söndag, januari 10, 2010

ZzzZtäda

Hej hopp! Åkte hem från Vivi och co igår. Puh, att vara barnvakt åt två 9:åringar är inte så lätt alltid har jag märkt. Iallafall inte när den andra barnvakten stänger in sig på sitt rum, haha. Hon var väldigt trött och det är ju förståerligt. Men så jag var trött när jag kom hem på kvällen, och kollade på massa film och somnade.
Min värdmamma är jobbig idag och jag drog min undan. Vi har städat hela dagen.
Vi har fått lite mera snö, undrar vad som händer på måndag... om de ställer in skolan. Jag hoppas inte, för det dras hela tiden av från min tid med mamma och co på Springbreak.
Nu ska jag åka och kolla på tjejernas basketmatch. Ane spelar, och det är en bra match: Bardstown - Nelson County . Sover över där ikväll så kan ju hända att det poppar upp något mer inlägg framåt natten.


4 kommentarer:

Johan sa...

Det är lame att skolan stänger bara för att det är snö, varför är det så? :P

modern sa...

Hellöo maj åååsöm gööl :)
Nu får det bli snöfritt hos er, inga fler inställda skoldagar!!!

Här har kylan släppt och det är bara -3 ute och görvarmt inomhus.

Tänk vad man inser hur viktig husfrid är när man upplevt motsatser...
Puss!

Dento sa...

Städa Du så Målar jag.
Nej det får inte bli för många dagar att ta igen vid påsk.

I morgon är det slut på ledigheten och det är dags att börja tjäna ihop till uppehället igen. Skall bli skönt att vila upp sig lite. Det är jobbigt att vara ledig....

Kram /Dan

Emilie Pyrén sa...

Johan: De har inte samma utrustning för att ta bort snö, så vägarna blir väldigt hala, och här i Usa kan de ju bli stämda för minsta lilla. Så de är rädda att alla skolbussar ska åka av vägen och sånt. Så det är inte bara för själva snön, mer första snön. När vägarna är "rena" från snö så blir det skola som vanligt.

Mor: Hello maj ålmåst äs ååvsåm måm! Haha ;D
Det blir skola imorgon. Fast de delayed it med 1 timma. Härligt! Och vet du vad? De drog inte av det på lovet, bara för att det var så få dagar! De tar bort någon annan liten dag.
Ja, samma här. Inte lika kallt utomhus. Fast fortfarande ganska kallt inomhus, hehe.

Höh?! Vad menar du med husfrid grejen? Puss!

Dan: Haha, Jag skulle gärna städa och måla, om jag fick byta det mot att laga mat.

Du hade ganska lång ledighet va? Eller ja, du jobbar ju ändå, med lägenheten och allt, men tillbaka till jobbet alltså. Haha! Förstod precis vad du menade med din kommentar, det var lite kul!