söndag, november 11, 2007

Helgen har varit skum. Toppenbra och gördålig.
Åkte ju till min syster och träffade henne. Det gjorde så ont att veta hur hon har det där. Men det jobbigaste var ändå att åka. Jag brukar inte vara tacksam för att jag får gå utanför mitt hus, liksom jag tycker det är jobbigt om jag måste gå från tågstationen hem till mig. Snacka om att ta frihet för givet. Hon har inget val, hon har en rastgård. Björnarna på Borås djurpark har det både större och bättre...Sjukt. Vi lämnade henne i fångenskap. Hon har gjort saker så hon förtjänar att sitta där, men det förändrar inte att hon är min syster. Inte ett dugg.

Sen så sov jag över hos Jonatan.
Massa känslor bubblade inom mig den kvällen efter mötet med syrran och bilresa med farsan, kände mig så sårbar (När han somnat försökte jag t.om gråta, fast gick inge vidare.Det enda som kom var skumma ljud). Jag frågade om han tvivlade och jag tolkade allt han sa som en stor grej, men jag sa inget, då hade jag bara varit jobbig. Vissa grejer kan man gott spara på. Sålänge han gillar mig så är jag nöjd. Allting har sin tid.
Idag åkte jag med Tantan,Lena och Johnny till Skepplanda där lite släkt var samlad. Jag gillar faktiskt sånt, iallafall när det är små barn med, då får man själv vara hur barnslig man vill . Jag och Jonatan lekte med hans kusin Tobias, 6 år .. vi spelade fotboll , hade tebjudning med porsinservis (!?) och efter det var vi väldigt trötta. Sov hela vägen till Borås.

GAH! Någonting har hänt. Något med min skriv- och tal-förmåga. Det tar tid för mig att få ihop vanliga meningar. Men äh, det kommer tillbaka snart.

Ciaobella.

Inga kommentarer: