fredag, augusti 07, 2009

Varning

Tjaba! Tredje skoldagen och jag stortrivs. Och till råga på allt så är jag nu också en skåp-öppnar-mästare efter 20 minuters träning med Corey innan skolan med mitt dumma skåp haha. Fick också en ny kod till mitt "trasiga" skåp men jag och Corey ska fortsätta dela så ska vi ha mitt skåp som ett vatten/mat/godisskåp istället. Jag lyckades göra bort mig så härligt på dramalektionen idag haha. Vi skulle para ihop oss med någon, sen skulle vi på fem minuter lyckas ha 2 minuters presentation av den andra personen utantill. Så när jag gick upp på den stora scenen med Rachel inför 45 andra studenter så blev hennes hemort lite "uppiffat" . Hon bodde i Coxcreek och medan jag spelade ut så mycket man kunde med gester så bodde hon plötsligt i "Cockville" och när alla började skratta så tog det mig så sjukt lång tid att fatta och sen ; "Oooooh.." Haha (Tjejer ni skulle skrattat om ni såg mig) . Så nu har de så kärleksfullt gett mig "Cockville" till mitt korridorsnamn (Inte på ett elakt sätt alltså, de är hur goa som helst allihopa) . Jag fick kommentarer om igår om att ta kort på alla kompisar men det är väldigt svårt. De har STENKOLL och jag fick en varning idag för att ta kort i idrottshallen, nästa gång tar de min kamera i 5 dagar vilket skulle vara katastrof eftersom jag skulle missa poäng varje dag på min fotolektion då. Men jag ska försöka på något annat sätt, men det kommer inte gå fort haha. Jag kan inte sluta prata om mina underbara klasser, när jag kommer in i mattesalen så hör jag överallt ; "Hi Emily!" eller som Derek uttrycker det med en highfive "Ahh..my europian best friend!" Jag kallar faktiskt för Europe av den klassen, Sverige hade känts mer normalt men visst, visst. Däremot hade vi en jobbigt test idag i engelskan, en väldigt svår läsförståelse med 50 frågor på 45 minuter haha. Jag kände mig jättedålig men den är väldigt svår den kursen. Sen läser jag kemi på collegenivå av någon anledning. Matten är också väldigt klurig men Jessica (Min värdsyster) ska hjälpa mig. Nu sitter jag och Ane i sängen och hon pluggar klart sitt sista. Imorgon ska vi förmodligen vara ett gäng efter träningen och grilla och bada i pool. Fick förövrigt prata ordentligt med Jonatan idag, det var underbart! Levde på det hela dagen. Lycka till med eran musikvideo inatt!

Jag var väldigt tidigt i skolan idag. Här är ena kortsidan en timme innan. Det är fullsatt på både kortsidorna och ena långsidan. Vi måste sitta här för att den inte ska bli kaos i korridorerna. Bästa chansen på hela dagen att hinna snacka med andra som du inte går i samma klass som.

Goa Hannah! första lektionen så sitter jag alltid med henne och...

... Porsche. Hon är så snygg! Ni som har sett How i met your mother måste se att hon liknar Robin?! Förövrigt heter hennes storasyster Mercedez haha.


12 kommentarer:

mamma sa...

Hej goa unge! Underbart att du verkar satsa rejält på dina studier! Och ändå ha kanonhärligt med kompisar dessutom...!
Sitter på jobbet och har massor att göra så detta blir kort.
Massor med kramar till dig! Hälsa alla! Ps. Har kortet till familjen kommit fram? Brevet till dig? Chokladen? Puss!

fredmeister sa...

shit va gött att du trivs! Men det låter inte som att jag hade orkat skolan där, låter inte som JB direkt??;)
Men de e bara att kämpa på!
Om jag vinner på stryktipset sen så kommer jag o hjälper dig med matten;) haha

Elin sa...

Hej speedway! :D Har nu suttit i ca 50 min och läst dina inlägg som jag har missat nu när jag var i varberg! Det är så roligt att du skriver så ofta och mkt! :) och ja, mormor, Lotta och Dan var och hälsade på oss! Mormor är såå skön! haha! Du är såå fin på alla bilder! :D Har du börjat och träna fotboll än? Jag pratade med din mor idag och hon tyckte det var så skönt att du och Ane blivit så bra kompisar! saknar dig massor! puss<3

Emilie Pyrén sa...

Mamma: Ja jag försöker så gott jag kan iallafall men det är svåra saker :)
Ha det toppenbra på jobbet, imorgon eftersom klockan är halv 2 snart hos er.
Och ja, haha, breven och chokladen kom fram! I smält format ;) Puss!

Fredmeister: Haha nej det är inte som JB eller LBS helt klart haha! Åh ja jag hade behövt en Otto här, det hade varit trevligt. Saknar dig!

Elin: Jag har hittat en stol, den kan man luta ryggen mot och hänga mössan på. ;) Haha vad gjorde mormor nu för tokigt? Hon är så rolig. Tack så mycket! Och japp nu har jag börjat tränat fotboll igen, får se hur det går :D Hur går det med eran fotboll? Har ni kommit igång med träningarna? :) Saknar dig!! Puss!! <3

mamma sa...

Stumpan! Ja jag har förstått att du läser svåra grejer. Gör ditt bästa bara, så DU känner dig nöjd. Jag är redan nöjd :)
Ha en UNDERBAR helg! (Jag hoppas benbesväret har gått över...var rädd om dig!) Pusssssss!
Ps Strax kommer Dans föräldrar hit. Mormor var också bjuden men hon orkade inte i värmen (!) Vi har 21 grader trots att klockan bara är 10....puh, men härligt!

Jonatan Andrén sa...

hej älskling. hittade presis dina brev! det var underbart och sorlig på samma gång. kan vi prata imon söndag? om det inte gåt så kan du väll säga en bätre tid för jag har typ inte fattat riktigt med tiderna ännu. Tack så jätte mycket för breven. läste tre nu men tänkte att det kunde vara kul att spara några till senare. Tack väldig sjukt mycket förr de fina korten. Dem ska jag rama in. Emilie JAG ÄLSKAR DIG SJUKT MYCKET!!! :) saknar dig ochså för den delen. Djakob kommer hem idag föresten. det ska bli kul. Bara så du vet så var det inte en musikvideo vi spelade in utan en "Zombie film" som ND har resigerat. på grund av detta är mitt dygn helt upp och ner på klockan är 1 men det känns som den är 6 på kvällen. Vi har spelat in 2 nätter nu och immon ska filminspelningen bli klar. Jag tror slutresultatet kommer bli ricktigt bra ND är grm. Jag vet att du har det grymt kul och ag är avudsjuk och hur stålt som helst. Varför blandade jag dom två ?? ... haha Jag Älskar din mest av allt på hela våra lätt egg formade planet. tusen pussar. din Jonatan

Elin sa...

Mormor badade 2 gånger på 10 min... är det verkligen våran? ;) Är det några som är väldigt bra eller är det ganska jämnt? Det var träning igår men kunde inte och så är det match imorgon... känns inte riktigt bra med tanke på att jag inte har rört mig speciellt mkt under sommaren... till skillnad från dig, hurtig som du är! Jag fattar inte hur du kan springa frivilligt!!! Jag är nog mer fika typen! hahaXD mormors bullar, mums! :D kramikram!<3

Malin hagmabn sa...

Hej sötnos!. <3.. vetr inte om Jonathan sa det men när han kom och hälsade på på lägret så var det frivillig andakt som vi gick på, då spelade de i ditt ansiktes ljus!.. DÅ lipade jag sönder! :/.. Fattar värkligen hur mkt jag saknar dig nu:(! alla minnen spelades upp i mitt huvud.,. det var jobbigt!..Men jag är såå glad för din skull :D.. att du har det sååå underbart !: D.. Har kommit hem nu btw:).. hade det jätte bra:).. vi får höras snaart!!! ha det så jätte bra!! <333 / maalin <33

Litta sa...

Hej mosters favorit! det är så härligt att läsa dina berättelser, man blir så glad!! Skönt att höra att du trivs så bra, det känns bra för oss här hemma. Här i Borgstena lyser solen och vi njuter av de sista lediga dagarna, sen börjar jag och Åke att arbeta. Tusen kramar från oss alla!!

Emilie Pyrén sa...

Mamma: Tack! Det känns bra, men jag måste ju ha minst C i allt så det måste jag ju klara. Satsar på B eller A i det mesta ;)

tantan: Du är ju så underbar! Den här kommentaren gjorde mig så sjukt glad!!! Och förlåt för de deppiga breven och kul att du blev glad av breven i stora alltet :D
Haha ja jag kom på att du berättade att det var en zombiefilm och inte musikvideo. Hade varit roligt om ni gjorde en musikvideo dock :)
Skickar ett sms med några tider jag kommer att kunna så du kan svara tillbaka vilken av dem.

Jag fick dina kort igår. Jag var nära till gråt av glädje! (och jag har inte gråtit sen jag skrev de deppiga breven haha). Du är bäst, hoppas du vet det! Och jag längtar tills jag får träffa dig igen, för det finns ingen annan för mig :) PUSS!

Kusin vitamin: Oj haha, men sommaren är till för att ta det lugnt! :) Var glad att du inte har träning iallafall. Igår hade vi idioten fast i megaformat och vi körde 3 varv på raken, så mitt ben pajjade lite. Så de andra tjejerna är ÄNNU mer i form haha. Det är tossigt. Hoppas matchen gick bra, skriv när du vet resultatet! :)
Och vi har världens bästa mormor! haha

Malin: Åh...gumman! Önskar att jag kunde krama dig :( Det är verkligen våran låt. Satt och kollade på massa bilder igår och på oss när vi hade tjejkväll och du tar på min rumpa hahaha. Hur var lägret? :) Älskar dig och saknar dig!


Litta: Hej systerdotters favorit-moster hehe! Va roligt att ni läser bloggen och att ni gillar den. Jag tänker på er där hemma och hoppas ni har det jättebra.
Hörde att ni fått fint väder i Sverige! Saknar lite normal värme, här är det stekhett hela tiden haha. Stor kram! Hälsa alla.

V sa...

Håret var väll lite likt med så likt var det inte annars ;P

Emilie Pyrén sa...

V: Jo!!! Det är visst likt, kolla på ansiktsformen och allt! haha :) Hur har du det? <3