lördag, augusti 15, 2009

Hallahopplahej! Det går alltid några dagar emellan varje inlägg nu men skolan brassar på med läxor och bloggen får allt lov att komma i andra hand. Det händer inte så mycket "stora" grejer just nu, det är skola+träning+plugga+familj+mat+sova. Men skolan är trevlig. Jag har lite bilder på några av mina än så länge bästa vänner i skolan längre ner.
Vi hade uppspelning av vårat teaterprojekt igår, det var riktigt roligt. Jag skulle vara en bitch och jag hade en väldigt matchande utstyrsel för detta. Jag tyckte jag sumpade lite för laget men jag fick verkligen så mycket beröm efteråt. Jag var glad hela dagen efter det haha.
Sen så hade jag lovat Madison att fota henne efter jag hade pluggat klart så vi gick ut på trädgården och fotade lite. Hon älskar att stå framför kameran, länge. När jag kom in var jag trött och somnade nästan bums.

Idag flöt skolan bara på utan några större händelser. Men det är kul att jag märker att mina bekantskaper börjar gå mot vänskap istället. Stressigt som vanligt och jag hann inte gå på toaletten innan träningen vilket var jobbigt. Men vi skulle ha lag-fotografering och det var trevligt. Köpte ett stort paket med inviduell bild. Den är förmodligen inte alls värd pengarna.
Ryan kom och kollade på träningen och skulle självklart agera retsticka eller vad det är han sysslar med. När jag gjorde min sista Pk och missade så kom han fram till mig och sa divigt att han kunde hjälpa mig efter skolan. Pfft.

Min värdmamma verkar ha en dålig period just nu eller något. Hon är tjurig hela tiden och vi får tippa på tå här hemma. Saknar min mamma, haha.



Madison från igår







Haha, detta är Alfred. Vi går foto och har riktigt kul tillsammans. Vi kom på att Alfred är ett väldigt internationellt namn och därför kallar vi varandra bara det. Jag vet hans riktiga namn men jag försöker förtränga det. Han har förövrigt frågat mig om jag vill gå på christmas dance med honom.

Och detta är sköna Timothy. Han tar med mig till ungdomsgrupp i kyrkan på onsdagar, riktigt skön kille. Han går runt och säger Håll käften på svenska hela tiden, det låter så himla roligt!
Och detta är Lindsay. Hon är hyperaktiv och jättetossig. Så jag gillar henne, haha.


Men när jag skulle fota henne och missade märkte jag en väldigt äcklig sak. Ser ni de färgglada plupparna under bänken? Det är tuggummi i alla dess sorter. Fy bövelen.


Cody. Det är så pinsamt när jag inte känner igen folk. Jag presenterade mig för honom häromdagen för jag trodde det var första gången vi träffades. Men han visste redan mitt för- och efternamn vilket jag tyckte var lite knepigt ... tills han berättade att vi har 2 klasser tillsammans.


Några riktigt goa tjejer från laget!
Goingar!

Jag och min ängla-savanna. Seriöst, jag förstår inte hur jag skulle klarat av saker häromkring om inte hon fanns där och hjälpte till. Hon är en klippa!

Haha.. och därför...eh...stryper jag henne.



Fler godingar från laget

11 kommentarer:

mamma sa...

Gosh vilka proffsiga foton! Hälsa Madison att hon är supersöt, charmig och har "det" på korten. Du lyckas alltid få dina objektoffer att glittra, Mli, vad har du för knep?
Min arbetskamrat, Mari-Anne, har ju en dotter som är porträttfotograf. Hon heter Emilia (!). Du är inte långt efter...
Tråkigt att höra att Beth mår dåligt. Kan jag göra något?
Men härligt att du saknar mig!!!

Nu är det lördagmorgon och vi har just ätit helggröt,ägg och smörgås.
Ute börjar det bli höstluft och det är kallt på nätterna. Vi ska strax åka en sväng till stan och handla lite. Det har kommit jeanstights till Lindex. Intresserad?
Har du fått bankpapperen än?

Din USAvistelse måste vara tortyr för Tantan...omsvärmad hela tiden...fast det kanske han blir på Bäckäng också :?

Ha en härlig lördag och hälsa alla! Puss från mig och Dan och hunden :)( han sover hos oss <3)

Johan sa...

Vi hade filmkväll igårkväll på bokvägen. Det kändes allt väldigt tomt utan dig :/ Men det är ju coolt att du typ bygger upp ett nytt liv i USA. Massvis med nya kompisar och grejer. Jag har en fin låt som jag har sagt åt Tantan att lyssna på, tänkte att han kan tänka på dig när han gör det ;) Lyssna på Never Let Go med Tom Waits. Den är fin, du kommer sakna honom.

Elin sa...

ååå, Madison blev ju jättefin på korten! :) jag då som är lite fotbollsnöörd, skulle gärna vilja se dina skor! för jag antar att du inte har samma som förut eller?

om det som din mamma sa om J, så kan du ju vara lugn eftersom du har massa spioner på Bäckäng! XD mohaha!

Kram på dig!

Emilie Pyrén sa...

Nämen tack så mycket! Madison blev glad och hälsar tack. Jag gillar porträttfotografering.

Det vi pratade om på telefon idag, löste sig halvt. Jag fick åka iallafall men hon tjurade ett tag.

Haha ni och eran gröt. Tack för tipset men ja, vi har ju pratat om det nu haha. Jag har fått bankpapprerna, ska ta itu med dem snart.
Jag tänkte fråga, vems hund, sen insåg jag haha.

Johan: Jag saknar filmkvällarna så mycket, och er grabbar. Inga amerikanare kan ta eran plats. Hoppas ni inte glömt av mig när jag kommer tillbaka :)

Elin: Tack så mycket!
Haha jo jag har faktiskt samma skor, du vet de mörkblåa nike?
Läste ditt brev idag igen, saknade dig!
Haha, bra. Klart slut , kusin-vitamin-spion ;) <3

Johan sa...

Vi kommer aldrig glömma av dig Emilia ;)

mamma sa...

Hej igen!
Skönt att det fixade sig med söndagen.
Bankpapperen ska du bara skriva under, + något vid ett kryss?(minns inte vad) , sätta på frimärken och lära dig hur man postar brev :)
Jag ska hälsa från Kristina Malmgren. Hon hade kikat in på din blogg och sa: "Oj vad hon är snygg och vad hon skriver bra!!!"
Kul!
Puss så länge!

Petersson sa...

Gött att se Pyrén! Nu är det bara matchbilder som fattas då, hehe. Några mer sköna upptäckter där borta i staterna eller? :)

Jonatan!!!!!! :) sa...

Hej du! Idag har jag varit med Gustav och nördat och sen kom jag hem och spelade trummor. Jag hann även sätta upp fotografiera på veggera och efter det så åkte jag och Daniel för att träna. Kära gustav åkte till Robin för att lama. Sedan var det dags att ta sig hemmåt och jag och Daniel bestämde oss, hurtiga som vi är att gå hem. Det tog 2 timmar och 48 min. Fast utan onödiga komplikationer som att bajsa hoss carolina och gå tllbaks för att hitta tappad tröja så skulle det nog gåt lite snabare. Sisådär 30 min. (Föresten så gick vi inte tillbaks för att hämta tröjan. Daniel sparng och visade sin mäktighet.) Hoppas vi kan höras av snart igen :) det var ett tag sen nu :'(. Föresten så är jag ricktigt nöjd med tavlorna. De hänger fint och du är vackrast!!

Jag älskar dig!!! puuus.

//TanTan

Emilie Pyrén sa...

Johan: Haha, så bra ;)

Herr Petersson: Ja, det kanske bli matchbilder imorgon faktiskt. Jag har matcher 1-3 gånger i veckan så ska nog bli en del foton, haha. Hur är allt med dig?
Och det är nya upptäckter här i staterna varje dag, så många intryck så att det är svårt att riktigt sätta fingret på dem ibland.

tanttrosa: Det var hurtigt att gå hem! Det vill jag också göra när jag kommer tillbaka till Sverige. Jag ville ju alltid springa till stan men ni bara skrattade åt mig ;)
Roligt att du satt upp fotografierna. Jag ska beställa lite foton till mitt rum idag också så hoppas på att jag kan köpa en lite större bild på dig och mig och hänga upp. Vilken bild gillar du bäst? :)

Älskar dig! Puss.

Manda sa...

ååh, christmas dance!:D ska du gå? goooooooosh så roligt!!! åh, jag får en massa tankar o idéer(A)

fredmeister sa...

bra med emilie där johan!