onsdag, augusti 26, 2009

47/50 - 0.94 ...hm

Hablahojsan i lergojsan. Ni har regn igen hörde jag. Ack, ack. Det är sorgligt att säga men jag saknar faktiskt regnet en aning. Det är på tok för varmt här ibland, men man ska inte klaga. Vintern kommer snabbare än man tror.

Jag sitter här med massa medicin i mig vilket börjar göra mig väldigt trött. Svininfluensan har kommit till Usa och landat lite trevligt i Redneck nästet här borta. Tydligen har det pratats om att kanske stänga ner skolan om det blir fler sjuka, men jag vet inte om det bara är ett rykte.
Ett exempel: Min dramaklass förra veckan, 46 personer i snitt. Idag: 30 personer. 16 personer sjuka, det är ganska illa om man tänker efter.
Ellie hamnade på sjukhus för att hon blev så sjuk men hon fick åka hem sent på kvällen.
Jag tror att mitt immunförsvar håller sig på en hyfsat nivå så jag klarar mig nog undan med den lilla sjukan jag har nu. Hade visserligen feber idag men jag kämpade mig igenom det eftersom vi inte hade någon fotbollsträning idag som tur var.

Sen, glad nyhet mitt i allt detta tråkiga! Så här var det... (massa snurrande virvlar man ser i tv när personen tänker tillbaka) Engelska är 6th period, alltså min sista lektion för dagen. Jag hade en ganska lyckad muntlig presentation förövrigt. Öh iallafall, när klockan hade ringt gick jag upp till Mr Bradley för att prata om mitt betyg. Konversationen var följande:
E: Hey, Mr Bradley... Could I speak to you about my grade?
B: Of course not. Yes?
E: Öh.. could I get some extra assignments or something to get my grade back up?
(Mr.B kollar lite småkonstigt på mig men jag fortsätter att prata)
E: Because I... They... They (börjar låta ynklig) gonna kick me out of soccer if I have a F.
*Knepig tystnad en lång stund.
B: An F? You don't have a F?
E: I saw my paper and everything
Mr.Bradley börjar kolla igenom sitt papper och skrockar sedan.
B: You have 47/50. That's NOT an F. *And he walks away*

Jag stod där och hade ingen aning om hur systemet fungerade, men jag fick förklarat för mig att det är ett A. Så det var långt ifrån ett F . Wie!

Ett onödigt fakta:
- Amerikanska "mygg"bett kliar mer än svenska. Fy shöven.

Sängen nalkas, goodnight y´all.

14 kommentarer:

mamma sa...

Ha ha! Well done! Tänk, här kommer du och har engelska som B-språk och får A...that´s amazing! You´ve got it, girl! Vilken känsla för dig när du förstod! Men du tyckte ju att du var bättre än F.
Mamma är "stolt som t(o)ppen" á la Tsatsiki <3
Men influensan är inte att leka med. Spelar du fotboll med den kommer jag och säger ifrån!!!
Är Madisons teater avslutad nu? Hon ser inte så mycket av dig nu heller, hur tar hon det?
När du öppnar paketet som är på väg får du lägga in vissa ting i kylskåpet...Puss och krya på dig! GBU!

Dento sa...

Vilken härlig känsla. Inte illa att avacera från F till A. GRATTIS!!

Lyssna på rektorn (vist är hon toppen)! Ingen fotboll med influensa i kroppen, det kan gå illa... Bättre att vara frisk och skolan stängd..

Hade en öppnad chokladkaka i bilen förra veckan när den stod ute i solen. Som tur var var den smälta massan kvar i paketet. En god klump när den kom ut ur kylen senare. Men det smakar bättre när man känner igen formen, konstigt.

Hälsade på Siri i går kväll. Hon hade växt en hel del "sedan London". Hon har börjat rulla runt. Men krypa har hon inte lärt sig ännu. Vi kom riktigt bra överens. Alltid glad är hon den lilla solstrålen.


An American visitor once asked one of our photographers about the four seasons in Sweden.
Anders answered that in Sweden we only have two seasons. The American gay was taken aback and stared at him. Anders explained to him that in Sweden we only have the white winter and the green winter. I guess that the confusion remained…

Så njut av värmen medan Du kan. Plötsligt är Du tillbaka i de två årstidernas land...

Ha dé
Kram /Dan

Dento sa...

Hur går det med historian?
Nyfike..

Fredmeister sa...

shit va gött eller?!?!
jag har hört att A ska vara bättre än F, eller?

Johan sa...

Akta dig för svininfluensan! Håll dig hemma och träna inte fotboll om du är sjuk. Folk dör i den influensan. Nice att du får bra betyg i alla fall. Själv är man ju arbetslös numera :P Men pluggar engelska på Högskolan ibland. Jag har ett kul exempel på hur fel det blir när svenskar pratar engelska som du kanske vill höra. Snickaren säger till den amerikanska familjen: I'll come back later and screw some hookers up the wall :P Det har hänt på riktigt med, flera såna är samlade i en bok. Just det, som din mamma säger; Är du med Madison mycket numera? Verkar som att hon inte ser av dig så mycket längre.

Emilie Pyrén sa...

Mamma: Ha ha, jag är ganska nöjd faktiskt men det kan ju ändra sig nästa vecka som sagt.
Kommer du ihåg när vi kollade på Tsatsiki så många gånger i rad när jag var mindre? För det var den filmen du också tyckte om haha.

Ja nu är Madisons teater avslutad. Det är lite sorgligt för oss alla. Hon tycker det är väldigt tråkigt att jag måste plugga så mycket men jag har lovat att när jag får en ledig dag ska vi ta lite tid och hitta på något tillsammans. Men nu börjar hennes basket vilket kommer sysselsätta henne lite grann åtminstonde.
Mmm-m, det låter som choklad det! ;)
Puss!

Dan: Ja det var riktigt härligt! Fast jag hade ju aldrig F, det var bara min coach som skrivit ut pappret innan han satt klart betygen.

Jo, jag ska försöka få ur influensan så fort som möjligt för jag har match idag och ja, det är strängt här som sagt.

Haha det är faktiskt sant, det smakar inte desamma när det inte är samma form.

Aw, hon måste vara så söt. Hur gammal är hon nu?

Kram!

Otto: Jag tror faktiskt att du kan ha hört rätt ;)

Johan: Ja, den är inte att leka med så ska försöka ta det lugnt på matchen idag..ehe. Tack, betygen känns okej nu iallafall! Får försöka sätta dit lite plus sen också ;)
Hahaha, jisses. Det där gjorde min morgon. Synd att jag inte kan förklara den för amerikanerna här hemma riktigt ha ha.
Hur ofta är du på högskolan? Måste kännas konstigt att inte gå till skolan men passa på att vila lite innan långa arbetslivet börjar.
Jag hinner inte umgås med Madison så mycket nu på skolveckorna eftersom jag har 2½ timmars träning efter skolan och sen 3-4 timmars plugg. Men träffar henne under bilfärderna och under måltiden. Sen är hon ju alltid runt omkring även om hon inte får så mycket gensvar just nu.
Hoppas allt är väl med dig. Stor kram!

Dento sa...

Om några dagar är hon 9 månader.

Hoppas Du inte menar att Du tänker spela.....

Kram/Dan

Simon sa...

Asså, varje gång jag läser din blogg blir jag helt chockad över hur modig du är som åkte till USA... Och lämnade alla...
Jaja :)
Skolan går bra förstår jag :D Jag lyckades bli sjuk precis när den började, så jag missade de första fyra dagarna -.- Gaaanska surt haha... Men nu är jag frisk och redo att ta mig an Bäckäng med prickiga byxor! :D Hoppas allt är bra, och bli inte influerad av alla svin.

tantan sa...

Hej Mli!!

Du verkar ha fullt upp till skilnad från mig :) haha. Jag har fåt en jätte härlig klass och ass gööt skema förutom på fredag lördag fast de är inte så mycket att klaga på. Har en hel jobbiga hål timmar dock. Men jag börjar i alla fall kl. 1 på måndagar och kl. 11 på tisdagar. Det är trevlig. Det ända som jag igentligen tycker är dåligt med min klass är att ca. 99.9% av alla röker. Nej inte ricktigt med de är väldigt många. En annan trågig nyhet är att våra grannar har fått nog. Så vi måste byta replokal. Kanske kommer vara på ett annat ställe i fristad annars får vi hitta något i stan.... Försten så måste vi verkligfenprata snart nu. Kanske till helgen är bäst om du kan??

Älskar dig!!! Puss på näsan.

//Jonatan

Elin sa...

hmmm... hur kunde du tro att du fick ett F när du fick A?? :S Det känns som det är ganska många steg i mellan... :) Jodå, allt går bra! Halv roligt, men har inte fått så många läxor än så det är skönt! :) Ska snart träna... inte helt pepp efter att ha spelat en tuff match igår mot serieledarna och haft "springlekar" på gympan... Dåligt namn... lekar... hmm! Jag var helt död efteråt! ;) springa runt, runt och runt i Annelunds parken... (heter den så? :S fick lite minnesförlust för stunden...)

puss<33

Johan sa...

Jag går bara kvällskurser på måndagar... Så jag har rätt mycket att göra de övriga dagarna av veckan :P Ska försöka få tag i ett jobb så jag kan tjäna ihop en massa pengar and live the good life ;) Jag har några till om du vill höra: En svensk man visade en bild på sin familj för en amerikan. Men bilden var tagen rätt långt ifrån så de var små på bilden: "That is my mom, this is my wife, my daughter and that little prick is my son"
Två svenska vänner drack glögg på en julmarknad i Stockholm eller nåt har jag för mig. Då kom det två engelsmän och frågade vad glögg var. "It's warm, red wine with russians in it"
När Göta Banken bytte namn till GOTA BANK sade den svenska VD:n till den internationella styrelsen: "Dear friends, we are the same men as before, although we have lost our pricks" :P

Johan sa...

Haha, en till. Min lärare berättade dem för mig.
En engelsk herre i 70-års åldern gick in på en bank och skulle uträtta nåt ärende. Då sa kassörskan "Please fill in this blanket and show me your leg". Då undrade mannen varför han skulle fylla en filt och visa henne sitt ben. Kassörskan frågade då "Do you want a big fack or a small fack?" Sen började hennes arbetskamrater skratta ihjäl sig typ :P
Säg till amerikanarna att vi har ett kex i Sverige som heter Finger Marie ;) Tänk efter vad det betyder lite...

Emilie Pyrén sa...

Simon: Jag är ganska chockad också över att jag vågade åka, men jag ångrar det inte. Dock saknar jag er alla där hemma.
Haha fy shöven vilken otur :( Men jag är övertygad om att du intar bäckäng med storm nu då! Hojta på min pojk om du ser honom, han är en liten estet han också.

Tantantantan: VA?! SERIÖST? Hur kan dina grannar göra så...inte rättvist. De borde vara tacksamma för lite kultur i området. Kommer kännas konstigt att ni inte kan repa där. Hoppas ni hittar något ställe i Fristad.
Härligt att höra att du trivs med din klass och allt. Blä för rökandet. Jag saknar dig något fruktansvärt just nu! <3

Elin: Haha lång historia, men min coach var för snabb med att ta ut betygen för mina lärare hade inte satt dem än. Och de står alltid som F innan läraren satt betygen. Låter som om du tränas rätt hårt du också ;) Lät jobbbigt att springa i parken haha. Hur är det annars på bäckäng då, börjar ni få mycket läxor och så igen? Puss! <3

Johan: Haha, kan inte säga mer än ett stort skratt just nu. Så härliga skämt!!

Johan sa...

Det är visserligen inga skämt utan sanna berättelser som min lärare berättade för mig :P Men de är roliga! Skrattade som en galning första gången jag hörde dem.