tisdag, januari 12, 2010

Once upon a mattress

Gah! Jag hade en sån sjukt bra dag... och så ska min värdmamma förstöra det, självklart.
Hon ger mig tystnaden just nu, vilket innebär att hon inte pratar med mig tills...förmodligen imorgon bitti. Och ögat. Det förbaskade ögat, jag önskar ibland i smyg att jag kunde sätta på henne roliga solglasögon så att jag inte behövde se hennes ögon och bara le åt de roliga glasögonen istället.

Nåväl, det ska inte få förstöra min härliga dag. Det var härligt att se alla igen och jag hade en sån där dag då man känner sig...ganska fin faktiskt. Komplimanger trillade in lite här och var, vissa lite mer brutala än söta, men det fick mig iallafall att växa lite grann. Under övningen till vårmusikalen fick jag vara med i dansen och stå längst fram. Jag fick en sån himla gentleman till partner, haha. Typisk "Bandgeek" och en sådär "oputsad" snygging. Han tog min hand och sa: "It's very nice to meet you. May I ?" Och bugade. Skådespel, men det var iallafall lite häftigt. Det var proper dans, lite snurra runt och såna där då tjejen lägger tyngden i killens armar och man böjer sig bakåt om ni förstår? Sen... danssteget som jag alltid varit livrädd för, som jag avskytt... Att bli upplyft. De skulle slänga upp oss en liten bit för att sedan då luta oss ner så där som jag beskrev. Jag blev så fruktansvärt nervös och önskade att jag hade en liten trampolin under mig. Men det flöt på så bra, och vips så var jag uppe i luften som ingenting. Jag var så glad! Och plötsligt var det så kul, haha.

Nu ska jag plugga. Imorgon har vi halvdag, haha. Så himla slapp vecka det varit.

5 kommentarer:

Dento sa...

Ett cyklop kanske skulle vara något?
Undrar vad hon har för problem. Det är väl inte bara mot Dig hon är sådan tycker jag mig ha förstått.

Härligt att Du har det kul i övrigt i alla fall.
Halva skoldagar låter bra.
Skullle kunna tänka mig halvagar på mitt dagis också.

Snygg bild förresten. glömde nog säga det i går. Du kanske kan bli "manekäng" och fotograf i ett.
Praktiskt....

Kran /Dan

Marielle sa...

HEEEJ!
Har ju ingen dator längre men nu har jag nog kommit ikapp med dina inlägg :) Vi har massa snö här hemma bara så du vet och väldigt kallt ;) Var på Särnalägret över nyår och åkte skidor, kom att tänka på när du och jag åkte lift upp till toppen och den stannade haha :P.. Hade du en bra nyår elr?
Ha det bäst SNYGGO!
puss & kram

mamma sa...

Man önskar att hon kunde säga vad det är isf denna tortyr...men skönt att höra att du försöker ruska av dig och njuta av solglimtarna på annat håll.

Jaså det är ny musical på G...när ska den vara presentabel? Tänk om vi kan få se ett rep när vi är där? Vore kanonroligt!

Härligt med dans när det flyter bra och det verkar det ju göra. Du ser "lätt som en fjäder"-ut. Puss!

Fredmeister sa...

låter hur baallt som helst eller?
Det har hänt ganska mkt tufft i mitt liv med, fick reda på att vi ska cykla 10 mil i skolan:O
oså fick jag körkort igår:)

Maaliin sa...

Låter underbart :D.. Hoppas vi kan prata vid 22 i dag :)<3