måndag, augusti 17, 2009

Chokladpizza

Ahoooba! Här i staterna är det stekhett just nu, att gå barfota på het asfalt är inget att rekommendera märkte jag, om man inte vill ha blåsor under fötterna förstås.
Gårdagen var en trevlig dag. Först åkte jag, Beth och Madison och kollade efter Khaki-byxor som jag måste ha match-dagar i skolan och vi hittade lite saker. Sen åkte fotbollslaget till Lexington till Gatty Town, vilket var ett orginellt men sjukt trevligt ställe. De hade så mycket mat och man fick äta när man ville och hur mycket man ville. Jag har aldrig sett så många olika, konstiga sorters pizza i mitt liv (Chokladpizza?!) . Sen gick man in till en stor spelhall. Först tänkte jag att Liseberg slog det men sen insåg jag att spelen var annorlunda och det hela var nästan som en stor tävling. På varje spel så fick du ut små "tickets" för hur bra du hade presterat. Dessa sparade du och sedan innan du gick hem löste du in dem för att se i vilken prisgrupp du hamnade i. Det var kul och jag insåg att jag inte är så pjåkig på basket. Efteråt åkte vi, jag och ana, med Angela (som är världens farligaste kvinna att ha med sig när man shoppar) till ett stort "Mall" i Lexington. Det fanns så mycket grejer som Jonatan och Simons skulle älskat , så jag gick där och saknade dem lite grann. Måste även tillägga att det finns så mycket regnbågsfärgat här i Usa, det är farligt. Iallafall så skämde Angela bort mig rejält...och hon var en hejjare på att pruta. Men jag fick tag på 2 par jeans, vilket var behövligt. I bilen blev det svenska- och norska lektioner och så duktig lärare som jag är så somnade jag. Stannade hos Ane till framåt 11-tiden och sen kom familjen och hämtade mig.

Ny dag, spenderad i Boston. Inte den stora staden Boston tyvärr men ett område utanför Bardstown, med min kompis Paige. Vi hoppade snabbt ner i poolen och spelade volleyboll, Sverige vann. Sen låg vi och solade och snackade som om vi hade känt varandra jättelänge. Många tjejer här (Nu räknar jag inte med mina vänner då förstås) är annars lite för mycket, det är skitsnack och ujujuj vad man får passa sig för att inte få ett rykte efter sig. Vissa är sanna, vissa inte. Jag ska ge er några exempel. Jag har en tjej i min dramaklass som är lite speciell, men jag gillar henne. En morgon satt jag brevid henne och några andra i The main gym och efteråt kom en tjej i mitt fotbollslag och frågade mig om jag var kompis med henne. "Jag känner henne inte så väl men jag gillar henne än så länge" svarade jag medans jag plockade ut mina böcker ur skåpet. "Har du inte hört det om hennes kille? Han tror att han är vampyr och det sägs att när hon har sin period så ger hon honom sina tamponger så att han ska kunna suga ur blodet. " Man rös av bara själva berättelsen, vilket är den reaktionen ryktesspridarna vill ha. Det är precis det perfekta, dramatiska och elaka ryktet som Nelson County-tjejerna längtar efter. Men varför skulle det vara sant? Den blyga, tysta tjejen skulle knappast gå runt och berätta det för folk. Jag blev så arg och jag försöker vara med henne så mycket jag kan på lektionerna. Inga rykten ska få ge mig ett intryck av folk.
Men iallafall, haha. Min dag med Paige. Efter poolen kollade vi lite på tv och bestämde oss sedan för att fota lite. Jag fick sminka henne och vi hittade några fina ställen på hennes trädgård. Efter det låg vi bara i poolen, åt och pratade tills Stacy kom och hämtade mig. Det var en riktigt trevlig dag! Imorgon är det skola igen och jag måste ha världens fulaste dresscode imorgon pga våran fotbollsmatch. En t-shirt med en slogan och fotbollar på samt att jag måste ha den vanliga polo-tröjan under. Fy bövelen. Och vi har match nästan två gånger i veckan, hoppas verkligen att vi inte behöver ha det varje gång. Håll tummarna för mig imorgon på matchen! Det är våran första riktiga match.


Angela (min värd-moster) och deras galna bil. Jag tror allvarligt talat att jag hade ett surroundsystem i rumpan nästan haha.
Porscha och French

Fina Ane, vi fastnade vid Basketen en bra stund, haha.

Usa har inte klena handfläktar. De får en att inse att det finns mer skinn på händerna än man tror.
Dagens fångst. Och ja mamma, jag vet att klänningen var lite onödig men... Angela prutade ner den så mycket så jag kunde inte riktigt med att säga nej haha.


Lite bilder från idag med Paige:











Vi scrapbookade lite.


Godnatt Sverige!

5 kommentarer:

mamma sa...

Handla du bara, jag är GJORD av pengar :DDDDDDDDDDDD
Kl ett i natt "håller jag tummarna" för dig och ditt lag.
Förresten, flygresor.se var MYCKET intressant...
En bit av min natt tillbringade jag där...gäsp...
Pang! Nu sköt någon ett rådjur här utanför...pyschjakten har börjat...
Idag är det studiedag med två olika föreläsningar. Päsigt jobb det här!
Puss så länge!

Manda sa...

hej snuttan! :) är ganska.. eller VÄLDIGT avundsjuk på alla grejer du inskaffar dig;) jag önskar dig all lycka till, kanske lite sent.. har fortfarande inte lärt mig tiderna.. :S men jag hoppas att ni vann!! det borde ni gjort eftersom de har en riktig klippa i laget som heter Mli ;) haha.. fjäsk fjäsk(A) Saknar dig, men tiden går fort när man har roligt.. så snart så e du hemma i kalla sverige igen, och LBS där jag kommer hålla till nu:D hihi! gaaaaaalet det där med choklad pizza...?? vafan? :O okej, jag älskar choklad.. men på pizza?? näe.. det låter galet.. smakade du på den? ;O puss på dig<3

Marielle sa...

Heeeeeej!:D
Har vart bort en vecka så nu blev det en del att läsa:). Det är verkligen kul att höra att du redan har många vänner och du verkar ha fullt upp hela tiden. Du är dig lik med andra ord:)Drömde om dig inatt faktiskt, kommer inte ihåg vad men ville bara säga att jag saknar dig grymt mycket iallafall! Ha det bäst! pusspuss

Fredmeister sa...

Bra emilie att du inte låter rykten avskräcka dig! iofs kanske det ryktet va såpass barnsligt så att man bara kan skratta åt det oxå...
Hoppas det går/gick bra på matchen, vilken position fick du spela på?
Själv ska jag oxå göra comeback ikväll faktiskt.. får la se hur det går men har en bra känsla;)
de va ju nära att jag fick tag på dig på skype häromdan, men icke då...
ha de fint=)

mamma sa...

Du Mli, de två första bilderna av Paige ska du nog lägga i din portfolio. Kanon!
Du har fått brev idag från LBS: välkommen på onsdag kl.9.00! Får väl ringa och ta ett snack.
Ditt personliga till J rörde mig till tårar. Har pratat med Johnny en stund. Det är skönt att du inte är längre bort än ett tangenttryck. Men hur ska du få ordning på din dator? Om du finner en affär där de säljer HP kan du nog få hjälp. Garantin gäller väl över hela världen. Jag kan scanna kvittot i så fall.
Har köpt mig en minimus idag och den är så söt; lyser alldeles röd!
Snabb som en vessla är den också.
Snart får du ett paket från mig! Puss!!! Upp med hakan pyret! Tröstät inte som jag gjorde och gick upp 7 kilo på 3 månader... :(