tisdag, januari 05, 2010

Vivi


Skylten vi målade. Nästan klar när bilden togs. Krystals kommentar: "Oh it's Emilie-people..I love Emilie-people" Men det är sant.. alla mina tjejer ser alltid precis likadan ut, haha"


Whitney, Krystal och Jessica precis innan Vivi kom ut från gaten.



När jag såg den här skylten förstod jag verkligen att jag bor i Kentucky. Haha. Först tänkte jag: Häst på flygplatsen? Va shöven... Men det stod för "Casual Traveler"



Precis när hon hade anlänt. Vi ser ju mexikanska ut allihopa, haha.






Sitter i skolan. Ganska slut efter natten. Jag, Whitney, Jessica och Krystal i samma bil...kan inte bli annat än väldigt flummigt. Jag blev lite hyper och hade svårt att hålla tyst, haha. Vakterna på flygplatsen måste trott att jag var full. De visste ju inte att jag bara var i mitt essä.
Vi hämtade upp Vivi klockan 12, vi stannade vid White Castle och Krystal beställde hur mycket mat som helst, haha. Jag har nog aldrig ätit så många goda cheeseburgare i hela mitt liv... Men är man i amerika så är man.
Vivi är jättesöt. Hon var utmattad efter alla timmars flyg men fortfarande jättetrevlig och hennes engelska var så mycket bättre än jag förväntade mig.
Lite över 2 var vi hemma och Whitney sov i soffan, Jessica i Abigails rum och jag delade säng med Krystal. Det är den underbaraste säng jag någonsin sovit i. En så kallad Memory Foam madrass, helt underbart. Men självklart borde inte jag och Krystal sovit i samma rum, vi fnittrade och skrattade ända fram till klockan 3. 3 timmars sömn kändes som en halvtimma, då jag vaknade av att Krystal kom in med en bricka med nybakade Cinnamonrolls och mjölk. Tv:n var på och det var så...mysigt. Det påminnde mig om hemma.

Hemma igen: Får alltid tillbaka lite av tristess-känslan när jag är tillbaka. Har inte ens någon läxa, så måste väl ta och gå upp till övervåningen... Adjö underbara människor i Sverige.

Ska förövrigt tillägga: Hade ju tänkt att skriva ett jul-inlägg men jag lägger nog ner det. Men vill iallafall ge ett stort, stort, STORT, tack till er som skickade julklappar eller bara en värmade julhälsning. Johan och Jonatan var supersöta och skickade innan jul ett superstort paket med massa paket inuti och jag hittade lite allt möjligt. Bland annat Jonatans sjal som jag alltid snodde från honom, galet mycket lösgodis som redan är borta (vi var många som hjälptes åt, jag lovar) , pepparkakor, bodyshimmer, och en himla rolig dikt som jag tyvärr inte kan publicera för unga öron. Glömde kanske något men jag är så fruktansvärt trött. Stort tack iallafall! Till familjen som hade webcam på hela julen, till goa bloggkommentarer och till Simon för underbara, glädjande telefonsamtal som ger en energi för dagen. Saknar er allihopa!

7 kommentarer:

Maaliin sa...

Låter underbart !! <3

mother sa...

Kan riktigt se och höra dig och Krystal... ska bli roligt att träffa henne IRL ( se, vad jag lärt mig äntligen :)
IDAG har jag hämtat julklappen från Beth! Den kom nog precis efter jul men vi for ju på helgen. Den ska få följa med till Andréns om en stund. Den var GOD!!! ( Vi är ditbjudna nämligen, tar med mig filmen också) Jag ska ringa och tacka ikväll, jag lovar. :D
Ring gärna! Puss!

Emilie Pyrén sa...

Malin: :D det var det faktiskt! <3

Mamma: Haha, det är nästan svårt att föreställa sig. Det är internskämt och så fruktansvärt låg och rolig humor haha!
Åh va bra, det ska jag tala om för henne. Men ja, ring gärna som sagt. För om inte, kanske det går ut över mig, hehe.
Va trevligt att ni är bjudna dit, ska ni äta eller vad ska ni göra? :) Hälsa dem alla!!
Puss puss!

Pappa Bokvägen sa...

Tuggar gröt, läser blogg och slänger ett öga på det nya tio centimeter mjuka vita lager som gömmer alla fotspår. Tänker på en trevlig kväll igår med din mor och din Dan - du var också med - i våra hjärtan.

kram
Johnny

Jonatan sa...

Hej!
Jag önskar att jag kunde skriiva lika fint som in far men nu kommer jag inte på något bra... Men Du ska veta att jag tänker på dig! Du är underbar. Hälsa alla! snart kommer jag till dig.
<3

Simon sa...

Haha, vilken tokfin skylt!
Kram kraaaaaam :)

Emilie Pyrén sa...

Johnny: Åh din kommentar värmer så gott! Mamma berättade att det var riktigt trevligt. Och va härligt att jag var med, för jag har allt saknat Bokvägen ordentligt! Hehe :) Kram!

Jonatan: Haha! Ja din far skriver allt väldigt bra. Men du är allt väldigt go ändå du! kram på dig :)

Simon: Haha tack!! Men ser du att alla tjejerna har snelugg?! :D Jag måste försöka mig på att lära mig att måla annat. Kram!