onsdag, november 28, 2007

Dejj fhjertta mejj


Klockan är halv 6 och jag är vaken. Måste vara något allvarligt fel på mig. psssssssykooootjohoooo.
Idag är det jonatans och min 2 månaders dag. Har varit så smörig så jag har gjort en film.
Nu ligger den där i ett fodral med slarvigt nedklottrade graffitti bokstäver på; Jonatan.
Först var det tänkt att jag skulle hålla på med den länge och vänta till 3 eller 6 månader. Men sen tänkte jag (tolka mig inte som världens negativis nu) att vem vet om det håller så länge?! Då har jag gjort den i onödan. Och tills imon är vi ju högst troligt tillsammans så han får den då.


Märkte en liten lustig grej när jag satt och jobbade på filmen innan. När 3:orna lånade våra (SP07J:s) datorer blev det en himla kabalalik efteråt; " Mitt lösenord är ändrat!!" "Jag svääär på att personen har kollat på mina bilder" "Undra vem som hade min" o.s.v . Vi skämtade lite om att dom kunde skrivit en liten hälsning med tack för lånet.

Så, när jag jobbade på filmen på den andra inloggningen som dom lånade (där finns alla programmen som är bra att ha) så drar jag bara en blick över skrivbordet. Plötsligt ser jag en liten genvägs-ikon med ; Tack för lånet. Jag öppnar och där står det just; Tack för lånet //Robin. Jag blev helt full i skratt. Skrattig och glad. Nu kändes det inte alls så farligt att någon lånat min dator. Varsågod Robin! Du är välkommen att låna den igen! (Inte alls , men jag blev glad iallafall!)


Nu ska jag sova en stund och fundera på om jag ska be mamma lämna filmen i Jonatans brevlåda när hon åker till jobbet eller om jag själv ska orka göra det när jag ändå åker till vårdcentralen.


Najtinajt / mli

Inga kommentarer: