lördag, januari 23, 2010

Homecoming!

Yoppsi! Åter igen en väldigt trött, fastän denna gång riktigt, riktigt glad, Emilie som skriver. Har haft en väldigt rolig dag.
Homecoming, min kompis Abby blev prinsessa och det gjorde mig ingenting, att gå ut där inför allt folk när namnet ropades upp var mäktigt bara det.
Eller, nä. För att vara ärlig så kunde jag inte fokusera på känslan särskilt mycket när jag väl stod där, jag gjorde bara allt jag kunde för att täcka min rumpa med diskreta armar bakom ryggen. Minuterna innan vi går ut, så går jag till en spegel för att kolla så att allt såg bra ut. Nå... smaken är som baken, men en genomskinlig bakdel på en klänning...inte riktigt vad jag tycker allra bäst om kanske. Så står jag i mitten av hallen, med hälften av människorna framför mig, och hälften av människorna bakom mig, haha.
Jag var riktigt klumpig idag också, men det berättar jag mer om en annan gång, jag är alldeles för sömnig.
Iallafall så fick jag en liten ego-boost-kväll! Folk (och en massa killar) gav mig komplimanger om att jag var fin och när kvällen var slut hade detta hänt t.ex:

- Folk kom hela tiden och pratade med mig lite extra mycket
- 2 killar frågade mig om en date (Kände dem inte så sa ju nej, men det var ändå lite trevligt)
- 2 killar frågade om mitt nummer
- 1 kille sa att han kunde köra mig till skolan på mornarna
- Jag fick ett: "Damn..." när jag gick förbi vilket jag alltid velat ha, haha.
- Massor av trevligt folk!
- Fick träffa min underbara lilla norska!
- Beth var på bra humör.
- Ashly är hemma och jag ska spendera dagen med henne imorgon vilket gör mig väldigt glad.

- Sinnessjukt trött. Godnatt folk. Bilder kommer.

7 kommentarer:

mamma sa...

Sov gott mitt frö!!!
En erfarenhet rikare. Can´t wait to see the photos :)
Har jag berättat om när din moster höll på att sjunga i en genomskinlig klänning på ett bröllop? Gissa vem som fick offra sin underklänning och sen sitta "halvnaken" längst bak? Ha ha!

Dento sa...

GRATTIS!!!
Vist kan man vinna utan att komma först....
Men att undanhålla "klumperierna" var grymt. Nu väntar vi(jag) med spänning på att få höra vad som hände hahahahaa...
Sov gott och länge o ha sedan enhärlig dag!

Kram/Dan

Fredmeister sa...

hade du inte täckt över din bakdel så kanske du hade vunnit?!;D

typ, men låter väldigt trevligt iaf=)

manda sa...

lät ju super kul! =) längtar tills bilder kommer upp!:D

Johan sa...

Hehe "jag kände honom ju inte så jag tackade nej". Kanske skulle lägga till att du har pojkvän också ;) Men nice! Det vore skoj med lite fler såna där finbjudningar osv i skolan i Sverige med, balen var riktigt kul.

Ellinor sa...

Wow, låter så häftigt att gå på homecoming. Och, ojdå, visa bakdelen, inte så bra kanske ;). Men lät väldigt roligt måste jag säga. Ojoj, ett damn, det låter precis som en amerikansk film, typ American pie eller något. Men jag är inte förvånad att du fick det, du som är så söt och snygg Emilie, hoppas du hade en bra kväll. Förresten vem vad din dejt, det verkar som jag missat det ;).

SAKNAR DIG väldigt mycket Emilie, börjar tänka på att det är faktiskt inte så jätte långt kvar nu.Så snart får vi träffas och umgås igen <3!!

Emilie Pyrén sa...

Mamma: Haha, nu har du säkert sett foton på det.
Hahahah! Så typiskt er två! :D

Dan: Haha, så sant som det är sagt.
Jag får ta och berätta om det klumpiga snart, blir nog ett litet inlägg om det.
Godnatt! :) Kram!

Fred: Hahaha! Fair concern om det hade varit röstning under själva kvällen men den var redan klar. Det var riktigt trevligt! saknar dig!

Manda: Jag har tyvärr inga bra bilder för de tog inte min kamera utan en annan, men lägger väl upp dem ändå ^^ Saknar dig <3

Johan: Haha, men det vet ju alla redan. Och förövrigt har jag sagt att jag vill gå på en amerikansk date innan jag åker hem, eftersom svenska pojkar inte riktigt har förstått det där med date. ;) så pff.
Jag håller verkligen med dig! Sverige borde ha lite fler danser och sånt! Den "fina" dansen har tyvärr försvunnit, det hade varit kul om det var lite sån dans också. Vi borde fixa en sån tillställning när jag kommer tillbaka. Alla åldrar. Hade varit coolt.

Ellinor: Det var riktigt häftigt med homecoming, jag önskar att Sverige hade lite sånt. Men haha, det är så typiskt mig att något sånt ska hända ;D haha.
Eller hur?! Jag tänker också på någon sån där highschool film, så jag ville nästa backa och säga: "Thank you so much!" när han sa det,fast det var ju fortfarande något sånt där som jag borde gett honom en örfil för, haha!
De ändrade och man hade ingen dejt på det viset. Så man gick på ett led, haha.

Åh, jag vet! Det närmar sig. Jag kan inte vänta tills jag får träffa er igen!!! Även om det kommer att bli svårt att åka. Åh jag vill bara krama dig!! <3 Älskar dig!