måndag, augusti 24, 2009

Ungefär så här (bilden) känner jag för allt plugg.

Goddag goddag mina kära blå-gula vänner! (På något sätt fick jag det att låta patriotiskt, hmf.)
Nu hittade jag en liten lucka innan sovdags för att skriva ett litet hej till er där hemma.
Först av allt, åter igen, och jag kommer fortsätta säga det, TACK, till er som kommenterar, skickar brev och annat snällt till mig. Allt sådant får mig att må så mycket bättre under min vistelse här. Nu senast fick jag ett brev från min underbara mormor och jag blev nästan lite tårögd av glädje för jag vet att hon inte gillar att skriva brev, men hon hade allt tagit sig tiden till att skriva ett långt och uppmuntrande brev. Sen så fick jag ett röstmeddelande från Otto idag vilket gjorde mig riktigt glad också. Så för er med skype (Ni som inte har borde fixa det, gratis och enkelt) kan skicka in gratis meddelanden till min röstbrevlåda och som jag kan lyssna på.

Det har inte hänt så mycket speciellt det senaste så jag har inte riktigt några bilder att visa. Jag är trött och öm i mina muskler. Jag har spelat 5 matcher den här helgen och träning däremellan. Varit kul men man blir väldigt trött också. Så det har tagit emot att plugga den här helgen.
Sen har jag varit väldigt arg på detta förjumlande skol/betygsystem här. För att få spela fotboll måste vi ha A och B i alla ämnen vilket är ganska höga krav. Så på fredagens träning ropade Coach Bug upp ett flertal personer för att prata om deras betyg. Både jag och Ane kallades upp, tillsammans med ett tiotal andra flickor. Jag hade klara A:n i alla ämnen förutom i två ämnen. Engelska och Historia. Och jag blev så fruktansvärt arg. För vi har haft ett enda test i engelskan och det var under min första vecka och vi fick en lång läs/hörförståelse (75 frågor på 35 minuter?!) vilket var väldigt svår för mig som utbytesstudent eftersom de har satt mig på deras svåraste engelskakurs på skolan. Den gick inte så bra men det var ändå hälften rätt åtminstonde. Och läraren sätter ett F på mig... sen så har han gett oss ett flertal essay uppgifter som han bara checkar av att vi har gjort men ska ta in senare. Jag vet att det jobb jag lagt ner på dem inte är F-material. Men det har han ju inte sett än. Det är liknande fall med historian.. och jag var så arg. För om inte det är ändrat till minst ett C tills nästa fredag så får jag inte spela.
Och jag lägger ner nästan 4 timmar varje dag efter skola & träning till att plugga och har inte missat att göra en enda uppgift... Fy shöven!

Vad har hänt mer... hmm. Jag har haft jordbävnings-övning för första gången då alla slängde sig ner under bordet och så vidare. Brandövningar flera gånger, haha.
Killarna här är fortfarande konstiga och väldigt framåt. Jag får frågan om jag har pojkvän "där hemma" varje dag och jag blir kallad Babe och allt möjligt irriterande. Och de är så mot alla tjejer skulle jag tro. Och Ryan och jag har fortfarande våran ego-kamp, spännande när våra familjer ska grilla... hm.

Vi har fått en liten nyfödd kalv också. Det kändes bonnigt, men den var väldigt söt.
Nu måste jag sova, godnatt!

7 kommentarer:

mamma sa...

Hon gjorde det! Mormor alltså! Vad glad jag blir! Hon ville gärna men jag trodde att hon skulle strula till det...
Underbart att höra din lilla arga röst igen:) Vilken press de sätter på dig...du kommer knappt att behöva gå trean här hemma efter det. Sov nu gott, krama dig från mig och vet att du är älskad vare sig du har A eller F. Puss!

mamma sa...

Ps Vet du var mina cykelnycklar är?

Elin sa...

ååå... gud vad jobbigt!! Jag tror inte jag hade klarat av pressen... Det är ju typ som Mvg i alla ämnen... :S Men du klarar det! :D Jag vet att du gör!
puss<33

Ellinor sa...

Attans bananer vad du måste kämpa, de kommer ju ta kol på dig :P. Fotbollsmatcher, träning och hålla upp höga betyg. Men så roligt att höra att du har höga betyg i alla ämnen förutom två, men engelska är klart inte lätt för en utbytesstudent, men du kommer klara det galant :).

På lbs flyter tiden på, på våran första engelska lektion fick vi göra en engelska diagnos, inte det roligaste. Men alltid lika roligt att höra Fredmisters sarkasm och ironi emot oss :). Vi har en ny matte lärare, en ung tjej, som gav oss en matte B diagnos första lektionen, både jag michan, och emma höll på att dö eftersom lektionen började halv fyra och slutade klockan halv fem. Lina det lilla geniet ska läsa matte B på speed fart och sedan läsa matte C vilket passar henne väldigt bra.
Hmm, vad händer mer..Jo vi saknar dig vännen. Det har gått ett tag nu sedan du åkte och ibland saknar man dig lite, och ibland kommer det sådana vågor av saknad, det är då man vill ha en riktigt go Pyren kram, det skulle inte sitta fel nu faktiskt<3

Puss på dig..

Dento sa...

Dom är lite kinkiga dom där Amerikanerna. Jag har råkat ut för dom ett par gånger i jobbet. Inte lätt att rubba på deras regler och idéer.
Själv skulle jag bli mera glad än ledsen om jag inte fick spela fotboll...men det är jag det....

Tufft att ställa samma krav på er utbytesstudenter i engelska tycker jag. Men Amerikaner och deras regler....

Vi var på en rolig film i lördags, "Sommaren med Göran". vi skrattade långt fram på kvällen...

På fredag kommer Lotta till Knasborg. Vi skall på 60-årsfest på lördagen. Misstänker att det blir nästan samma gäng som i London tidigare, + mågra till.

Nu skall jag "scypa" Lotta och se om hon är vaken ännu.

Natti natti
Kram /Dan

Dento sa...

Pratat med en trött men nöjd rektor!

ZZZZzzzzzz

Emilie Pyrén sa...

Mamma: Haha ja det gjorde hon allt. Trodde att hon hatade att skriva brev?
Ja mina tangenttryck igår var arga. Stor kram!

Och nej, jag vet inte vart cykelnyklarna är? Kolla i den bruna väskan vi hade i ullared du vet?

Elin: Ja det är ganska jobbigt men det lugnar säkert ner sig! Hur har du det på Bäckäng nu då? Tvåan och allt :)
PUSS<3

Ellinore: Haha, ja uj uj uj om du visste min lilla fröken Ellinore vad jag får kämpa, och kämpa får jag göra när jag kommer tillbaka till LBS också men sen så ska jag ta ett sabbats år eller något haha.
Och tack för stödet, jag hoppas på lite bättre betyg tills nästa vecka.

Åh jag saknar er flickor så mycket! Känns så tomt att veta att ni sitter där på lektionerna och garvar som vi alltid gör :) Jag vill vara där, jag önskar att jag hade en liten live-cam på er huhu. Och hälsa Lina att hon är galen! Haha. Hur är allt med dig och Jonas? Ni är söta och kära som vanligt? :D Stor Pyrénkram!

Dan: Ja amerikanare är verkligen knepiga med sina regler! Superstrikta med det mesta. Men de låter tonåringar köra i trafiken utan problem.

Haha, fotboll kändes lite segt i början för jag hade inte motivationen men jag börjar få den nu sakta men säkert. Och den ger mig lite diciplin vilket är bra.

Hoppas jag får chans att se den filmen nästa år, vad handlade den om?

Visst är vi stolta över våran lilla rektor? :) Kram!