lördag, augusti 01, 2009

Do you have dogs in Sweden?

Hoj Hoj! Ett skepp kommer lastat med evigt långa inlägg om mina dagar. Öh. Iallafall så har denna dagen varit väldigt trevlig den också. Jag var ute på stan med min lilla Paris Hilton vän vilket var trevligt och vi hittade så mycket annorlunda och roligt. Men vi får båda börja hålla i våra pengar. Vi var ute i flera timmar, sen åkte vi upp med Krystal till NCH (skolan) och fyllde i massa papper åt Ellie. Efter det så åkte vi till Walmarts och jag skulle utnyttja min present, manikyr på Nailspa. Det var riktigt nice och mina naglar är väldigt fina, men känns så otroligt flickigt. Vi gick (Folk tror vi är konstiga, TVÅ gånger stannade två damer och frågade om vi ville ha skjuts och då var vi nära hemma) till Ellies hus och åt lite sallad & frukt och sen kom Beth och plockade upp mig för att åter igen åka till NCH men för att fylla i mina papper så att jag får spela fotboll. De är überseriösa här och måste se så att det är mina föräldrar som betalade resan och att det inte är skolan som rekryterar mig till laget. Hmf, det skulle väl räcka att de får se mig spela så förstår dem nog efter några sekunder att jag är så långt ifrån rekryterad som möjligt haha. Efter det åkte vi ut till New haven till Beth´s mamma och pappa för att hämta Madison. Jag trodde det skulle gå fort men vi blev kvar där i några timmar. För i New Haven bor hela stora släkten och det är inte bara i samma stad utan det är verkligen husen på samma väg, så när de fick höra att jag var där kom alla dit väldigt fort. Jag har ju träffat dem innan och de är hur goa som helst men de sätter mig på någon slags pidestal samtidigt som med dumboms-hatten på. De verkar som att de tror att Sverige är isolerat från omvärlden.
Madisons kusiner Sidney och Savanna (Savanna är 15 och ska bli freshman i år och spelar i mitt fotbollslag) blir alltid hyper när jag träffar dem och vi gick över till deras hus och de skulle visa ALLT. De har väldigt gott om pengar och deras hus var väldigt lyxigt fast ändå väldigt familijärt. Hela den familjen vill verkligen göra allt för mig och innan dagen var slut så hade jag nästan fått alla fotbollsgrejer jag behövde som jag inte hade tänkt på redan. Savanna kallar mig kusin och det var mycket "Köp inte smycken i B-town, du får låna vad du vill här, och kläder och så också!" "Åh, så kan du sova över här och så kan du få ha sängen" . Ja wow, det finns mycket att säga om det besöket. Men jag trivdes där!
MiMi och PaPa, (Mormor och Morfar) är också så underbara mot mig, de kramar och pratar med mig precis som om jag vore deras eget barnbarn och PaPa låter mig rida hur mycket jag vill på deras häst Rika. (Sen lagade MiMi otroligt god mat också, mmmmm)
Framåt 9 tiden åkte vi hemåt och gjorde en stor burk med fruktsallad som jag åkte över med i rangern till "Farmor & Farfar" och så fastnade jag där och pratade lite. Efter det så skrev jag och Madison en låt, jag nattade henne, jag la mig i soffan och kollade på House med Stacy och nu sitter jag här...med mobilen i knät och textar med mina amerikanska vänner.
Ni är så underbara! Jag inser verkligen hur fina vänner och föräldrar (Dan, du blev förälder om du inte förstod det) jag har. TACK, för allt ni ger till mig dagligen. Även om jag är flera tusen mil ifrån er.

3 konstiga frågor jag fått idag:

- "Do you have dogs in Sweden?"
- "Do you know what this is? (vindruvor som hon höll upp i handen framför mig medan hon frågade)"
- "Do you have a special language?"

3 jobbiga saker med Ellie:
Haha nej jag bara skojja. Nä men jag har fått höra att jag måste passa upp i skolan för tjejerna här har tydligen tendens till att ställa till med mycket drama kring utbytesstudenterna för att de får mycket uppmärksamhet. Och tydligen är det värre om man är från Tyskland eller Sverige. Jag antar att det är på grund av blondinerna , hm.

Ellie. När jag tog den här bilden insåg jag plötsligt hur lik hon var Paris Hilton. Så tänkte jag att jag var Ugly Betty (ni vet med tanke på när jag hade glasögonen på mig) och hon Paris. Fin kombination. Så jag började skratta och det var svårt att bortförklara sig för den. Ehum.
Jag och Ellie framför ingången till våran skola, Nelson County. Hon skulle fylla i massa papper.

Min lilla paris i entrén. Jag får egentligen inte fota här inne, har ingen aning om varför men regler är till för att brytas.

I varje korridor står det över dörrarna. Attitude, Ambition och Achivment . Det är tråkigt att ingen hade ambitionen för att göra skolan lite muntrare.



Så här ser ungefär skolan ut i stor del. Långa, likbleka korridorer. Jag försökte förklara LBS för dem men, omöjligt. LBS! LBS! LBS!



Den klassiska pokalhyllan. Det var väldigt amerikanskt.



Beth´s mammas hus. Tvärt över vägen bor då Angela & co men glömde kameran i bilen då.






5 kommentarer:

mamma sa...

Vad det är härligt att varje morgon få läsa allt du skriver! Då känns du så nära ( usch nu blev jag pipig...) Skönt att de tar så fantastiskt bra hand om dig och är så gulliga! Det blir inte lätt att komma hem igen ha ha!
Skolan såg precis ut som skolor brukar göra i amerikanska serier, tyckte jag. Och ärligt talat ser väl svenska vanliga skolor ut så också? Ja LBS är ju ingen vanlig skola, eller hur? :)
Idag regnar det inte ( inte än så länge i alla fall ) och det är verkligen dags att klippa gräset.
Tänker på dig och kramar din hund! " Do you have dogs in Sweden?" De skulle bara veta... :)))
Ps Dan blev glad ( och lite rörd tror jag... :) )
Puss på dig mitt lilla frö! <3

Maanda sa...

Allt verkar så himla amerikanskt.. konstigt? det e ju Amerika.. haha, sp härligt du verkar ha det. finns det många snygga pojkar?;) du har mitt nr om det dyker upp någon i mitt tycke o smak! haha... saknar dig så suttan. skulle ha ringt LBS i fredags men jag glömde... :O jag MÅSTE, SKA ringa dem det första jag gör på måndag. vi var nämligen på nordens ark i måndags.. jävla tur vi hade med vädret.. slutade SPÖREGNA ngr kilomete innan vi var framme.. usch, ngt du INTE saknar är vädret i sverige. är det varmt i staterna? fick du mitt sms? pussar o kramar Manda

Elin sa...

jo, geometri är ju inte så kul! men algebra är ju det roligaste som finns! ;) Datorn är super! :) internet krånglade lite ibörjan men nu är det bra! hmm, alla känns så vänliga! låna kläder och smycken, haha! :D Du kanske inte behöver köpa så mkt egna kläder! ;) Älskar dig söt!<3

mamma sa...

God natt pyret! Du sitter väl och bloggar när du läser detta och då vet jag ju vad din klocka är....;)
Kanske dags att börja träna på att lägga sig tidigt( ska jag säga...hm )
Har just kokat tre liter saft under tiden som jag färgade håret. Övar på att ha flera bollar i luften. Kram!
ps tar med mormor till Varberg i morgon

Emilie Pyrén sa...

Mamma: Haha, goa du! Känns som du är nära också när du ringde till min mobil idag! Får du gärna göra då och då om du vill, har alltid den med mig:)
Ja det ser väldigt ut som amerikans-serie-skola. Men jag skulle inte vilja påstå att svenska skolor ser ut så. Mer färg och så. Och nej, LBS är ingen vanlig skola! Gudars vad jag kommer sakna LBS :) När jag får barn hoppas jag verkligen att de vill gå där.
Haha, den lilla söndriga hunden. Det är kärlek i den du! Så mycket som jag älskade syslöjd ;) ehum.
Älskar dig! <3

Manda: Haha ja allt är väldigt amerikanskt! Det finns ett par snygga killar absolut och de är så mycket socialare och "obrattiga" än svenska killar så får nog allt ta och ge ditt nummer om jag finner någon som du skulle gilla ;).
Ja ring dem! För du vet att LBS är världens bästa skola va?! Tack för ditt fina sms förresten!! Jag blev jätteglad, saknar dig också!

Elin: TACK FÖR DITT BREV! Det står nu min "svenska-hylla" . Jag blev jätteglad, du är så go! algebra är helt klart roligare än geometri iallafall haha. Skönt att du trivs med datorn! Laptop är så härligt! Och nja men det finns så mkt fint här (a) haha. Får försöka övertala dem till att köpa allt sånt så att jag kan låna det sen, mohaha. Älskar dig kusinvitamin! <3

Mamma igen: Ge mormor en stor kram från mig! Godnatt toker! <3