söndag, augusti 09, 2009

"I will talk to my parents about a visit to you and your family soon Mrs Faulkner. I would like to get to know Emilie little better aswell"

Tjoppelitjo! Nu har jag varit här i mer än två veckor och det känns inte alls så. Tiden har gått så fort. Det blev inget inlägg igår som ni nog märkt men jag hade inget internet. Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde igår men jag hade väl fotbollsträning och lite sånt. När jag kom hem igår så väntade det ett flertal vykort från min underbara, fantastiska och goa pojkvän. Jag blev nästan lite gråtfärdig, vilket är första gången sen jag lämnade Sverige. Jag blev så glad! Och tack mamma för chokladen, den var dock i ett väldigt böjbart format haha. Det har varit en soft dag idag. Visserligen fick jag gå upp klockan 7 för att alla i fotbollslaget, även killarnas lag, skulle städa fotbollsplanen. Det var ett himla shå med det och vi var väl klara runt halv 12 med allt. Jag har träffat en sån sjukt irriterande kille som jag tyvärr kommer träffa mycket i fortsättningen. Ryan, 17 år och manager för laget då han är en av Kentuckys bästa "Junior-soccerplayer" Och på tal om player så är den svenska betydelsen av det ordet också en fin beskrivning på det killen. Eller bara ytterst självgod. "Snygg, starkast och bäst" och han tror att alla är kära i honom så när jag och Ane var där var han onekligen väldigt pratsam eftersom vi var nya. Tyvärr fick han inte ett så trevligt gensvar utan närmare ett riktigt bitchigt och osocialt svar från mitt håll, vilket bara fick honom att se det som en utmaning. Jag blev bara så trött och försökte hålla mig undan för honom. Men när jag står brevid Beth och dricker vatten i hettan (Vi har haft 92 Farheinheit här idag, det är ungefär 33 grader. Sjukt varmt!) så kommer plötsligt Ryan och hälsar och Beth skiner upp och kramar honom. Va shöven, tänker jag och får sedan veta att Ryans familj och Faulkners är goda vänner. Haha och sen stod han där och försökte vara charmig eller något. "I will talk to my parents about a visit to you and your family soon Mrs Faulkner. I would like to get to know Emilie little better aswell." Puh, killen behöver tas ner på jorden.
Iallasfall så har jag äntligen fått fixat alla mina skolsaker eftersom mina förra inköp inte riktigt dög för lärarna. Mina mappar måste ha ett speciellt tum och bla, bla bla.
Sen var jag lite barnvakt. Jag vill få upp Madisons fotointresse och det slutade med att det blev en liten photshoot på mig och hon var riktigt duktig. Jag lät henne sköta alla direktioner och sa ingenting fast jag ibland såg vissa saker. På kvällen så åkte Jag, Beth och Madison till El Jimador och åt med Ane och hennes värdfamilj för att sedan åka vidare för att se Joseph. Ane tyckte Tucker var jättesöt och jag presenterade dem för varandra. När jag kom hem blev jag attackerad av en Madison med kameran i högsta hugg igen och det slutade med att jag var inlindad i alla mina scarfar. Jag får nog skylla mig själv som tog med så många scarfar som jag inte behöver, haha. Hörde att ni fått lite värme i Sverige?! Härligt! Ni kan ta lite härifrån om ni vill, puh. Jag är glad att Stacy äger "Bardstown heating and air" så att det ständigt är svalt inne i huset. Ha det härligt ute i solen. Jag saknar er alla, ni är så goa!


Här är min lilla buse precis innan hon fick för sig sin lilla fotoidé. Så jag ber om ursäkt att jag är med på alla bilderna idag förutom denna bilden här över.










Hon är duktig!





Den här balkongen är SÅ go på dagarna. Solen lyser rakt på den.




Jag och Beth efter en god supper på El Jimador

Haha, Jag och Ane på Stephen Foster teatern.

Ane, Beth och jag.

Jag och världens bästa Stacy!

Tror att jag ska slippa fler bilder för idag.

Men det slutar med att jag blir fastbinden med scarfar, haha. Vad gör man inte för småsyskon?!

Och här sitter jag nu och skriver till Sverige. Det är godmorgon för er del nu och helt klart Godnatt för mig.

15 kommentarer:

Manda sa...

wiihooo 1:a kommentaren:D
2 veckor.... tänk vad tiden går fort!!! saknar dig massor..<3
ja, värmen kom lika fort som den försvann;) det har varit fint i ca 4 dagar, nästa vecka kommer det att bli höst,, igen! snart börjar skolan, o nu e de offecielt att jag ska börja på LBS :D yeeei... 1 år på samma skola, sen tar du studenten:D längtar till den dagen du kommer hem!
ska iaf vara publikvärd idag när IFE spelar.. får stå på den tråkigaste platsen, men vafan.. ngn måste ju göra det? ska dra, hoppas vi höres snart:D emilie.. du e SNYGG:D lillan e ju grymm på att ta kort, eller så e de du som ser så bra ut;) saknar dig pumpan:) puss manda

fredmeister sa...

det finns ett sätt att sätta såna fotbollskillar på plats, de e bara att kontra om deras mamma=D fråga kollen, han får uppleva det mkt nu för tiden;) hahaha

Elin sa...

Tjolahopp! :) Jag måste bara säga att den svartvita bilden på ditt ansikte är så fint så man kan dööö! :D Hur många sjalar hade du med egentligen? :P haha! jo, det är sant att man ska ta det lugnt men samtidigt... :S 3 VARV!!! omg, jag skulle dött! XD nu ska jag fika... såhär innan matchen.. :S mohaha! puss<3

Ellinor sa...

Två veckor alla redan, detta året kommer ju gå jätte fort :D. Är det den lilla tjejen som har tagit de fina bilderna på dig? Hon har en talang isåfall, den där närbilden på ditt ansikte var SÅ fint :). Här är det varmt just nu, inte 33 grader kanske men igår och iförrgår hade jag här hemma 27 grader så det är inte illa..SAKNAR DIG <3

Emilie Pyrén sa...

Manda: Oj ja du var snabb på att kommentera goding! :D Saknar dig med! Har fått många frågor om mitt/ditt halsband haha. Jag tror att hela Augusti kommer att bli fint. LBS, åh underbara LBS. Ska bli ett trevligt år när jag kommer tillbaka!
Och tack, tror nog det är lite av både och haha. Nej men hon är riktigt duktig för att var nio.
Hänt något nytt? Skicka ett mail om det känns bättre eftersom folk läser det mesta här.

Fredmeister: Haha va shöven. :D Knep.

Elin: Åh tack ska du ha men snälla dö inte för jag vill allt kunna krama min kusin i ett levande format när jag kommer tillbaka ;)
Haha ja det var ganska mycket. Fika är gott, vad ska du fika? :D

Ellinore: Ja, jag hoppas att det kommer gå fort! :D Eller jag trivs ju här men det finns så mkt hemma som jag inte kan vara utan. Dig och de andra i patrullen t.ex!!
Och ja det är den lilla flickan som har tagit korten, hon är riktigt talangfull. Hon måste bara få placeringen rätt sen (Du vet allt det vi fick lära oss i början med helbild, halvbild, porträttbild osv?!)
Ohoj det är ändå väldigt varmt! Nice :) Blir du något brun ? Och hur var tjejkvällen ? :D
KRAAAAAM. En till. KRAAAAAAM. <3

Litta sa...

Hej! och god morgon kanske??!! Håller med alla andra skrivare att bilderna blev jättebra, duktig tjej! kanske har du tidigare skrivit om skoluniformen, isåfall har jag missat det, hur är läget med kläderna, är dom katastrof eller?? (Du var ju inte jätteglad innan du åkte för att du skulle ha uniform.)KRAMIZ!

mamma sa...

Hej pyret!
Pratade med din älskling igår, men det kanske han redan sagt? Han är bäst, snyggast och mysigast. Brädar vilken amerikan som helst :)
vet du vad Dans mamma sa om fotot du lämnat kvar till mig på dig? Hon ser ju ut som en riktig filmstjärna! Jaa du. Och fotot som alla andra redan kommenterat är bara...SÅÅÅÅ fint. Undrar var du fått all skönhet ifrån? ;) Den bilden är nu mitt skrivbordsunderlägg. Glöm inte bara att ett vackert inre är guld värt (onödig kommentar? Pinsam? ...med mammors rätt! )
Puss så länge. Här börjar det åska! ...fy bubblan...ja du vet ju

Elin sa...

Hej igen! äää.. det blev bara en kaka! ;) Jag ska försöka hålla mig levande ett tag till!

Sen något hemskt... :( Jag vet inte om du vill veta det men samtidigt om du inte får reda på det nu så lär du göra det iaf... De har hittat en 17-årig tjej död i sparsör... :'( De vet inte om hon har blivit mördad... Jag vet inte riktigt om det är hon som det ryktas om men är det det så är det Malin Kristiansson... om du vet vem det är...? Så hemskt! :(

Jag älskar dig kusin!<3

Dento sa...

MorsningKorsning!
Om du inte du passar dig så kanske du blir fotomodell.....
Inget höjdarjobb tror jag.

Sommaren har äntligen kommit till Sweden. Jag var i Knasborg ett par dagar i veckan och fick några härliga timmar ute på Vättern (medan rektorn jobbade). Varmt spegelblankt vatten. Klippor så heta att det var svårt att stå (sitta) still. Härliga bad hjälpte upp det hela.

Sista semeterdagarna hade vi tillsammans i Borgstena med omnejd. I dag har vi åkt ångdrivet tåg Anten - Gräfsnäs. Lotta har lakt in några bilder på si bogg.

I morgon börjar jobbet igen. Käns lite overkligt men efter några tiommar brukar det vara som vanligt igen...

Häerligt att höra om dina äventyr och upplevelser.
Ha dé
Kram /Dan

Tani-toson sa...

hejsan hoppsan. synd att vi inte han prata idag men vi kanske kan det imorgon bitti. men får se om jag är vaken. Du skulle jag kunna få ditt amerekanska nummer? för jag har fixat så jag kan ringa till dig gratis nu :):):) Annars är jag kanska trött,. vaknade vid 5 idag. men nu är filmen änkligen färdig. fast det käns nästan lite tråkigt att nåt så kul tog slut ... men nu slipper jag i alla fall gå upp mitt i natten. Jag saknar dig. ska rama in bilderna :) filmen är nog färdig om ca två veckor, typ lagom till skolan börjar. Imorgon ska jag till göteborg och fixa det med Antons cymbal. Sen blir det nog en sväng förbi IKEA ochså. Får se vad Anton tycker om det. Har spelat en hel del trummor men vi har inte hunit repa en för Bolander och Dennis spelar på ett scout läger men det är slut nu så hoppas vi kan dra igång igen nu snart. Jakob har ju vart i Norge och fiskat med. Du föresten så har jag typ fått Pontus att bli taggad på att sjunga igen men får se hur det blir med den saken.... Hoppas du får en underbar kväll i louisewill :) Älskar dig med hela mitt hjärta din Jonatan! <3<3x99999999

tantan sa...

Föresten, du är bäst och Vackrast !!! <3<3<3

issa sa...

du är så jävla vacker mlisan!

Michaela sa...

För det första så måste jag säga att du är otroligt fin på alla bilderna! :O Damn girl! ;) Sen har jag en fråga, kan man fortfarande sms dig på ditt "svenska" mobil nummer? Hade så gärna viljat prata me dig i telefonen me, har ju inte skype annars så hade de varit en mycket bra grej nu känner jag.. Men vet du ungefär hur mycket de kostar i minuten att ringa till dig i usa? JAG SAKNAR DIG SÅ!! <33333

Emilie Pyrén sa...

Litta: Tack så mycket! Ska hälsa henne detta! Dock så fick Beth och Stacy en väldigt dyr önskan på tomtens lista efter allt mitt beröm till henne ;) haha.
Jag har faktiskt inte så mycket emot dresscoden, tröjorna är glada och inte alls så svettiga som jag trodde de skulle vara . Däremot är det svårt att inte hitta tröjor som sitter tajt så jag vet att det finns folk på skolan som tycker det är väldigt jobbigt. Sen får du nästan ha vilka byxor du vill så länge de inte är kortare än till knäna. Du skulle gilla det här Litta :D

Mamma: Hallå tosse! Haha ja han är ganska mysig han, men får väl se om jag byter ut honom ;) Tss.
Haha åh hon är så go. Hälsa tack till henne! Och tack till dig med såklart :) Jag blev glad. Fast det där om inre förstörde rätt mkt haha ;) . Vi har riktig storm här just nu, det är väldigt mysigt fast det låter inte så mkt här nere hos mig vilket är lite tråkigt. Stor kram till dig! <3


Elin: Ja, jag har hört om den hemska nyheten. Jag blev så chockad och jag kan inte förstå hur någon kan göra något så hemskt. Vart hittade de henne? :( Usch det är så sorgligt. :( <3

Dan the man: Nämen hallå hallå! Va roligt att du skriver. :) Jag har hört om att ni har fått lite sommarväder där hemma också. Önskar nästan lite att det var så här med, det är fruktansvärt varmt här. Idag hade vi 94 Fahreinheit (!) Och jag spelade fotboll i det vädret. Puh! Det var riktigt varmt. Haha, ni har haft lång semester ni. Fast det förtjänar ni. Stor kram!


Tant-trosa: Haha, ditt nya smeknamn från och med nu. Är det inte oerhört vackert? (Jag var nära på att skriva lol efter meningen för säger man alltid här, men på svenska låter det fruktansvärt)
Härligt att höra att filmen är klar! Längtar tills jag får se den. Och tills jag får träffa dig igen. Kom hit! Jag behöver använda dig som en kill-smäck.

Hoppas det var kul i Göteborg. Har ni hämtat basen förresten?

Tack så mycket för komplimangen, är gött att höra. Ta hand om dig! Puss och kram! Jag älskar dig så att det gör ont! (på ett sådär gött sätt) (Jag vaknade upp av kramp i benet häromdagen förresten, jag hatar det!) (På tal om smärta alltså) (öh hej då <3 )

Issa: Va go du är! TACK! Jag hoppas du vet att du också är det! :) <3

Michaela: Min lilla fåntratt! :D Eller jag borde ju börja med att säga TACK!! Jag blev väldigt glad för den kommentaren!:) Men angående skype: fåntratt!;) Det är ju bara att ladda hem från deras hemsida gratis. Och då kan du prata med mig gratis! Men om du gärna vill skicka sms på den svenska mobilen så funkar det, har dock inte koll på priserna. Får kolla upp det:) Hur hade ni det på tjejkvällen? <3 <3 <3

Erika sa...

åh, du är så himla fin Emelie. Jag hoppas verkligen du har det så bra som du förtjänar att ha det. Jag saknar dig grymt mycket ska du veta. Jag är glad för din skull att du faktiskt gick igenom med dessa planer om att åka till USA. Tänk vilken underbar upplevelse. <3