fredag, januari 22, 2010

Pepp och pepsi

Idag hade vi "rep" för Homecoming. Hur vi skulle gå och så.
Juniorerna är ganska surmulna för tydligen så finns det en tjej; Morgan Stine, som alltid vinner Homecoming. Varje år, både fotboll- och basket-homecoming. (För er som var lite förvirrade; Endast Seniors kan bli drottning/kung. Freshmans, Softmores och Juniors blir prinsar/prinsessor.)
Så, det är ganska säkert att hon kommer vinna i år igen. Jag bryr mig inte om att vinna överhuvudtaget. Jag är bara glad att jag var nominerad. Idag skedde den sista röstningen så vinnaren är klar, så... nej mamma, det är inte klart än. Det är ungefär 26 studenter allt som allt just nu och det kommer vara 1 par från varje årskurs som blir utvald (Alltså 3 par Prinsar/Prinsessor och 1 seniorpar Kung/Drottning.
Förövrigt har jag ett engelskatest imorgon som jag vet kommer gå hur dåligt som helst. Inte så himla pepp.
Och nu måste jag ut och fota i regnet för projektet vi håller på med just nu. Inte så himla pepp det heller, haha. Fast jag har en väldigt fin regnjacka iallafall.

Förövrigt har jag druckit Pepsi idag vilket var OTROLIGT gott. Har inte druckit det på så många, många år eftersom det vanligtvis är kaffein i det. Bara luktat. Och om det är någon annan liten stackare som jag, som inte kan dricka Pepsi... det var lika gott som det luktade.
För Amerika är så himla fint ibland: Kaffeinfri Pepsi! Det var supergott.
Dock bröt jag mitt lilla rekord. Jag som inte har druckit läsk på ett halvår.

4 kommentarer:

mamma sa...

Märkliga traditioner det finns i USA...vore nog otänkbara tävlingar här?
Jaja min lilla prinsessa - vilket du är med eller utan vinst:)- du har en mor som var på radion igår. Om du surfar in på www.sr.se och Vi i femman 21/1 kan du höra mig skrika :DDD.

Fredagen låter som en ansträngande dag för dig...Hoppas du ätit och sovit förståndigt. Älskar dig så mycket och tänker på dig nästan hela tiden.
Förresten, Charlotte är hemma , men jag har inte sett henne ännu. Jag har jobbat mycket.
Hon saknar USA...du kommer nog få gå igenom samma pärs...

May GBU i allt du gör!

tantan sa...

haha. Det måste känts så konstigt att dricka peppsi.. Det var ju sjukt längesedan. Om du inte har druckickt det i smyg... hmm. Jag är trött. Det är inte bra. Men det är fredag idag och det är bra :) Tiden går sjukt fort. Men det är ju ochså bra. Bara tre veckor kkvar tills jag ska åka snowbord och sen är det tp bara 5 veckor elller någoot tills jag kommer till dig!!! :):) Älaskkar dig.

Dento sa...

Tror nog engelskan går bra. Är dom inte nöjda kan Du alltid testa deras svenska....

Jo, Pepsi är gott. Förr var inte Pepsi så populär i US. När jag var där sade många att Burger Kings hamburgare var mycket bättre än MacDonalds, men på Burger King hade man Pepsi så "dit kunde man ju inte gå"...

Rektorn var stolt som en tupp i går. "Hennes" skola vann vi i femman.

Men man behöver inte komma först för att vinna!
Tror på Dig!

Kram /Dan

Fredmeister sa...

låter ballt! lycka till på provet o homecoming o allt som händer;D
Du behöver förresten inte kolla upp Iphone längre, skaffat en=) hehe

de va nåt mer jag tänkte säga oxå... men kommer inte ihåg vad... får se om jag kommer på det senare:P