tisdag, november 20, 2007

Be my holy bible thing


Jag hoppas för eran egna hälsas skull att ni läst Linas kvällsbok 1 & två? Fjortis-varning? Mjo. Men det är min bibel. Eller borde jag säga att den ligger snäppet under själv-biografi? Äh, det är nästan samma betydelse så egenkär som jag är.
Man kan nog känna igen sig lite här och var i de böckerna. Iallafall jag. Jag har en Ivar. En fältbiolog. En tönt i andras ögon. Som gör mig så nyfiken. Men som jag inte når.

Jag följde honom och en annan ner till busstorget på väg hem från skolan idag. Jag kunde låtsas att jag skulle åka till min mormor bara för att få åka samma buss som honom. Det är någonting som gör att jag vill lära känna honom. Bara sitta och prata med honom.
Men detta säger jag förstås inte till någon.
*KRASHBOOMBIPOP*
Hjälp mig. Här sitter jag och skriver att "Detta säger jag förstås inte till någon" ... I samma sekund som jag skriver klart meningen borde jag ju inse hur korkad jag är när jag precis berättat det för alla kloka människor där ute som läser min halvt-uttorkade blogg.

Men hur mystisk han än må va... Så har jag redan det jag vill ha. Tack Jonatan för att du är den du är och för att du är bättre än någon annan kille jag mött hitills. (Och DÄR förlorade jag 50% av mina läsare representerade från den maskulina sidan.Hum.)

Klockan är mkt. Naijti.

/ Paj

Inga kommentarer: