fredag, januari 08, 2010

Snö!

När jag vaknade upp imorse så kom Beth ner med Madison till min säng eftersom jag skulle vara barnvakt. Alltid mysigt! Sen när jag vaknade upp andra gången så var det av en hoppandes Madison i sängen. "It's snow! Emilie, it's snow!" . Hon var så glad. Jag kollade ut och blev lite Sverige-sjuk när jag såg det lilla lagret av snö. Sen så förstod jag att det inte var Sverige-sjuk och att det var vanligt sjuk och spydde ett bra tag. (Förlåt, för mycket information, men jag tyckte synd om mig själv). Alltid när jag mår dåligt på det sättet, så blir jag mammig. Jag vill bara ha mamma där och hålla upp mitt hår. När jag tänkte så, så blev jag ännu mera mammig och ville bara åka hem till Sverige några minuter och få en stor kram. Sen mådde jag bättre och gick ut i snön med Madison. Jag tyckte det var sorgligt att hon aldrig gjort en snögubbe och att så lite snö som det var, var hur mycket snö som dem får. Men hon hade kul iallafall och det var huvudsaken!
Sen händer något knepigt, vi ser Beth komma upp med bilen på den långa grusvägen. Jag : "Oh, there's your mom. And...and..a dog?!" Bakom bilen, springer en svart, lurvig liten hund. När de kör upp så springer hunden fram till oss. Beth hade ingen aning om vems den var, den hade bara följt efter henne. Åh va fin den var. Jag och Madison blev helt till oss och lekte säkert med den i flera timmar. Madison grät när jag och Beth försökte förklara att vi inte kunde behålla den, att det var någon som saknade den. När den sedan sprang iväg så kom hon ner till min säng och grät en lång stund. Hon älskar djur så mycket. Önskar att vi kunde ha en liten hund.

Sen åkte jag och spenderade kvällen med Vivi och Whitney. Det var trevligt! Whitney har somnat i soffan och jag och Vivi nördar lite. Jag är så glad att hon är här! Krystal och Bam förtjänar verkligen en bra utbytesstudent. Konstigt bara att det är hennes rum nu, haha. Ser fortfarande min cowboyhatt på hyllan och sånt.

Förövrigt, ingen skola imorgon heller, för det är ju snö ute. Haha! Godnatt!

Lite mysigt med lite snö iallafall.



Jag vill också ha en overall. (Förövrigt tycker jag man borde stava det overål, för det är ju så man säger det)



Och jag trodde nästan att det skulle vara omöjligt att åka pulka med så lite snö. Men tillslut så.




Fast jag tyckte allt att det var lite segt i svängarna, tss.


Och vips! En hund! Vi döpte den till Snowy. Eftersom det var första snödagen.

10 kommentarer:

Tantan sa...

Fösta komentaren!!!
WOOO OOO OOO WOOO OOO!!!!
Var det en mysig middag igår?
Shit vad gött att ni är lediga när det är snö. Så borde det ara här med. Ska till is-hallen med mor och bror igår. Nej nu. Idag föresten. Sen så ska jag på Enter Shakari på söndag. Det är typ disco metal. Igår så var det en läskig rysk tjej som skrev till mig på fajan. Inte för att hon var otrevlig men det är ju lite läskigt med ryskar i allmänhet... Hmmm.. Nu tutar daniel.

Jag älskar diG!!!!
Glid i frid.

Fredmeister sa...

då borde man ju stava det ovverål;)
tycker jag.
E det seriöst för att de e snö som ni inte har någon skola???
Jag byter gärna all snö vi har här mot eran snö. Det ska inte vara mer än som ni har!

Erika sa...

Har du bytt till en annan familj? :O
Snart kommer det en massa bilder ifrån Sverigesnön på min blogg om du vill se hur mycket det är här! Men det ser ut som om du har det bra. <3

Maaliin sa...

Haha vad gullift:D.. Jag kan ju med ge att jag också har spytt ca hela natten !.. Inte alls mysigt!..

Krya på dg <33

tjatmamma sa...

Min lilla Emmi <3 <3 <3 hade jag vetat hade jag flugit dit direkt :)
Det verkar dock redan vara över så pigg som du ser ut på fotona.

Du skulle haft med scooteråverålen, då hade du inte ens behövt en pulka :)
Här i Sjuhärad är det så grymt vackert med mycket snö på alla trädens grenar och det gnistrar och knastrar av snökristaller. -14 just nu...Lite extremt, allt blir så trögt, även jag ...

Mormor o jag har just kommit hem från en trevlig middag i stan och efterföljande hårklipp. Det var jag som äntligen bokat tid hos Linnéa. Jag blev jätte-nöjd! Lite färg i på söndagkväll så.

Jonatans Glid i frid är väldigt bra tycker jag, något att tänka på i backar, spår och på vägar. Kör försiktigt Jonatan!
Skönt att du Mli ska få halkträna i sommar med dubbelkommando :)

Insåg i kväll att jag nästa onsdag haft körkort i 35 år - körde upp i snö och halka...puh

På tal om hundar...tänk vad du har gråtit och tjatat om hund under årens lopp. Ja det är speciellt.
Men det är lika krävande som en bäbis kom ihåg det!

Den här helgen är jag ensam vilket är trist men jag ska passa på att göra en massa hemmatråkigheter som stryka, rensa avloppet m.m. Blä!

Om du orkat läsa ända hit så ser du nu min kram €=3 :D

samma mamma sa...

Du och Snowy är lite lika...
En sån du!!!

Dento sa...

Morsning!

Snö? det är ju bara lite rimfrost... Synd att Ni inte kunde göra en snögubbe. Var det kramsnö?
Här har vi flera decimeter snö och det är -20 grader ute (-4 F).

Tänk om man ställde in skolan för liet "rimfrost" här. Det skulle bli mycket skollov.

Är tillbaka i Kansborg igen sedan i går och fortsätter att måla och greja.

Du skrämde verkligen upp moder i kväll. Hoppas hon kan slappna av efter den chocken ha ha...

Hoppas Madison får göra en snögubbe snart.

Ha dé
Kram /Dan

Emilie Pyrén sa...

Tantan:Yihaaa.. Wohooo...Abooo! !! !! (!!)
Japp. Nej, det blev konstigt, kan berätta mer över telefon någon dag.
Trevligt med ishall om du kan åka, jag är skitdålig på skridskor. Jag är som bambi på bananskal på is. Enter Shakari låter som om det kommer smällas i bitar. Och ryskor är säkert trevliga, bara så sjukligt svårt att förstå dem. Pacemaker out. Creame!

Fred: Haha så petig! Det var inte lika fint med två v. Då låter det som ormvråk av någon anledning.
Haha, japp det är det. Amerikanare är paranoida.
Jag bryr mig inte om vems snö, men den får gärna knastra och ge mig en häst och en varm vinterjacka. Det låter mysigt.

Erika: Haha nej jag har inte bytt familj. Det var "mitt" rum för de är en så nära familj till mig, så de känns lite som att jag är dotter där. Men nu har de skaffat en annan utbytesstudent och då får hon ju såklart det rummet, eftersom det var permanent ledigt egentligen om du förstår.
Ja, jag såg snön på dina fina bilder! Är dålig på att kommentera bara!

Malin: Jag hatar när saker och ting kommer ut på det sättet. Jag gillar mat, och jag gillar inte att slänga ut den ;) så oartigt.
Ts, jag är trött. Älskar dig!

Mamma: För det första, jag borde inte svara på den här kommentaren eftersom du skrev Emmi. Tänk att jag har sagt att jag hatar det smeknamnet i typ 7 år och du bara förtsätter att säga det, haha. Måste hitta något fult till dig tror jag allt.
Och så är du mesig. Du har en dotter som faktiskt kör väldigt bra, iallafall med automat, och jag är åtminstonde väldigt orädd. Och du är så rädd, du pratar som om jag skulle åka av vägen det första jag gjorde. Kan jag överleva att köra moppe i 20 cm snö upp till Äspekullen så ska jag nog klara att köra på lite is, haha. Puh din kommentar var inte ens en kommentar, mer ett brev.
Tänker bara säga: Vi borde skaffa hund. En finsk lapphund eller en berner senner.
Och hur kan en hund vara lik mig? Tänker du på det svarta håret vs pälsen?

Kram!!

Dan: Haha, ja visst skrämde jag henne. Det var väldigt roligt, haha!
Och ja, det är jättelite snö. Nu har det kommit lite mer åtminstonde.
Dock var det ingen kramsnö så det blev ingen snögubbe. Kram!

Johan sa...

Riktigt snygg bild den där på dig och hunden, det borde vara din facebook profilbild.

Simon sa...

Vilken fin hund! Och stackars dig som spyr. Det är alltid jättesynd om alla som spyr.
Och Madison är sååå söt.
Kram!