söndag, augusti 30, 2009


Nu hände det igen. Attans bananer! All min text försvann, så nu orkar jag inte skriva om, skriver lite under bilderna istället. Hoppla hejsan klockan är mycket så godnatt!

Igår:

Alfred och jag. Försökte förklara grejen med "Du och jag Alfred" men han fattade inte alls och kollade konstigt på mig. O-Astrid Lindgreniga människor...pft.
Hela skolan hade rött, blått eller vitt på sig. Eller som i mitt fall extremt matchat. Jag hade INGET i någon annan färg. (Okej ja, jag ser att det är lite svart på örnen) , hade t.om ett blått och ett rött örhänge.

Alfred/Kenneth får förövrigt inte prata med mig längre egentligen. Hans flickvän är läskigt svartsjuk och loggar in på hans myspace och tar bort mig...varje dag haha. Och hon ger mig alltid en hatisk blick i korridoren. Jag tycker nästan det är lite spännande för jag har aldrig riktigt vetat om när någon tyckt illa om mig.
En tjej i klassen sa att vi såg ut som syskon. Tjejer, jag kanske får byta ut Martin mot Alfred nu. Han är precis så retsticka som Martin, haha. Livet är tufft.


Stort football game. Nelson County Cardinals (Vi) mot stadskolan Bardstowns Tigers. Det var jättemycket folk och det var trevligt att gå runt och prata med folk från skolan i flera timmar. För kolla på matchen gjorde jag nog bara i en kvart sammanlagt haha. Detta är Tara, utbytesstudent från Australien som varit här ett halvår.

Haha min hållning på denna bilden är ju inte att rekommendera.

När det var touchdown sköt militärer på planen med kanoner och jag skrek de första gångerna. Maggie skrattade och fick krama om mig efter varje gång.

Connie och Ane efter matchen.

Slutspelat. Vi åkte till Janes hus och hade en inte lika kul kväll haha. Nä men berättar med om det senare.

Från idag: Åkte till Newport, vilket ligger i norra kentucky precis i gränsen till Ohio, med Ane, Connie och Steve.

Steve, Ane & Connie.

Killen var störtskön.


Jag gillade verkligen New port. En stad jag skulle kunna tänka mig att bo i i framtiden.



Vi åt på ett riktigt amerikansk hamburger-ställe. Vid varje bås har man en lite jukebox, det var gulligt.

Mitt livs godaste milkshake!!!

Football igen. Connie&Steves son caleb tränar detta laget i New port.

Trötta flickor.
Calebs lag vann. Och mitt huvud var trött efter de fruktansvärda chearleaders.

11 kommentarer:

Anonym sa...

hej, du ser ut o ha jättekul! :) har en fråga, hur gjorde du med skolan här hemma, måste du gå om ett år eller kunde du arbeta in året? vore tacksam om du svarade på det i bloggen :)

mamma sa...

Hej pyret! ETT paket i månaden kan du allt få :)
Kl är snart tolv och vi har nyss stigit upp. Det blev sent i natt. Trevlig kväll med god mat. Det var inte många jag kände men efter presentationen och lite mingel kände jag betydligt fler. Dan höll ett görroligt tal, jag vek mig dubbel, och jubilaren verkade väldigt nöjd med sin dag.
Det var flera som frågade hur du har det och någon som brukar titta in på din blogg (Tina).
Är du inte ute på lite hal is när det gäller svartsjuka tjejen? Tänk om hon börjar sprida lögner om dig? Det är nog aldrig bra att ha roligt på någons bekostnad. (lite mamma-gnäll tål du hoppas jag)
Här blåser det och vi har inga planer för idag. Känns lite dagen efter trots alkoholfritt :)
Jag ska sova en natt till här och åka direkt till jobbet imorgon. Kan ju styra min tid lite mer nu. Skönt!
Fick rysningar när du skrev att du kunde tänka dig att bo i USA i framtiden, men men...vi får väl komma över hela bunten. Mormor kommer först :))) Puss!

Fredmeister sa...

Newport e ju där dom bor i OC:O men det såg nice ut! jag flyttar oxå dit då

Maaliin sa...

hejsan !..tänker på dig varje dag!<3. saknar dig värkligen speciellet nu. mår faktriskt åt helvett. men ska inte lägga det på dig nu !.. jag hoppas värkligen du har det helt undrer bart där borta min du ska veta att jag sakanr dig så himla mkt Emilie, Min prinsessa !<33

Anonym sa...

Hej. jag är trött. såg att du hade fått paketeriatet. hoppas du gillade grejorna... kom på nu att om jag hadde tvätat kläderna här hadde luktat mig. men det är ju lite sent nu så att sägga. idag har jag plugat matte lite gran och så har jag suttit i guitar pro en himla massa. kollat lite lost med. det var trevligt... saknar dig en massa. du är coolast som vågar åka iväg. jag är stolt. älskar dig !!! :):)

// gues whooo hoho ho !v ;P

Andrén sa...

Haj Emolie. hoho
hoppas allt är bra. här sitter jag dödstrött och äter lite frukost. ska till skolan, avundas bror som har sovmorgon till typ 1. haha, nu börjar det vanliga livet köra igång på riktigt, med gymnastiken och allt, kulkul:P

ha de riktigt gött nu. hälsa amerikat

Dento sa...

Morsning!
Inga planer slutade med lingon, blåbär och lite kantareller uppe i Tivedskogarna. Med härligt väder, nästan inga mygg och en fikakorg så blev det en riktigt skön dag.

Det såg inte så mycket ut i hinkarna där uppe, men när det skulle rensas hade det växt till en riktig hög. Det blev sent innan det var klart.

Lotta åkte till jobbet samtidigt som jag i morse (från Knasborg). Blev lite orolig när jag på radion hörde om en frontralkrock, men uppfattade inte var.
Nu vet jag att hon är på jobbet så allt är frid och fröjd här, också.

Ha dé
Kram /Dan

Lina sa...

Svarar här ist för på min blogg. Men emelie det låter kanon!! Skulle du kunna höra med din mormor, eller be din mamma eller någon? :D :D :D :D :D

Emilie Pyrén sa...

Anonym: Svarar på det i nästa inlägg :) kul att du frågar.

Mamma: Haha tack :) Jag skulle vilja be om en lättviktat bilteori-bok i nästa, eller nej, i julpaketet kanske ;)
Låter som att ni hade en riktigt trevlig kväll. Och jag är inte ute på hal is, eller om jag är det så har jag väldigt långt till fastlandet för jag gör inget mer än att ha lektion med honom. Kan ju inte precis byta klass bara för att hon ska sluta vara sån? Haha.

Otto: Haha, ja det finns många Newport i Usa. Bra! Vi tar och flyttar dit några år sen då! :D

Malin älskling: Älskling!! Jag vill veta vad som har hänt. Jag höll telefonen i handen för att ringa dig inatt när jag läste på din blogg men klockan var halv 4 hos dig så jag ångrade mig i sista sekund för jag visste inte om du kanske precis hade fått lite sömn efter allt som hänt :/ .. Ska försöka hålla mig vaken till klockan tolv åtminstonde så att jag kan ringa dig :( <3

Anonym Jonatan Erik Andrén 930117 185 cm bäckängit : Jag älskade sakerna. Och brevet, blir alltid så glad när jag kan höra ord från dig. Saknar så att vara hos dig på veckodagarna. Jag vill aldrig vara utan dig så här länge igen :) hehe puss!

Andrén: Haha nä men ser man på vem som hittade hit, vad glad jag blev!
Jag avundas din bror jag med ja, här får jag gå upp klockan 6 varje skoldag. Va roligt att träningen har börjat igen, tränar du fortfarande dina grupper? Och lycka till med körkortet nu! Saknar dig och de andra slashasarna ;) Kram!

Dan: ´Haha ni har så lustiga intressen ni! Men det var ju trevligt att ni fick hinkarna fyllda iallafall.
Puh, jag är glad att det inte var hon. Då hade jag kommit hem på stört.

Har du klarat dig från influensan?Kram!

Lina: Jag kan inte ens svara på den här kommentaren Lina .... "emelie"? ????? PMMMF. Jag ska be Ellinore läxa upp dig ;)
Men ja, jag ska ta upp ämnet nästa gång jag pratar med min mor. Puss!

Maaliin sa...

EMILIE!!!.. JÄVLA PAPPAA!!!!*.. jag blev skit surt och har skrikit på han i flera timamr för att han la påå!!!!!.. åååååååh, han e så duuumm!!!:'(.. bleev så hiimmmmllllaaaa glaaaaad när jag fick veta att du riiingt !!!.. Mamma har skällt på han med!.. helvette =(=(=(=(=( <3333333333333333

Emilie Pyrén sa...

Malin: Haha älskling!! :D Jag ringer igen snart!! jag sa att han inte skulle väcka dig, för jag ville att du skulle få sova ut när jag hörde att du var sjuk. <3 Jag är orolig över vad som har hänt, kan ringa imorgon om du vill?! Eller ska du till skolan på torsdag? :) <3