torsdag, januari 14, 2010

Röda muggar

Hej hopp! Jösses, tiden går så himla fort verkligen, det är nästan liten skrämmande. En månad ploppar iväg som en såpbubbla i ett törnnäste. Nu är det snart bara två månader kvar tills Mamma, Dan, Mormor och Jonatan kommer hit...och sedan är det bara några månader kvar i Usa. Kan inte riktigt förstå det...
Skolan var jättebra idag också, de tog min ipod två gånger, men jag har en viss fin tendens att vara väldigt omtyckt av lärarna så det gick vägen utan att behöva få någon att plocka upp den dagen efter. Det var faktiskt inte riktigt mitt fel, hehe.
Sen så undrar jag lite om det om det är svårt att se vart man kommenterar? För jag får alltid mail/frågor på facebook och på msn istället. För jag vet ju att det funkar iallafall, har ju några "stammisar" som kommenterar på inläggen varje dag.
Och jag vet att jag är usel på att svara på mail, förlåt.
Så jag ska ta och svara på några frågor här på bloggen istället.
Men fortsätt gärna att fråga, det är kul att det är så många som läser!

Hur är det att vara så långt hemifrån?
- Det går verkligen upp och ner. Jag älskar att vara här, det är det bästa beslutet jag någonsin gjort. Och jag är glad att jag är jag, för jag har alltid varit väldigt en liten "nyfiken upptäckar-"unge och är inte varit rädd för att vara hemifrån. För det är tufft, ganska många som ger upp och åker hem. Men ibland får även jag en sån där saknads klump i magen... kvällarna är värst.
Saknar du inte din familj?
Självklart gör jag det ibland, men man har så fullt upp hela tiden, och tiden går så fort. Jag vet ju att dem är kvar när jag kommer tillbaka, som tur är.
Hur är amerikanska killar?
Haha, jadu. Svenska killar har definitivt utseendet på sin sida, men amerikanska killar är goa på sitt sätt. De har mycket personlighet. Varierar faktiskt väldigt. Om du kollar åt amerikansk fotbolls/fotbolls - killar så får du vara på din vakt, de är snygga och de vet hur de ska ta sig fram med tjejerna. Och om det är åt bandkillarna så är det stor chans att det är en kille som inte tänker ha sex innan äktenskap och en stark tro men behandlar dig förmodligen som en prinsessa.
Har ni skoluniform?
Både ja och nej. Vi har inte en enda speciell uniform som vi ska ha på oss, mer en massa stränga regler om hur det ska se ut. Men jag tycker om uniform så bilden ovan visar en uniform vi kan ha till skolan.
Vad saknar du mest från Sverige?
Friheten. Bussar, och att ha mer ansvar. Och...mammas & Dans lax, haha.
Hur blir man en utbytesstudent?
Jag kommer låta som om jag gör reklam, men jag är trött och orkar inte förklara. Gå in på http://www.ef.se/ t.ex och kolla lite mer. De har en fin film som fick mig fast på tanken.
Är Mcdonalds bättre i Usa än i Sverige?
Haha, ja faktiskt.
Är det som man ser på filmerna?
Ofta, ja. Sen att jag hamnade i Kentucky gör väl det hela lite speciellt.
Sen så visar ju filmerna inte såna där smådetaljer. Och när man granskar det lite närmre så är det egentligen ganska likt. Människor är människor.
Usa är bara lite mer utvecklat för att det ska vara bekvämt, snabbt, lätt och rätt, haha.
Ett exempel är alla drive-in till allting. Mat, och banker till exempel.

Och flummigaste frågan....

Har man de där röda muggarna när man festar?
Ja, du det har man. Du kan nog hitta det i varenda amerikansk familjs köksskåp, haha. Får mig att tänka på highschool-filmer. Fast nu har jag nog vant mig.


Sovdags! Skola imorgon. Bara några dagar till och sedan är det långhelg igen, haha. Ingen skola på Måndag.

(Och till Malin om du läser... Jag ringde för sent :( Du hade redan gått till skolan. Men jag har tagit reda på att du slutar runt 3 så jag ska banne mig försöka ringa dig som en liten mupp imorgon/idag. Hoppas jag inte kommer hem för sent. Förlåt igen för att jag glömde!)

6 kommentarer:

issa *sis sa...

hahaha de där röda muggarna alltsåxD pls! kan jag du inte ta med dig en sådan hem till mig (A) hihhiih (A)(A)

Fredmeister sa...

du fick det att låta som att det är nåt negativt med inget sex innan äktenskap? Tycker du det skulle vara jobbigt Emilie?;) hahahaha

Dento sa...

Var glad att Du inte fick min lax i söndags! Liknade mera salt sill, mycket salt. Skall nog inte försöka göra flera saker samtidigt nästa gång.

Har Du stamgäster?
"Är Ni stamgäst här? Det kkann Duduu hoooppa uppp oocch sättta Diig ppå!"

Haaa dedee!

Krraamm/Ddadan

Maaliin sa...

Det är inga problem ;Men jag vill gärna att du hötr av dig.. Pontus har gjort slut och jag mår åt helvette :( <3

mamma sa...

Hej ! Stiligt!!! Annat än jeans och tenniströja. Intressant läsning också.
Jag fick inte igång bredbandet igår kväll och filmen jag fick på dvd är nog inspelad i något amerikanskt format så den har jag inte sett än. FRUSTRERANDE!!!
Längtar efter dig! Puss!

freedrik sa...

haha issa*sis, du kan köpa dom på www.redcupcompany.se :D