söndag, januari 17, 2010

No! No! No! Yes! Yes! Yes!

Sådär ja, nu har jag kommit hem och kan uppdatera bloggen lite.
Åkte hem med Vivi efter skolan och begav oss till Bethlehem highschool för att se stora matchen mellan Nelson och Bethlehem. Nelson vann såklart! Så gött med highschool-spirit. Det är som Bäckäng vs Teknis sådär, svingött. Vi var väldigt trötta och somnade tidigt, vaknade upp i soffan av att det doftade frukost. Amerikansk frukost är alltid så stor på helgerna, helt underbart! Ägg, våfflor, bacon, bisquits, kött m.m .. Ganska grisig mat som man kanske inte riktigt kan tänka sig att äta på morgonen, men.. man vänjer sig, och man gillar det, haha.
Sen gick jag ut för att mata hästarna, senare kom Vivi ut och jag fick henne att göra lite övningar med Sam som jag försöker arbeta lite med, hon var lite nervös men hon har god hand med djur. Haha, sen så slänger jag upp henne på ryggen och för varje steg Sam tog så skrek hon "No, no, no!!! " Men om jag stannade så sa hon "I mean yes!" Haha.
Jag åkte hem en kortis för att duscha och sedan åkte vi och shoppade. Jag behövde en klänning. Just det ja... Jag ska vara med i Homecoming court, som en "possible princess", jag är inte så bra på att förklara själva homecoming, så om du inte vet vad det är och vill veta, använd din lilla sökmotor eller se på filmen Mean girls. Det är ungefär samma sak som de gör där. Röstar för kung och drottning. Iallafall så känns det grymt häftigt att så många röstade på mig, vem som nominerade har jag ingen aning om. Så en klänning behövde jag fixa. Min värdmamma är väldigt strikt när det kommer till hur en klänning får se ut och om det inte går under kraven så får jag inte vära plagget, vilket oftast gör mig väldigt sur...
Iallafall så hittade jag en klänning och som hon faktiskt godkände till min glädje.
Nu måste jag boka tid för håruppsättning, smink och naglar. Kan inte förstå att det är så sjukt seriöst... vågar inte tänka hur det kommer vara till våren när det är prom.
Imorgon ska jag till kyrkan och sen så ska jag spendera dagen med Boone. Måste hitta ett par skor, för jag kan inte ha de svarta skorna till klänningen.

Godnatt gott folk, nu ska jag fortsätta min otroligt bra bok som jag nyss börjat på.




5 kommentarer:

mamma sa...

Grattis MLI! Det är lite otroligt att du får vara med om allt detta. Så märkligt det kommer att kännas när du ser på sånt här i serierna och själv har varit med om det!
Självklart blir vi "stolta som tuppen" över att ha en populär dotter, det är fint!
Beth har lovat att fota mycket och det är vi tacksamma för. Ville ju varit där själva egentligen...
Ta reda på vad förberedelserna kommer att kosta ungefär så skickar jag över lite cash.
Puss min prinsessa!

Dento sa...

Instämmer med föregående.
Vet inte vad hon menar med det där om tuppen, "det skulle väl vara jag det" hahaha. men stolta är vi...
Tjusig klänning!
Lycka till! Håller tummarna.
Go for it!

Kram/Dan

eLin sa...

Gud vad fin du är! :D Wiii jag hoppas du vinner, haha! Jag tänkte direkt på Mean girls! Hoppas bara att det inte blir lika mkt drama! Fast det skulle vara lite roligt om du började bryta sönder kronan och kasta ut delarna till publiken om du vann! :D mohaha XD <3

Jonatan sa...

Hej Emilie!
Det var ärligt att prata med dig igår :) Den bästa presenten var att du ringde! För jag saknar dig 100% som du vet. Haha. Får du inte vära alla kläningar? HAa bra svergie.. Lycka till med home coming. Amerikanera har ingen skans ;) Kan vi prata typ nästa fredag? Eller om du ringer mig någon morgon?
Jag älskar dig!!!!

Manda sa...

ÅH, EMILIE :D Jag går på högvarv nu när jag läste att du är nominerad ::D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:DD:D GUD VAD ROLIGT!!!!!! och UNDERBART fin klänning :D ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH:D LYCKA TILL MIN KÄRA:D