onsdag, januari 20, 2010

Lady Maybelle

Tjudeluttan mina kära vänner! Det är en trött men glad Emilie som skriver blogg ikväll.
Vi hade auditions idag och det var så många tjejer där, vilket gjorde alla nervösa. För då slog det ju oss: "O-oh...not that many will make it..." .
Förra musikalen kom man ju i stort sett med om man bara kom på pre-audition. Den här gången var det i tre delar och det gällde att göra bra i alla.
Jag var förvånansvärt lugn och när vi skulle läsa repliker i par så fick jag läsa med Ryan, vilket gjorde mig tusen gånger lugnare. Jag var så rädd att jag skulle shabbla till det med engelskan eller att min svenska accent skulle komma fram. För jag visste ju att den inte fick höras om jag ville ha en roll.
På väg hem så ringer Ryan och berättar att de redan fått upp castlistan, och att han var på väg tillbaka till skolan för att se den. Jag kom med! Blev väldigt glad. Jag blev en liten karaktär; Lady Maybelle, men jag var superglad för det. Ska bli roligt att se vad denna musikalen har att bjuda på.

Börjar bli nervös inför fredagen också. Hela släkten här ska komma och kolla, förstod inte riktigt att det var sån himla stor grej med homecoming. På torsdag får jag veta vilken kille det är som ska leda ut mig. Puh... nervöst.

Kram på er!

4 kommentarer:

mammy sa...

Kan riktigt se ditt leende i orden...GRATTIS!
Men nervös inför fredagen behöver du väl inte vara? Valet är väl redan gjort? Det är väl bara kröningen som väntar?
Ja visst måste det vara en stor ära att bli utvald om alla ska komma...wish I was there! ( men det är jag i tankarna :)det vet du!) LYCKA TILL!
Idag ska jag träffa skolinspektionen...intressant!

Dento sa...

Grattis Lady Maybelle!

Hade på känn att det skulle gå bra, jag var aldrig nervös.....
Det är nog tur att vi får läsa om äventyret. Misstänker att öronen inte hunnit med hahaha...

Nu väntar vi med spänning på fortsättningen. Lycka till Lady Maybelle.

Har filmen från förra pjäsen här på jobbet för att se om vi kan läsa den här. Alla har fullt upp så det kan ta några dagar innan det blir gjort.

Kram /Dan

Manda sa...

Grattis!! :D

AHA... *glödlampa* blev du drottning? Missupfattade det i de förrförra inlägget... men är fortfarande lika glad för det:D Vem är det som ska leda dig?;)

åh, jag önskar jag kunde vara där o se dig! Skulle SÅ gänra vilja komma och hälsa på dig!!!!!

Massor med Kramar från snöiga Sverige<3

Jonatan sa...

Shit vad gött!!
Jag vill prata snart igen. Men blir svår på veckorna för jag har inte lika långa sovmornar på måndagar... :( Men men det löser vi på något sätt! Lycka till med allt och grattis till rollen!
Jag älskar dig!