tisdag, november 10, 2009

Vill berätta lite mer om helgen nu i efterskott. Tog bort det gamla inlägget.
Fredag: Efter skolan så åkte jag med hem till Tracy, hennes skolbuss var fruktansvärd haha, jag saknade med en gång min redneck-buss. Väl hos henne så flummade vi bara allmänt, åt, spelade en massa gitarr, hade kuddkrig och skrattade. Hennes storebror försökte flörta med mig men vi retades mer för att han hoppade på sina kryckor runt om i huset.
Jag kommer så mycket bättre överens med Tracy än någon annan här i Usa. Vi är av samma skrot och korn kan man säga. Vi har redan fått en sådan kontakt så att vi ibland bara behöver kolla på varandra, nicka instämmande utan att ens säga något och förstå precis vad den andre syftade på. Det är väldigt härligt. Så nu ska jag kolla på en billig cykel (Man kan få en secondhand-cykel som är som gott som ny för $20 vilket är ungefär 160 kr. ) så att jag kan cykla på någon minut till henne.

Lördag-Söndag: Åkte hem runt 2 och satte igång och storstädade. Krystal skriver till mig och säger att Whitney är hos dem och hon frågade efter mig. Hon skrev sedan själv också. Det var en rolig överraskning för jag har aldrig riktigt fått chansen att umgås med henne.
De kom och hämtade mig, vi åkte hem och senare på kvällen gick vi på bio och såg Paranormal activity. Den skulle vara jätteläskig tydligen, men det tyckte tydligen inte min hjärna för jag somnade. Vaknade dock när det började hända lite grejer och jag satt där och skrattade. Hör min goa klasskompis Tyler säga bakom mig; "Crazy foreigner, haha! You are suppose to scream!"
Vi åker hem, får för oss att spela in den knäppa videon sen går vi ner i källaren och kollar på skräckfilm. För första gången på länge var jag så sjukt rädd, haha. Jag skrek nästan på Whitney när filmen var över: "Whitney! I'm not going upstairs until I've seen something funny! Start something funny! Now!" och jag somnade gott till filmen Superbad.
Nästa dag så blev det en donut-frukost (Ja, de äter donuts till frukost i Amerika) innan Krystal kommer ut från badrummet i badrock med ett lurigt leende och säger kort och rakt; "Come on Emilie, you are going to cut my hair" "What? Krystal...Are you serious?" "Of course, you'll do fine, I'll teach you." (Krystal har jobbat som frisör i flera år tidagare). Nervöst men jag lärde mig mycket och sen var det dags för att åka ut på fyrhjulingarna. Jag har aldrig riktigt kört en fyrhjuling men det gick bra. Tyckte dock mer om att sitta bakom Whitney när hon körde för hon var riktigt duktig och då gick det mycket fortare och vildare än när jag själv körde.
Sen tog Krystal med oss till ett stort distelleri här i Kentucky, och det var faktiskt riktigt intressant även om jag alltid är lite skeptisk till guidade rundturer. Jag och mitt tålamod...ehum.
Whitney åkte hem senare på eftermiddagen och jag spenderade lite tid med familjen Moore själv.
Kom hem och det var fortfarande ganska bra.

Måndag: Dramatisk skoldag men ändå riktigt bra. Älskar folket! Kommer bli så svårt att åka ifrån alla.


Osminkat och nyvaket ska det vara!

Jag och Tracy spelar lite gitarr. Och har lite kuddkrig.

Nämen godmorgon Lola och Emilie. Låt mig bara tala om att blandingen mellan att vakna upp med en hunds andedräkt och en kamera i ansiktet...inte att rekommendera, haha.


Du vill ha mig, haha.

Whitney delar min kärlek till att hälla choklad på popcorn. Så vi var lite feta och köpte tre paket med choklad och hällde över våran large-popcorn tillsammans med våra large-drickor, haha.


Min lilla älskling. Jenna! (Moore´s lilla vovve)


Våran transport till distilleriet. Det är inte hästar som drar, utan blandningen mellan åsna och häst. Kommer inte på vad de är kallade på svenska?

Marker's Mark Distillery

Folk stack ner sina fingar och smakade. Här är det inte alkohol än, men om några år kan jag kolla på en sådan flaska och säga att; "Ohoj, för fem år sedan stoppade jag ner mina fingar i denna Bourbon" Haha.

9 kommentarer:

Dento sa...

Ljudet gjorde ju en hel del till upplevelsen. En härlig version av Humle & Dumle!

Osminkat eller inte så var den senaste låten himla bra och bra framfört.

Underbart att se att ni har så kul där borta.
Kan förstå att det blir många motstridiga känslor när äventyret närmar sig slutet. Men det är nog inget slut, bara början på något ett nytt.

Bourbon utan alkohol, kanske en ny variant at marknadsföra ?????
Men popcorne med choklad låter inget vidare i min mun....

Hur har det gått med "moder amerika" efter en sådan helg?

Fortsätt o njut!
Ha dé

Kram/Dan

Fredmeister sa...

det hade vart askul om ni inte alls tänkte samma sak när ni bara kollade på varandra o nickade, utan att ni bara trodde det! det hade vart mkt roligare :D

Men låter gött, du får ju göra så mkt roliga grejer där:S fyrhjulingar, jetskis m.m. de e inte rätt asså;)
men du kan ju inte tänka på slutet nu? det är ju sköven ett halvår kvar. aaaaslångt

eLin sa...

Jenna är ju en liten Cindy! :) Kul att du har det bra! Vad var det för drama då? ;)

svar: Jag tror den var stängd! Har för mig det iaf, eftersom han är så ung...

kram<3

Johan sa...

Hallå! Vet du, nu har jag jobbat som översättare ett tag och tjänat ihop 11.000kr. Jag funderade på att hänga med Tantan eller Otto när de åker och hälsar på men Otto har ju inga pengar och självklart vill ju du och Tantan vara för er själva. Vore ju kul att lösa det på nåt sätt. Vet du nån lösning? En grej som Tantan sa vore ju att komma andra veckan som Tantan är där. Men det är rent tekniskt sett, vet inte riktigt vad jag ska göra med pengarna än. Fast jag lär ju tjäna mer snart.

Maaliin sa...

EMILIE! <33. Bajs. örjade gråta när jag såg Videon juh :(.. saknar sååå mkt att spela med dig!!.. jätte mkt gör jag det. hörde även att du snodde stämman (A).. haha så söt är du!..

Jag fattar inte hur du vågar gör allt:O.. haha!.. Du är så modig!!
Saknar dig JÄTTE mkt! <33333

Emilie Pyrén sa...

Dan: Ljudet gör ju jättemycket. Kan inte förstå att folk kollade på videon utan haha.

Tack så mycket! Det var mest bara på skoj.

Ja, det är jättekul och när jag satt ner och tänkte på allt jag gjort på dessa tre månader...jösses!

Haha, det är nog svårare att göra. Och det skulle nog inte smaka särskilt bra heller.
Haha! Säger du det så måste du testa. Det är faktiskt väldigt gott.

Det har gått ganska bra. Stacy pratar mycket med henne.

Hoppas allt är väl! Kram!

Fred: Haha, det gör vi säkert ibland också.
Haha, ja det är faktiskt mycket roligt, du borde ta och komma hit! Ta med dig Johan på vägen! ;D
Saknar du mig lite iallafall? Haha

Elin: Haha, ja nu när du säger det! Faktiskt! Det var en kompis till mig som var riktigt, riktigt upprörd :/

Ja sant, men läste om att hans straff kan bli så lågt. Fy shöven!

Johan: Åh det vore ju så underbart om du kunde komma och hälsa på! Det är nog svårt dock att komma andra veckan , för då åker vi antagligen upp till Niagra-fallen/new york. Jag önskar att du,Otto och Andrén kunde åka hit tillsammans! Det hade varit så himla roligt! Men jag menar om Jonatan tycker det är okej att du är här samtidigt så är väl det okej också. Jag vill bara att du ska komma hit! :) haha. Och bra jobbat med översättandet!

Malin: Du är ju så go! Jag tänkte så på dig när vi spelade den låten, och överhuvudtaget när vi spelade!!! Ibland kändes det nästan lite fel att spela vissa sånger med någon annan haha (Men jag spelar aldrig lay me down med någon annan! haha. Det tar emot för mycket) Jag saknar dig så! <3

Johan sa...

Jag vill också se Niagara-fallen och New York!!!! :O Hmm, jag kanske kan dra på en lite tåg-tripp själv... Med Bardstown som bas :P

Lise-Lotte sa...

Hej pyret!
Läste allt i går på jobbet men sångfilmen visades inte, så den fick jag vänta med till idag. Jobbade till halv 10 igår kväll ( hade bjudit alla föräldrar till en kväll om ADHD - gick jättebra men vi var inte många ) Idag bakar jag tårta på arbetstid och lyssnar på dig/er. Du är en fantastisk liten människa -om än spegelvänd :) eller har du blivit vänsterhänt?
Här hemma fattas du mig, men jag är ändå SÅÅÅ glad att du gjorde det. Snart får du paket. och snart igen... puss, måste rusa.
Ps Tänk att det finns en Cindy till!!!

Simon sa...

Åh. Moldy Peaches. Så fint