tisdag, augusti 11, 2009

Hoppla! Nu knappras det på tangenterna igen, som Herr Petersson skulle sagt. Jag har inte kunnat skriva på några dagar för mitt internet försvann igen. Jag berättade för Corey att min dator redan börjat krångla sen jag kom till Usa och han berättade för mig att det kan förstöra hela datorn när flygplatsen kör dem genom röntgen-maskinen. Så jag måste försöka komma ihåg att be dem att inte köra den igenom den nästa gång. Shiligt och klantigt av mig.

Men, iallafall. Jag beklagar verkligen sorgen till er som kände Malin väl. Jag vet inte så mycket, men det är hur som helst fruktansvärt. Det finns sjuka människor överallt. Vila i frid!

Skolan rullar på och är fortfarande roligt. Lektionerna är visserligen ganska svåra men jag har som ni har hört tusen gången väldigt bra lärare och goa människor runt omkring mig. Tyvärr så har jag ju mitt lilla dilemma med att jag kommer bättre överens med killar än tjejer i vissa fall (Ni tjejer som läser detta... Ni är fint handplockade. Ni är fantastiska och jag älskar er! ) Eller iallafall så pratar dem mer med mig än vad tjejerna gör. Faktum är att jag fick höra en sån lustig men nästan lite tråkig sak idag på min drama lektion när vi hade projektarbete. Trinity slängde plötsligt ur sig; "You are so nice! Ha-ha. It's funny... I though you were a prep when I first saw you!" Och jag som inte riktigt har koll på alla amerikanska uttryck fattade inte vad det menade och tog det som att det betydde tönt. Jahapp, var det så illa alltså haha. Inget mer om det men på lunchen så frågade jag Frenchi, Carrie och de andra vid bordet vad det betydde och ja... inte var det tönt iallafall. Jag fick massa olika svar.
Prep:
- Bitchy person with an attitude that they're better than everyone else; only nice to their other bitchy attitudinal friends.- A person who dresses, acts, and talks like everyone else.
- Popular people, jocks, cheerleaders, stupid people.
- A popular person; one who hangs out with the "popular" crowd.
- They are annoying people.- "Most of them are superficial assholes who have nothing better to do than talk about partying, tanning, makeup, and their 'friends' behind their backs."
Efter den luchen var jag i ett dystert chocktillstånd. Trodde hon att jag var sån? Var det vad jag sände till alla? Så under last period , vilket vi har tillsammans, så var jag tvungen att fråga henne igen om jag hade verkat bitchig. Hon fick stora ögon och ; "NO! Not like that. It was more like you know a person who's always happy and kinda like a popular person. You know, you get kinda yellous even if you don't know her or him?! I'm sorry , I should have explained." Jag: "Haha, So you don't think I'm a bitch?" T: "CAN you be that? Haha" Puh! Jag blev så orolig när de andra tjejerna snackade. Men det var ju tur att det inte var så hon menade.
Soccer-practise var riktigt tuff. Både för värmen och för att jag inte är van vid att få "punishment" om du gör fel på en övning. I en övning så fick jag straff i 20 puschups och 20 situps (Blev senare gånger 2) när jag inte höll bollen nere på marken. Efter 2 timmars träning varje dag i hettan så är man väldigt trött när man kommer hem. Då är det läxor. Klarade mig undan ganska bra idag med bara kemi-läxa så jag kunde umgås lite med Jessica som var här och hälsade på oss äntligen. Sen kom stormen, mohaha. Först trodde jag det var en tornado för den bredde ut sig på ett konstigt sätt men det var bara ett himla oväder. Det blåste, blåste, blåste och blåste och blixtrade över hela himlen, jag va fascinerad. Madison åkte för att sova över hos Jessica och jag, Beth och Stacy blev ensamma i huset. Nu ligger jag i sängen, snart redo för att sova, och bloggar och smsar med lite kompisar. Flera är storm-rädda. Det mullrar i mina fönster och blixtarna lyser upp i rummet. Jag tycker det är mysigt. Förövrigt, igår åkte vi till ett EF-möte i Lousville hos Rosemary (Våran kontaktperson ungefär) där alla EF studenter i Kentucky var. När jag kliver ur bilen (Vi tog Monte Carlon vilket var nice) så ser jag Enrique sitta vid poolen och jag blev så glad över att få träffa honom igen. Vi tog igen lite snack och jag fick en ny lapp med hans facebook eftersom jag tappade bort den sist. Det var ett stort knytkalas med alla studenter och det var hur gott som helst. Väldigt varmt så vi var ett gäng och spelade volleyboll i poolen, vilket var riktigt gött. Sen så träffade jag en annan svensk. Det är bara jag och han i hela Kentucky. Ane flörtade loss med honom, haha. Så, börjar ni bli redo för lite skola igen där hemma? Snälla, när ni äter eran första skollunch, tänk på mig och var glad för den skollunchen. Jag ska säga det att vi är bortskämda med det i Sverige. Förstår inte hur amerikarna går med på det. Så många dagar jag går utan lunch för att jag inte hinner fram innan klockan ringer. Så nu ska jag börja ta med lite egen mat vilket blir frukt och smörgås eftersom det står sig i värmen.

Practise, närmast står min goa Savanna. Min "kusin" här i Usa alltså. (Elin, hon kan aldrig komma upp i Hej-Speedway-nivå hehe)

Sen kom stormen och gjorde våran fina solnedgång väldigt mörk.

Och stormen tog med sig en hel del blåst.

Glömde berätta att jag har varit i en amerikans kyrka för första gången nu. Corey hämtade mig och körde till hans kyrka Miles creek baptist church. Det var sån himla skön stämning men lite för mycket snack om hur vi alla är syndare men grabbarna spelade och plötsligt kom det lite rockigare låtar så det var gött. Alla var trevliga och pastorn hoppades på att jag skulle komma dit igen vilket jag tror att jag kommer göra.


Enda bilden jag har på Rosemarys hus. Glömde av kameran totalt, det var synd. Stort var det iallafall.


Ta hand om er! Svar på era kommentarer finns som vanligt där ni skrev dem. TACK! Ni gör mig väldigt glad!

9 kommentarer:

Ellinor sa...

Hejsan vännen. Så bra att lärarna och dina klasskompisar är bra mot dig, och snälla. Sen det där med lunchen, ja vi får ju en ny matsal på LBS som du vet, ska bli riktigt spännande att se hur den maten är, men sååå skööönt att slippa stressa bort till matsalen när vi har kort lunch. Fast motionen där mellan skolan och restarangen är bra ;). Ojoj, storm låter inte trevligt. Själv vaknade jag av en blixt som lyste upp hela rummet och sen att åskan slog ner i kyrktornet, fast det försvann lika fort som det kom, var över på tio, femton min :).
Fotbollsträningen lät riktigt jobbig, straffsaker hade jag aldrig pallat, tyckte bara att det var jobbigt när vi fick göra idioten om och om igen på våra träningar :P.
Saknar dig Mli, men det är skönt att höra att du har det sååå bra. Fast nästa vecka börjar skolan igen, tomt kommer det bli :/.
MÅNGA kramar på dig..MÅNGA goa kramar <3

Johan sa...

Alltså, det är förvirrande, är snubben med Star Trek-frisyren Corey eller Tucker? Jag har gjort motsatsen till vad du har gjort i helgen, jag drog till ursverige - Norrland. På bröllop. Det var skoj, jag har en finsk släkting som heter Pentti. Så fort man sa "telefon" till honom på finska så skrattade han och sen fick man en sup :P

Fredmeister sa...

Tjoo!!! Låter nice med storm! vi hade det här igår med=D jag, carro, danne, josefin, robin, jonatan o gurra drog ner till beachen och satte oss med filtar och diskuterade djupt. Carro fick sin "diskutions"röst... haha!
Men vi hade kanonmysigt, käkade grillat o grejer, du hade gillar´t. Låter svingött med fotbollen ändå du?!?! E det bra planer? för om det är dåliga planer så blir det ju mycket svårare att hålla den efter marken oxå... Har ni manlig eller kvinnlig tränare? och den viktigaste frågan, kan din tränare spela fotboll själv?:P
Ha de fiiint!

Malin H sa...

Hejsan!.. Haha :).. vad bra att du trviv så himmla bra!:).. jo det stormart en del här också!. Mamma och pappa lämnade mig ju heelt ensamna i 3 nätter, det var iinte kulnär det barfa åskade hela tiden!.
Vad kul att du börjat med fotbollen i gen !.. du är ju så himla duktig!. hehe ja vi i sverge är ju antagligen lite snällare :). Familjen hagman och lundin hälsar :).. Ha det så himla underbart !.. Tänker på dig !..
saknar min prinsessa<33

Puss / Malin!

mamma sa...

Vad härligt att "höra" din glada stämma igen! Ja vi tar nog väldigt mycket för givet i Sverige, som skolmat t.ex. I Norge får man också ta med sig mackor har jag hört. men hur smakar mackor efter några timmar i den värmen? Kan du ha en låda med botten av is?
Vill du läsa om det förskräckliga kan du logga in på bt.se, men jag förstår om du låter bli. Det är så ofattbart...
Mina dagar är väldigt omväxlande och roliga. Alla är så gulliga! Det är VÄLDIGT mycket att sätta sig in i och fixa och dona. Svårt att ha rast och att gå hem...
I natt åskade det när jag skulle sova...du kan ju ana hur jag kände i ensamheten :) Längtar efter dig men tycker det är härligt spännande att ha dig "over there". Puss och kram! Älskar dig! Hälsa alla!

Elin sa...

Helllooo! :D Jag vet inte om jag riktigt kan känna mig så glad över Bäckängs mat... men jag ska försöka, för din skull! ;) Oj, vad många straff jag hade fått under en träning... hahaXD tur att vi inte har det i Sverige, fast det hade ändå varit lite roligt! mohaha! De hittade henne någon stans runt kilskolan... vet inte riktigt var men ungefär men är svårt att förklara! Men du vet vem som gjorde det va? :S usch... Vi förlorade förresten våran match med 0-4... men förra gången vi mötte dem så förlorade vi med 7-2, så det är jag bättre iaf!

Ha det jätte bra nu! :D puss<3

Dento sa...

Morsning korsning...

Jag har upplevt ett par åskväder i Florida för länge sedan så jag haren aning on vad du upplevt.
Kan vara ett ganska häftigt skådespel.
Men det kan vara lika skrämmande här också i bland.
Jag har klarat mig från åskväder i år (så här långt). Bara sett lite på håll.
Men snart är det nog dags. Det har varit varmt och kvavt länge nu. Alldeles klibbig om kroppen. En dusch före sängen varje dag....

Semestern är slut och jobbet har kört igång igen. Tror det var värst dagarna innan, efter några timmar är allt som vanligt igen. Första trappstädningen efter semester är avklarad i kväll.
På fredag bär det av till Borgstena igen, den vanliga karusellen är i gång igen.

Hoppa att värmen håller i sig ett tag så jag hinner ut på Vättern några kvällar.

Härligt att höra om Dina äventyr!
Kämpa på!

Kram/Dan

Emilie Pyrén sa...

Ellinore: Hej snygging! Ja ni kommer säkert få sjukt god mat på det nya stället. Längtar!
Oj jösses, är kyrktornet nära dig? :o
Saknar dig med Ellinore! Ta hand om flickorna och dig själv :) <3

Johan: Det är Corey. Tucker är killen som spelar teater, han finns på bild längre bak. Han är 19 så han går inte i highschool längre. Haha, låter som en kul helg!

Otto: Tjenare! Åh det låter jättehärligt med grillningen. Jag saknar erat umgänge. Våra planer är helt okej men idag tränade vi på softball-planen och den är lite sisådär. Våran coach är en kvinna och jag vet faktiskt inte riktigt om hon kan spela eller inte. Väldigt bra tränare iallafall. :) Hur har du det hemma i Sverige? kram!!

(Svarar på resten imorgon för jag håller på att somna nu)

Jonatan sa...

Hej bejby! Idag ska vi repa. Sen på kvällen blir det film kväll. Nu på morgonen så har jag och Daniel städat vårt lilla hus. Jag lyckades ta mig upp vid nio så den här dagen blir nog lite längre än gårdagen. På tal om kyrkan så träffade jag Malin på scout lägret i Tämta. Hon saknar dig nog mycket för hon blev lite ledsen när de spelade de lovsånger som ni brukar spela... Ey föresten spelade den där as goa låten som Dennis gillar med! :) Du är bäst! Hoppas du får en underbar dag. puss!!!

//tanitoson!!