fredag, augusti 28, 2009

Godmorgon Sverige!
Det blir ett kort inlägg idag igen för jag är sent ute med att skriva. Bra dag idag, vi hade audition i drama och enligt folk så gick det väldigt bra för mig. Sökte för en av huvudrollerna så känns ganska omöjligt men vem vet. Ingen fotbollsträning idag och när jag går uppför kullen till huset från skolbussen ser jag att det står en grön kartong vid fin-entrén. Jag blir nyfiken och när jag kommer närmre ser jag att det är ett paket, addresserat till mig (!).
SEN, för att göra dagen ännu lite trevligare så ringer jag upp Andréns och får prata med Johnny en liten stund och sedan även ett långt samtal med Andrén. Det var så härligt att få höra deras röster igen!
Efter samtalet öppnar jag paketet och där i ligger det massa svensk choklad från kära mor, svenska souvernirer och ett paket från Jonatan med massa fint. (Han skämmer bort mig). Även ett brev från honom men det klarade jag inte att öppna.
Godaste tacosen i mitt liv till supper idag också. Inte illa det inte.

Imorgon blir det lajbans, Nelson County ska möta Bardstown i Football vilket är rivalskolorna totalt så det kommer vara sjukt mycket folk. Efteråt ska vi vara några stycken och sova över hos Jane med grill & pool.

Tre konstiga saker med Usa & ost:
* Det var tur att jag inte tog med osthyvel. De är bara skivad ost här. Och varje skiva är inplastad, haha.
* Deras ost är orange
* De är ost på allt och så många ovanliga saker t.ex ; Cheesesticks, cheese-sauce, macaronies and cheese osv.

Tre saker jag saknar just nu (utöver er människor):
* Bokvägen 9
* Filmkvällar
* 202/240:an

5 kommentarer:

Dento sa...

Det bilr lite underliga grejor man saknar när man varit borta ett tag...

Har ridit på Islandshäst, gick riktigt bra, padlat kanot krigat i paintball utan att bli träffad en enda gång. Dom andra hade rejäla blåmärken. Agerade "sniper" och klarade med undan, men det var på håret.

Ett gäng dragspelare från boråstrakten var också på "läger" på Ösjönäs så vid hade underhållning långt fram på småtimmarna. Vi har haft ett par härliga dagar med perfekt väder.

Gåller tummarna för Bardstown och den stundande fotbollsmatchen.

Hoppas videon kan höja några Amerikaners allmänbildning om Sweden.
Vi får skicka lite annorlunda choklad längre fram, med lakrits och några andra varianter så får vi se hur det går fram..

Nu skall jag åka hem och se om jag kan få ordning på lägenheten innan Lotta kommer.

Kram/dan

mamma sa...

Hej min älsklingsunge! Läste din blogg i går på jobbet men hann inte kommentera. Ibland går det i ett. Oftast. Kul jobb.
Vad vill du att nästa paket ska innehålla? Inga önskningar över 2 kg bara :)
Grattis till 23 månader, det är härligt att ni har varandra!
Idag får vi hålla tummarna för laget då, men jag fattade inte riktigt vem som var vem...pinsamt....Nelson County vilka är det?
Låter som en go lördagkväll, lite lyxigt. Ikväll ska vi fira Mats på deras loge och vad detta innebär har jag ingen aning om. Det är 16-17 grader ute och rätt skönt, men visst är hösten på väg. I höst behöver du inte hjälpa till med lövkrattningen. Minns du första hösten på Ekorrbo? Högen med löv? Ha ha.
Läste du att Dan ridit islandshäst? Han gör det gärna igen. Med mig...hm. Verkade gilla det. Goa hästar sa han. Hm.
Puss på dig och lycka till idag!

Den enda och den bästa Rokka! :D sa...

Du, inplastade ost bitar finns Europa med, jag vet:P och några av dem var orange med så det är inte bara Amrikanera som är konstiga x)

eLin sa...

Lite läxor har jag allt fått men inte några stora inlämningar... än...! :( Hoppas du får rollen! det skulle vara så kul! :D Fast osten är min mardröm... jag slår vad om att den har hårda kanter också... :S orange ost...:( låter inte så gott, men det kanske det är? eller? puss<33

Emilie Pyrén sa...

Dan: Haha, jo men man får ju variera sig lite ;D.

Åh va roligt med islandshäst och paintball! Låter som en riktigt kul dag. Hoppas du får med mamma och rida någon dag!

Ja det vore spännande. Jag trodde de skulle gilla sweztier(stavning)nöt men de var fästa vid den vanliga. Men det betyder bara mer av den chokladen för mig hehe.


Önskar dig och mamma en riktigt härlig helg! Kram!

Mamma: Hallå toka! :) Jag får fundera på det där med paketet, du ska inte känna att du måste skicka för jag såg hur dyrt det var , men tack så jättemycket! Det var väldigt uppskattat, vi har dock inte sett filmen än.
Så mysigt med islandshäst! Saknar ridningen så mycket just nu för att inte ridit än.

Vi är Nelson County ; Lady Cards och Bardstown är "Stadsskolan" . Riktiga bitchíga människor där så jag är glad att de flyttade mig till Nelson.

Puss och kram!

Rokka: Haha jo jag har sett det i Sverige med men oftast ett paket med skivad ost i plast inte varje liten skiva i plast. Det smakar som Cheeseburgar-ost haha. Ganska god faktiskt och förmodligen 49 gånger fetare ;D haha. Men jag kan tänka mig att vissa svenskar är lite konstiga också..host..rokka;)

Elin: Hoppas de inte bombaderar er med läxor det här året! Du hade fruktansvärt mycket förra året. Jag fick tyvärr inte rollen , jag var så besviken först tills de förklarade för mig hur de tänkte och så.
Haha, du och ost :D Nej inga hårda kanter alls den är väldigt krämig. Lite som cheese-burgar-ost. Puss till min underbara kusin <3