söndag, augusti 02, 2009

El jimador

Tjenare tjenare! Eller som jag får säga nuförtiden; Hi y´all! Först vill jag som alltid tacka för kommentarer, ni vet att jag längtar efter att läsa dem. Sen vill jag tacka Issa och Elin. Issa för ett underbart avskedsinlägg på sin blogg till mig , och Elin för ett superhärligt brev som jag fick öppna 1 Augusti. Jag satt här och log när jag läste det. Kära kusin!

Idag har varit en väldigt bra dag! Igen, haha. Jag sov ut ganska länge och gick en morgonpromenad, med Maddie faktiskt som ni vet vill göra det jag gör (Vilket är bra när det gäller de hälsosamma vanorna) , sen tränade jag och det tycker hon är jättelångtråkigt så hon gjorde ett spel "Deal or no deal" som vi skulle spela om och om igen. Sen var det dags för lite lunch vilket alltid blir frukt /yogurt för min del då de nästan alltid äter chips, snacks och läsk. Jag som var som var så orolig för att gå upp i vikt här, jag har gjort tvärtom totalt vilket är gött.
Sen låg jag ute och solade lite innan det var dags att åka in till stan och köpa benskydd och så till mig. Det är väldigt stränga regler om allting här när det gäller sport så fick köpa det mesta nytt förutom det jag fick av Savanna. Klockan 3 började fotbollsmatchen (som mer var som en träningsmatch inom laget då det är så sjukt stort så att det räcker till 2 lag med avbytare) och då får jag träffa UNDERBARA Ane från Norge som jag pratat mycket med på facebook och som anlände till Bardstown idag. Ane ska också spela fotboll och bli junior på skolan. Vi passade på att prata lite norska/svenska mellan varven men gick över till engelskan ganska fort då vi vet att det är dumt att fastna i det. Men det var skönt att i nödfall kunna förklara vissa ord på norska/svenska haha. Vi satt med de andra tjejerna utanför plan och fick massa frågor och bestämde massa planer. Alla är så sjukt goa! På tisdag efter fotbollsträningen ska jag och Ane gå på en Baseball-match i Loisville, ska bli trevligt!
Efter fotbollen så skyndade vi oss hem för att jag skulle göra mig iordning inför kvällen. Jag & Ashly hade massa musik i våra rum och det är så roligt att ha en storasyster som man är så tight med. Vi gav varandra smakråd och bytte lite saker. (Jag fick en sjukt snygg väska av henne!) Sen åkte vi till El Jimador och mötte upp Alischa, John och Corey och åt mexikanskt. Maten var fruktansvärt god. Corey och jag har pratat både innan jag kom till Usa och mycket sen jag kom hit på sms och internet. Men när jag väl träffar honom så vågar han inte ens kolla på mig! Jag tänkte; va tusan är det för fel?! För han pratade och skrattade med alla andra och svarade om jag frågade honom något men vågade inte kolla på mig alls. Iallafall inte när jag tittade. När vi några timmar senare åkte därifrån fick jag ett sms: "I'm sorry," Jag: "For what?" " For not talking enough to you. I was really shy ha ha. If I had looked at you I wouldn't have stopped smiling lol" Haha, kära nån. Det var smickrande men oväntat. Han kan nog iallafall bli en väldigt go killkompis hoppas jag om han bara slutar upp med såna sms, haha. Han har förövrigt världens roligaste/fulaste frisyr, förlåt men, ja kolla bilden längre ner. Efter det skulle vi egentligen gått på bio allihopa men Ashly & co ville ut på krogen så jag åkte med till Ashlys mamma (inte Beth alltså) och hjälpte henne välja kläder & sen släppte hon av mig med Joseph. Jag tröttnar inte på den musikalen faktiskt, den är riktigt bra! Och gratis är gott. Efteråt pratade jag lite med Tucker och jag fick äntligen en bild på honom så att ni kan se honom, svettig och glad haha.
Sen fick plötsligt kvällen en konstig vändning...
Madisons kompis (enormt tråkig) Ellen skulle sova över så när vi kom hem satte de sig och spelade Monopol och jag låg på Stacys axel och så kollade vi på House. Plötsligt kommer Beth ner för trappan och säger att; "I'm going to bed" och vänder igen. Det kanske inte låter så konstigt men det är INTE så man gör i den här familjen. Man kramas och pussas och det är ett himla stohej över att gå och lägga sig haha. Så alla förstod att det var något fel. Sen hör vi Beth argt ropa "Stacy! Get your ass up here, NOW!" Alla blev helt chockade och Stacy gick upp. Jag fick kalla kårar för jag blev orolig över att jag hade gjort något fel , Usa´s regler är så annorlunda än Sveriges så jag vet aldrig riktigt om jag gör något fel. Jag hörde röster från övervåningen men jag gick in på mitt rum för att skriva i bloggen. Efter en halvtimma kommer Beth, med lite halvgråt i ögonen och vill säga godnatt, jag frågar henne om hon är okej och att jag finns här om hon vill prata även om jag är yngre. Hon kramar om mig och säger att allt är bra. Men nu, för några minuter sedan kom hon igen och berättade varför, säger ju inte varför men det var iallafall inget jag hade gjort. Och nu är det stor storm här så ingen kan riktigt sova. Det åskar och blåser så att jag tror att vi måste gå ut och fösa in korna under skydd sen om vi vågar oss ut. Det är lite coolt med storm här faktiskt, det är så kraftfullt.

3 roliga saker idag:
- Jag har fått 3 st "Damn.." idag , det var en självförtroende-boost helt klart!
- Jag får dumma frågor varje dag. Idag var det från fotbollstjejerna "Do you have cellphones in Sweden?"
- Jag gjorde världens sämta sak idag. Jag ville vara en "go" storasyster idag och innan jag åkte sa jag till Maddie och Ellen som lekte i hennes rum att de hade "Free access" till mitt rum också om de ville låna några scarfar eller något. När jag kom tillbaka märkte jag att de verkligen hade utnyttjat den accessen. Det gav mig iallafall en uppsyn på att jag har alldeles för många scarfar och ögonskuggor med mig iallafall haha.

Maddie med sin äckliga lunch. Jag förstår dem inte. Jag har inte druckigt en enda läsk sen jag kom hit, vilket är bra för våran tränare vill inte att vi ska dricka läsk alls för att vi måste vara i toppform.
NCHS! :D Det här är alltså träningskläderna som finns massa regler på. Men det är ändå lite Spirit i att ha speciella tröjor och sånt.

Jag ber om ursäkt för spegelbild men kändes lite väl pretansiöst att be någon fota mig. Ville bara visa er min tröja för John tyckte det var väldigt kul att jag hade den.
"Lost... So, exchangestudent huh?"
(Förövrigt tjejer, ni skulle ha sett mina skor!)

Underbara Ashly! Hon försökte betala maten men jag lyckades hinna före. Så som hon får jobba för sina pengar. Hon betalar ALLT för mig.



Ashly´s bästa vän Alishia och hennes kille John som är riktigt skön snubbe.



Haha, Corey! Hans frisyr, uj uj uj. Men riktigt trevlig.




Madison och så goa Tucker. (Han står på knä om ni inte ser det)

Och tråkigaste bilden för idag, till mamma. Här är det visserligen tidigt på morgonen och lite dimmigt men du ser iallafall att det är lite kullar här och var. Och det är ganska lite åt det här hållet. Men det är ju inte riktigt några höga berg eller så.







9 kommentarer:

mamma sa...

Tack för fotot! Vad fint det ser ut!!! MYCKET bättre än jag trodde. Hinner inte skriva mer nu, ska till kyrkan och sen Varberg. Var rädd om dig och hoppas familjekrisen är över nu...puss!D hälsar också. ( Han är lika nyfiken på vad du skriver som jag )

Enter The Circus sa...

Godmorgon får jag väl säga! :D Vaknade nyss och sätte på min dator, guess why? Var ju tvungen att se vad du håller på med där borta egentligen! :D Emilie, jag har ett öga på dig! Haha, jag saknar dig jätte mycket! Massa stora kramar :D<3

Johan sa...

Hahaha, är DET snubben de försökte få ihop dig med? :P Han ser ju ut som ett troll... Alla kommer bli så impade när/om Tantan kommer på besök ;)

Lotta sa...

ÅH, du verkar ha det så trevligt :) Kan du inte skriva lite mer om de regler som skiljer sig mellan Sverige och USA?

Ellinor sa...

Oo, gud vad bra det går för dig. Det verkar vara så roligt där, och famlijen du är hos verkar så goa. Speciellt den lilla Madison, hon skulle passa in i vårt gäng perfekt ;). BLir så glad av att läsa dina inlägg, du känns inte lika långt borta då, dessutom så kommer detta året gå så fort. Du hittar ju på saker hela tiden, så det är alltid lika spännande att läsa. Saknar dig VÄLDIGT mycket.

Förresten var det där killen de ville para ihop dig med, när jag såg honom tänkte jag på Munkfrisyrer, allt som fattades på honom var en brun rock ;). Ne nu ska jag inte vara elak, han är säkert jätte trevlig...
STORA KRAMAR på dig..

Emilie Pyrén sa...

Mamma: Haha, hur trodde du att det skulle se ut då? Ha det toppen i Varberg! Och hälsa Dan :)

Jonna: Godmorgon här också! :D Haha, vad glad jag blir. Så roligt att du läser min blogg!:D Hur känns det nu med London? :D taggad? <3

Johan: Tucker? Han ser inte ut som ett troll. Det är Tucker de försöker para ihop mig med.
Corey är bara en killkompis och jag tycker det var lite hård sagt med troll.

Lotta: Roligt att du läser min blogg och jag kan skriva om reglerna redan i nästa inlägg :) Kram!

Ellinore:Ja de är jättesnälla mot mig, men jag saknar min penispatrull väldigt mycket :(
Jag blir så glad att ni läser bloggen och att vi skaffade !

Nej killen de försöker para ihop mig med är Tucker, killen på bilden längst ner, och han är ganska söt om han inte är så svettig ;) haha. Men ja Corey har en annorlunda frisyr, men han är riktigt snäll så, han är en bra kompis! :)
Måste sticka men jag saknar dig Ellinore!!!! Ha det toppen! <3

Fredmeister sa...

det får utan tvekan bli Corey frillan när man klipper sig nästa gång känner jag! jag ska börja tippa när premier league börjar tänkte jag och då vinner jag några tusen så kommer jag o hälsar på;)

Simon sa...

Hahahaha :) "Do you have cellphones in Sweden?" Hahaha :D
Gud, tänk vad kul om du svarat nej på alla dom frågorna... Du kunde berättat massa roligt om Sverigt som inte var sant! hahaha :D

Emilie Pyrén sa...

Fredmaister: Haha, skulle nog passa dig väldigt fint ;)
BRA! Tipsa ordentligt så jag får hit dig så snart som möjligt! :)

Simon: Hahah eller hur?! Jag har faktiskt lurat en väldigt trög kille här en massa saker. Han tror t.ex inte att vi har skor där. Att jag har fått köpa allt nytt här :P