torsdag, januari 07, 2010

Samla frimärken nästa?

Trevlig dag idag. Känns så gött på något sätt att det är andra terminen. Märker verkligen hur mycket folk jag lärt känna.
Iallafall, Ane har, ända sen vi kom hit, haft en liten fetish för mynten här. Jag har varit motsatsen och hatat dem, i början sa jag alltid till kassörskorna att: "Keep that" för jag förstod inte värdet i dem. Men sen lade jag all växel i en liten påse och så blir det ju faktiskt mycket pengar till slut. Ane sa iallafall att hon letade efter ett mynt from Kentucky, att det tydligen var en stat på varje "Quarter" . Jag brydde mig inte så mycket om det...jag gillar inte mynt. Bara den svenska lilla guldpengen. Men idag, när jag skrev ett brev till min syster och la i en dollarsedel som hon så gärna ville se, så började jag kolla på mynten. Och var fast. Det var jättesöta bilder på staterna på varenda mynt. Och jag hade så många olika, nästan alla stater! Så nu ska jag försöka hitta de 4 resterande, haha.

Mynten. Jag kan inte fatta att jag är fascinerad av mynt.

5 stater ni nog känner igen: Tennessee, Washington, Winsconsin (Där The 70's show ska utspela sig) , California, Kentucky och Arizona.

6 kommentarer:

Fredmeister sa...

Pensionvarning där eller?!;)

Emilie Pyrén sa...

Fred: Ja banne mig. Kanske ska börja samla på frimärken också, haha!

issa *sis sa...

haha gullunge! miss you! / sis *

mother sa...

Waoh, pedagogiskt!!! Är stolt över dig! :D
ALLTID roligt att lära sig något nytt.

Emilie Pyrén sa...

Issa: Haha, lilla tanten är jag :D Saknar dig med! :*

Mamma: Inte förvånad att du skrev så, jag tänker skylla det på dig som alltid tagit med mig för att kolla på stenar ;D
Och ska jag nämna att du samlar på muttrar....haha!!

MOTHER sa...

Tipsa gärna så fler får upp ögonen för hur VACKER en mutter kan vara. Ja...MUTTER...inte MOTTER.. :)