakom din rygg ;)

Fredmeister sa...

för 2 årsen hängde inte du o robin på bokvägen johan...
och jonatan, du måste lära dig att (Yber) stavas ÜBER! det är grymt viktigt!
och emilie, bokvägen är allas vårat andra hem;)

Johan sa...

Oj, jag glömde att det var för två år sedan när jag hade läst klart sista raden...

mother in law sa...

TACK JONATAN! Du är min favoritsvärson :)