tisdag, augusti 04, 2009

Peanutbutter M&M´s

Hojskipojski! Först vill jag säga; Grattis Otto på 18-års dagen! Iallafall är det det i Sverige nu! Jag hoppas mitt sms kom fram och att du får en toppenfödelsedag! Önskar att jag kunde vara där och fira dig.
Igår blev det ett väldigt långt inlägg, idag blir det lite bättre. Delvis för att det inte hänt så mycket och sen för att jag verkligen inte får stanna uppe länge eftersom jag ska upp klockan 6 imorgon bitti. Idag så sov jag sjukt länge eftersom jag och Ashly var uppe så sent och sen satt jag och Madison och kollade på tv i evigheter. Runt 2 kom Ashly tillbaka från skolan och vi åkte till Walmart för att shoppa massa skolgrejer till mig. Sen åkte vi till frisörsalongen där Ashly & hennes mamma Rose (Så för er som inte vet det sen innan så är Ashly halvsyster till Madison) och klíppte sig. Jag gillar Rose jättemycket, hon tar in mig som en i familjen också så känns lite som att jag har 2 familjer för vi är ganska ofta där och så. Jag fick komplimanger för mitt hår och det var lite roligt att få svara att jag klipper mig själv. När vi kom hem så var jag och Ashly själva i huset och jag ville också klippa mig innan skolstarten. Det blev ganska bra men jag lägger upp före- och efter-bilderna någon annan dag. Sen tog jag en intervall-springrunda i 45 minuter, duschade och nu sitter jag här. Imorgon är det alltså första skoldagen, och jag är nervös (!) Jag var inte ens nervös när jag åkte till Usa och nu blir jag det för att börja skolan haha. Jag ska möta Ane i entrén iallafall så att vi har varandra & Corey ska presentera oss för lite folk och hjälpa oss att hitta rätt. Efter skolan ska jag och Ane kolla på våran fotbollsträning och sen åka och , för första gången, kolla på en baseball-match i Loisville. Jag ska sova över hos henne så vet inte om jag kommer kunna blogga om morgondagen, men ska försöka slänga in något litet. Stor kram! Och var rädda om varandra!


3 stycken tummen upp för Usa
1. De har en sort M&M här, onyttig som sjutton men det är det mest godaste godiset jag någonsin smakat. Jag är inte så förtjust i jordnötssmör tror jag men i dessa M&M´s är det en liten gnutta av detta och det är så fruktansvärt gott. Det kommer helt klart vara det farligaste för mig här. (Simon, du vet hur sur jag blev när det bara fanns en gul i påsarna på tåget?! I den här påsen är nästan alla gula!)
2. Priser. Många saker är så mycket billigare här. Bland annat hårprodukter. Behövde ett värmeskydd för att slippa förstöra mitt hår totalt och på frisörsalongen fick jag tag på ett kvalité-märke för 6$ vilket är lite runt 50-lappen.
3. Borgstena i USA. I Borgstena hälsar man oftast alltid på människorna man möter, det gör man inte i Borås eller i Fristad t.ex. Här bor det ganska mycket folk men man hälsar alltid när man möter någon. Folk i bilar lyfter t.om handen när man möter dem när man är ute och joggar. Det är väldigt trevligt! Dagens inköp. Kolla mina underbara notebooks! (Klicka på bilden för att se den större) Sen var jag tvungen att köpa lite nytt, underbart jordgubbs-schampo/balsam. Sen har dem också jordgubbsdeo här och den är riktigt bra, haha. Amerikanare. De har allt.

Nyklippt Ashly, det skulle varit bra om det var en 360 graders bild så att man såg alla sidor, det blev jättefint!

6 kommentarer:

Fredmeister sa...

TAACK SÅ MYCKET!!!
Pratade lite med julia igår=)hon har det bra, men hon skrev väldigt kort o dåligt:P

tantan sa...

hej älskling !!!!jag kom hem till svegie idag och tog mig tid att läsa alla inläg från amerikat. det var jätte kul att få höra mer om vad som har hänt och kan inte vänta att få prata med dig och berrätta om allt som har hänt i thailand. oj, väldig lång mening. din nya blogglayaut vaer riktig cool. och vet du jag har flätat håret. hittat regnbågsklänning till dig med. du ska få se den så snart vi tallas vid igen. idag ska jag vara med robin och vi ska leta efter present till otto. sen ska vi och fira otto. vet inte riktigt vilka som kommer förutom jag robin kollen danne och carro. men det ska bli jätte kul. själv har jag inte varit hemma så länge anlände till svergie runt klockan 12. våt tåg mhem gick vid 5 så vi väntade en stund på stationen.... hittade några skumma soffor att såva på... jag har mag ont :( ska spela på mina trummor nu pööööösss. älskar dig <3<3

Ellinor sa...

Lycka till på din första dag i skolan. Hoppas de är snälla mot dig, inte för att jag tror du kommer få det svårt att få nya vänner ;). Jag och tjejerna ska träffas i veckan, kommer bli lite tomt utan dig. Men tänkte om vi kanske kunde prata på skype då? För då är ju alla tjejer samlade, vore lite trevligt att få prata med dig. SAKNAR DIG <3

mamma sa...

Hej gumman!
Här hemma är inget som vanligt. Jag som rektor och med hemmaman ( HÄRLIGT!!! :))
Självklart är vi väldigt nyfikna på hur du haft det i skolan idag, men vi får väl tåla oss..Skoj att du får komma iväg till Louisville! Undrar om du kommer att förstå dig på baseball...jag fattar inget.
Du Mli, om du inte hinner skriva långt varje dag ( vilket jag egentligen hoppas du ska ha ork och lust till ) så är vi tacksamma för varje liten rad. Det blir ju en hel liten bok så småningom....mamma skriver ut allt ser du!
Dan ska åka till Knasborg ett par dagar så nu får jag känna på ensamheten. Men jag har ju min hund ;)Pussar och kramar från oss! Hälsa Ashly och alla andra!
Ps Litta hälsar att hon tycker att du skriver så underbart levande och härligt! Instämmer!

Simon sa...

Godis är gott!!! :D
Massa gula! Så underbart :D Hihi :) Det är så roligt att läsa om hur du har det! :D Kram

Emilie Pyrén sa...

Fredmeister: Åh! Jag har inte hört från henne och har inte hennes nummer. Har varit så nyfiken! Vad sa hon mer?

Älskling: Så härligt att ni har kommit hem! Kommer nog gå lättare att prata lite oftare nu. Har du hittat mina superlånga brev? Haha.
Jag vill veta allt om thailand och allt ni varit med om :) Längtar tills dina vykort kommer hit som mamma skickat.
Och tack så mkt för layout-komplimangen. Hur har du flätat håret?
Har du?? I thailand finns allt, ska nog flytta dit!
Hoppas din mage är bättre, älskar dig Jonatan!

Ellinore: Tack så mycket! :D Första dagen var jättebra! Åh, vilken dag ska ni ses? kommer sakna att inte vara med :( Ja skype vore nice men då får ni vara uppe väldigt sent haha! Om det inte är på en helg då :) För jag är hemma ungefär klockan 2 på natten i eran tid.

Mamma: Jag hinner inte riktigt svara på hela din kommentar men ha det jättebra i Karlsborg och hälsa tack till Litta! :)

simon: Haha instämmer totalt! När jag åker hem ska jag ta med en påse till dig :D Saknar allt min färggladspratande vän!